Konsert med LP «Love Lines Tour» sang på oss gåsehud!

Sjette oktober i fjor bestilte jeg to billetter til konsert med LP i Oslo Spektrum. Og endelig i går 25. februar 2024 var dagen her. Etter å ha opplevd LP live her i Drammen (faktisk) på hennes «Churches Tour» på Union Scene 03. September 2022 så visste vi at dette skulle bli knallbra! Og etter en deilig drammenser-kebab på TAKI her i byen suste snuppen min og jeg innover til Oslo Spektrum.

Oslo Spektrum er en flerbruksarena som har kapasitet til cirka 10 000 publikummere, så når LP da valgte å stå på litt større scener enn hun gjorde under forrige turne, så hadde jeg faktisk forventet at hun i dét minste hadde én skjerm slik at hennes publikum, unntatt de fremst ved scenen, kunne se henne. Jeg mener at det er underforstått at når noen drar på konsert så har man lyst også å se artisten man er kommet for å høre, men LP hadde ingen skjerm med seg. Scenen var helt enkel:  røyk, blinkende lys og noen palmer plassert rundt omkring. Hun selv var kledd i samme antrekk gjennom det hele.

Fra konserten vi var på her i Drammen, som var helt mesterlig med sin perfekte set-list og hennes brilliante og utmerkede vokal, til denne i spektrum, så ga det minus i min bok. LP’s gjennombruddsalbum «Lost on You» og hennes nest siste album «Churches» er mine favorittalbum, og det siste albumet «Love Lines» som også er et bra album, er et av de som havner nederst om jeg skulle rangere hennes utgivelser.

Jeg er veldig klar over at denne konserten, denne turneen er til nettopp for å promotere dette siste albumet, men når 12 av 20 låter var fra dette ene siste albumet, og kun 3 låter var fra «Churches» og kun tre låter fra hennes største album «Lost on you» (inkludert «When We’re High» som er en bonuslåt som ble lagt til senere) så senket hun kvaliteten litt, istedet for å heve den. Særlig med tanke på at lydteknikerne greide å ødelegge hennes megahit og signatur-låt «Lost on you» fullstendig. Noen burde få fyken, jeg vet de hadde ordentlig sound-check før konserten. Det hakket og stoppet, men publikum sang med likevel, veldig bra publikum på LP-konserter.

Nå var ikke vi på denne konserten med forventning om show, men vi forventet konsert. Og konsert var dette. LP har helt nydelig velskrevet musikk, knallgode tekster som kjøpes og fremføres av toppartister som Rihanna, Avicii, Celine Dion, Rita Ora, Christina Aguilera og Cher for å nevne noen. Men jeg vil heller høre LP synge foran de nevnte. Hun har en sangstemme så sterk og unik at hun synger gåsehud på en, hun kan få huden din til å krølle seg. Vokalmessig så leverer hun både til gull og diamanter. Tro meg, har dere hørt LP synge, og hun plutselig dukker opp på radioen eller noe, så hører dere at det er henne!

Høydepunktene mine på konserten i går var åpningslåten «Golden» som jeg gjettet riktig var åpningslåten og «Love Song», begge disse fra hennes nyeste album. Hennes større hits «When We’re High» bonuslåten fra albumet «Lost on you» og «Girls Gone Wild» fra albumet «Heart to Mouth», disse var helt konge- og dronning!! Og så likte jeg veldig godt at hun avsluttet med up-tempo låten «One last time» fra albumet «Churches». Den ruler!!

Alt i alt en veldig bra konsert helhetlig sett, om LP fikk en sterk terningkast 5 av meg forrige gang, så stod hun denne gang til en 4er med en liten pluss bak. Vi koste oss veldig vi, en nydelig aften, beste i hele februar tror jeg. Og jeg må si til dere alle som leser, dere burde høre LP, oppleve LP. Liker dere musikk, denne dama er musikalsk genial, helt unik.

NB: Om noen tar på seg krenkakortet nå fordi jeg har skrevet hun/henne, istedet for hen, så bare dropp det. Jeg er ikke med på det våset, jeg digger LP, ferdig snakka! Takk for at dere leste 🥰🐰

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#lp #konsert #churches #lostonyou #lovelines #whenwerehigh #girlsgonewild #onelasttime #oslospektrum #spektrum #oslo #norge #bunny #bunnytrash

12 kommentarer

Siste innlegg