Livet på godt og vondt!

Hellige måne nå skjer det mye på en gang her, både privat og rundt om i verden. Og alt spiller inn og påvirker. Jeg er jo også en person som er lett mottakelig, ikke bare har jeg det fysiske livet, men også det som går på det åndelige.

Jeg bruker ofte si «såvidt vi vet så lever vi bare én gang», for jeg har aldri klart å fange opp om disse ‘ikke-fysiske’ som er rundt oss, HVA som gjør at dem er her. Er de frafalne? Hvis de er, går alle igjen eller havner noen et annet sted? Eller.. er det slik at noen blir «poff».

Det er ikke greit å svare på, eneste jeg vet er at energi dør ikke, energien endrer bare form. Det er jo ingen tvil om at vi mennesker er energi, men hva som skjer med den enkelte, den individuelle, når en forlater sin fysiske kropp? Hmm..

Jeg tviler ikke på at Iselin som bodde i vår forrige leilighet var en død sjel, men om hun har minner om livet før døden vites ei. Ingen kan gi et klart svar på dét. Jeg får liksom ikke noen dialog med disse åndene. Og de som påstår dem får denslags kontakt, tror jeg på dem?

Så til det fysiske liv. Russland og Ukraina. Orker ikke si så mye om det. Jeg bare synes det er så tåpelig med alle disse uttalelsene om hva Vladimir Putin kommer til å gjøre eller ikke gjøre. Jeg synes heller ikke noe om naiviteten om at Norge står utenfor fare, at NATO nå er vår nye Gud, og den enorme troen på at siden vi er med i NATO så er vi trygge.

Vi snakker om en meget intelligent uberegnelig uforutsigbar krigersk diktator. Hva hans plan fremover nå kan være mangt og meget, og for den som lytter har han meldt om konsekvenser som man aldri før har opplevd. Og Putin har noen høner å plukke med Norge, én av dem står i Vardø.

Så var det pandemien da. Grusomhetene som skjer overalt i verden, og da snakker jeg ikke om viruset, men mennesker som utfører grusomme handlinger mot sine medmennesker.

Dette bagatelliseres nå, men det er ikke bagateller å frata folk sine menneskerettigheter, drive interneringsleirer, frata folk jobber og kjøretøy, fryse kontoer og drive folk til døden i tiltak. Det er krig det også, selv om media prøver å bestemme hvilken krig vi skal ha mest fokus på. Og det er ikke hva som skjer i Canada, Australia, Lithauen, Østerrike.. og inntil videre i «kulissene» her i Norge.

I det private hadde jeg nå en samtale med en venninne. Hun og kjæresten har nå flyttet fra hverandre. De bodde like ved her snuppen og jeg bor, nå har de altså solgt og flyttet. Disse har da vært sammen nesten like lenge som snuppen min og jeg, og de har liksom vært våre solide venner gjennom mange år. Nå forsvinner begge til hver sin kant ut av byen her, jeg er trist for dem, men også glad, for jeg tror at dette er bra for dem begge. Men så er jeg trist på egne vegne. For jeg er av dem som heller har få riktige og gode venner, enn mange som er «venner». Vennskapet består, men man vet jo av erfaring hva som skjer både når det er blir brudd i forhold, og når det blir store geografiske avstander mellom venner.

Er ikke helt i det beste humøret av at noen har forsøkt å svindle snuppen min og meg, noe jeg har nevnt HER, og at det kan komme til å koste oss meget dyrt i form av penger. Jeg er optimistisk på at jeg skal greie å snu det hele, men det krever mye jobb og litt til.

Morsomme ting som skjer er at jeg har fått kort i posten i dag. Fra «Utifriluft» som er en koselig medblogger. Med kortet hadde hun sendt to ting, og det gjorde det veldig moro, for akkurat de to tingene er favoritter hos meg. Jeg skjønner hintet også, dette er en motivering til å gå en tur ut i naturen, langs elva, eller inn i skogen. Så det skal jeg gjøre i løpet av få dager. Nå først er det helg, så nå er fokus på å fikse litt i leiligheten i dag, så blir det besøk, musikk, snacks, drinker og balkongkos her i morgen.

Som dere skjønner, som dere vet, som dere leser, så er det jo en stor overvekt av negativ belastning. Altså, intet er verre en disse krigene som pågår. Hva presidenter, statsministre og folk «på toppen» driver med. Det trykker jo på enhver sjel, og de som har vett i hodet er jo selvfølgelig dypt bekymret.

Men jeg har faktisk mer positivt å komme med!! Sees i neste innlegg!! 😜

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#godt #vondt #krig #fred #livet #døden #etterlivet #åndelivet #bunny #bunnytrash

17 kommentarer
    1. Å så gøy at du likte innholdet i brevet da – favoritt-ting til og med! Og så skal du på tur! Gleder meg til å se hvor du drar! Kos deg vaffal! Klem 🙂

        1. Det var jammen bra – det er bakdelen med at så mange får likt! Tydeligvis fortsatt noen av de 17 som ikke har fått noe….. 🙂 kos deg i kvelden!

    2. Ja, eg hadde nære på sagt, dessverre er han svært intelligent, men det skjønar jo ikkje vestlege politikerar i all si arrogante gru. Dei toer sine hender, og bedyrer si uskyld oppi dette, men kven var det som pressa “rotta” inn i kråa?
      Når ei rotte verte pressa inn i ei krå, vil den til slutt gå til angrep. Er det rotta sitt ansvar å unngå angrepet, eller er det den som presser?
      Me må for alt i verda ikkje kritisera Nato, eller vestlege politikarar, for då kunne dei få ei ripe i sjølvgodheita si, dei oppblåste blærene.

        1. Ja, han er det, men vel så farlege er dei som ikkje forstår kva dei held på med, men trur dei er overlegne alle andre. Typiske eksempler er Jens Stoltenberg, Jonas Gahr Støre og Anniken Huitfeldt, men der er monge fleire.
          Når dei byrgjar leika med ilden, er det nødt til å verta brann.

          1. De to sistnevnte kan jeg ikke fitte og begrape at de skulle havne i slike stillinger som de har. Nissene på låven hadde gjort seg bedre, førstnevnte tenker jeg er av litt smartere kaliber, men tåkesynet har økt..

            1. 👍 😊.
              Joda, JS er hakket vassare i toppen, men eg trur ikkje han veit/forstår kva farlege folk han leikar med.
              Til det virkar han litt for høg på seg sjølv, og ligg nok monge hakk under toppane i WEF.

    3. Putin er uberegnelig, så man vet aldri!

      Leit når venner flytter, det blir liksom vanskeligere da mtp vennskap på samme måte.

      Jeg har vært på skogstur i dag, men innholdet i pakken fra Utifriluft ble spist til lunsj i går, NAM!❤

      1. Nei, man vet aldri, og nå synes jeg disse andre makthavende peller han for mye på nesa. Jeg fikk meksikansk tomatsuppe fra Utifriluft, så dette blir bra, på en soldag ut i uka 😜

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg