Jula var visst ikke heeelt over enda!

Hellige kaninmåne.. det har vært mye god mat i jula, juleribbe, juleskinke, julepølser, medisterkaker, lutefisk, «Siste måltid» med mer. Store porsjoner og i det hele tatt. Feite sauser og masse tilbehør. Gnofs-Gnofs. Dermed har det blitt slik at vi har aldri orket dessert, og i dag slo det meg, hellige kaninmåne her er masse riskrem og rødsaus, og det MÅ bare spises i dag. Så nå ligger jeg på sofaen her og ser ut som Freya før hun ble skutt.

Link: Gratis oppskrift.

Hvis dere lurer på det gule midt oppå, så kan dere se HER. Jeg måtte bare eksperimentere og teste litt, og det var godt. Men nå er jeg mett altså, blir ikke noen brødskive senere for å si det sånn..

Riktig fin kveld videre 🥰

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#riskrem #rødsaus #dessert #jul #norge #bunny #bunnytrash

17 kommentarer
    1. he he ,jeg hadde det bra jeg helt til brødskiva til kvelden skulle være ,det ble div annet som måtte spises i kjøleskapet som havnet på talerken istedenfor ,så her blir det i hvert fall ikke mer i kveld

    2. Hehe…riskrem er godt, men metter bra ja 😄
      Ingen dessert her i dag, så jeg måtte ha meg er par skiver…også lurte du meg til å spise sjokolade i dag likevel.
      Måtte jo smake på en gul, og en rød kule 😉🙈

    3. He he, ja, der er alltid mykje rester etter jul og nyårshelga. Me samlar det meste av middagsrestane og lager ei diger gryte med lapskaus, som me frys ned i porsjonar, så nå har me fem lapskausmiddagar i frysen, pluss ein med pinnekjøt, og fleire kalkunmiddagar. Me skal ikkje svelte ihjel med det fyrste 😜.
      Når det gjeld riskrem, så prøvde me noko nytt i år 😊. Me pressa nokre kg rabarbra i haust, og brukte litt av safta som saus på riskremen. Det vart stor suksess 😊.
      I kveld har me sett Demenskoret. Ein serie på 6 episodar på NRK-appen. Det var sterkt, og kan anbefalast på det varmaste.
      Jan Runar frå Drammen, 48 år, med demensdiagnose, song solo på You’ll never walk alone frå musikalen Karusell. Det var skikkeleg sterkt.

      1. Ikke mye rester her, bare denne riskremen. Og så har jeg frosset ned det som ble igjen av «Siste måltid», holder til én middag, gleder meg allerede. Har hørt om Demenskoret, får se hva det blir til 😜

        1. Me legg opp til at der skal verta mykje rester 😊.
          Me MÅ jo ha nokre middagar med julelapskaus 😜. Og så er det jo ganske lettvint. Berre å tine, og varme opp. Greit med den type mat, når me har mykje å gjera ute.
          I dag hadde me forresten slutten av rjømegrauten frå nyårsafta. Skikkeleg digg, med ekte heimelaga rjømegraut, masse utkokt fett, kanel, sukker, og rosiner på, og deileg spekemat og flatbrød til. Nam nam 😀.

            1. 🤣👍.
              Etter dei nye retningslinjene, er det lov å skrive på fleire måtar, men dette var den gamle måten, som mormor og morfar skreiv på.
              Andre døme er
              Rjomegraut og rømmegraut.
              Då nynorsk er bygd på norske dialekter, er der fleire alternativ som er lov.

              1. Joda, jeg vet, men ikke vært borti akkurat det ordet, og jeg synes det var fælt 😂 sikkert bare meg og mitt rart påskrudd hode, men rjomegraut fikk meg til å tenke på rimming, usjameg.. 🤪😂

    4. Huff ja, det har vært mye god mat denne jula, men nå er det siste pakket bort i fryseren her hos meg. Testet ut Hennig Olsens riskrem med bringebærsaus på nyttårsaften, var slettes ikke så ille 😉

    5. Rimming, er det det same som rjømekolle/fløytekolle?
      Altså slik kultivert mjølk med eit tjukt lag fløyte på. I så fall er det nydeleg godt, med masse sukker på 🥰. Det må eg ha kvar somar.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg