Jeg skal gi deg kanin-muffe Sophie Elise!!

Farmen Kjendis fortsetter og det uten seertall fra meg, det skjer ikke, bare observerer at ‘selveste’ Sophie Elise ikke tok opp kampen for kaninene på gården som ble slaktet fordi at gjengen på gården skulle lage en ‘muffe’ (faktisk!!) til en fiktiv karakter!!

Hva gir dere meg??!!

Altså, ’muffe’ er et klesplagg til å stikke hendene inn i for å holde dem varme når det er kaldt ute. Plagget ble særlig brukt før, til tider også innendørs som et såkalt ‘elegant’ motetilbehør for kvinner, og i dette tilfellet på Farmen, et moteplagg til en ikke-eksisterende person.

Sophe Elise sier hun skjønte at kaninene ville bli slaktet uansett, og ga seg uten å kjempe for disse dyrene hun selv sier hun var blitt så glad i. Samtidig skal hun også fremstå som dyrevernsaktivist og ambassadør for NOAH.

Altså, å være tilstede å se på at kaniner blir slaktet for å lage et unødvendig moteplagg til en ikke-eksisterende person, ikke motsette seg dette, kalle seg dyrevenn og dyrevernsaktivist, hallo, det er liksom greit, men å (les:) bemerke utseende på ei ku er ikke greit?!! Idiotprogram!!

Det der hadde ikke latt seg gjennomføre med meg på gården, jeg lover, men nå er jo ikke jeg Sophie Elise, heldigvis!! Å drepe kaniner for ‘moro’ og underholdning! Jeg må bare gratulere for stadig nye lavmål!

Nok en gang burde Sophie Elise bli dratt ned buksene på og gitt en real omgang ris!

EDIT: Nå er jeg blitt gjort oppmerksom fra noen som har giddet å se på dette at kaninene ble slaktet til matproduksjon, og at muffen da er biproduktet for å utnytte hele dyret, som i og for seg er bra. Selv hadde jeg min informasjon og reagerte ut fra en intervjuartikkel. Men det endrer ikke mitt standpunkt om at vi her har med å gjøre at alt dette er en konstruert virkelighet som er iscenesatt for underholdning, og da står jeg ved at dette for meg er dobbeltmoral fra en såkalt dyrevernsaktivist som egentlig ikke burde hatt noe i Farmen å gjøre mtp hva det innebærer og går ut på. Så hovedpoenget mitt står jeg ved!

Hilsen sjefskaninen!!

Følg gjerne bloggen i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#farmen #kjendis #sophieelise #kanin #muffe #noah #dyrevern #aktivist #bunny #bunnytrash

11 kommentarer
    1. Nå ser ikke jeg på dette – men grunnen fremstår helt horribel!

      Joda, jeg kunne nok slaktet en kanin om det var nødvendig for å få mat. Og har du først tatt et liv, så utnytt alt fra dyret.

      For «underholdning»??? Til en fiktiv person ??? NEI, NEI OG ATTER NEI !!!!

      1. Det rakner for meg, ikke nok med at dette er for underholdningsverdi og ingen skal ha den muffen, men der stod hun altså, dyrevernsaktivisten selv, medlem i NOAH og et talerør for organisasjonen, og ser på at to små dyr slaktes ene og alene for å få seertall til et program på TV2.

    2. Burde kanskje ikkje seia dette til sjefskaninen, men nå har eg sett på kaninslakting. Eller, sjølve avlivinga fekk me ikkje sjå. Nå er jo eg oppvaksen med kaninhold for matproduksjon, så for meg var det jo forsåvidt greit.
      Nå var jo hoveddelen av oppdraget å lage mat av kjøttet, og den muffa var for å utnytte skinnet og.
      Ellers syntes eg Sophie Elise oppførte seg bemerkelsesverdig realistisk. Eg hadde forventa at hu skulle flippe heilt ut, men hu takla det heilt greit. Synes faktisk hu fortjener stor respekt for måten hu handterte situasjonen.

      1. Det får så være, jeg har ingen protester mot slakting gjort for riktige årsaker, at en dyrevernsaktivist og med alt hun har fremmet iht dette så synes jeg ikke det er greit å ta del bare for å underholdning og seere. At hun taklet å se på betviler jeg faktisk ikke, hun kommer faktisk fra ei bygd som lever av dette. Hennes kjærlighet til dyr er vel litt annerledes enn den fremstilles. Skaffe en hund den ene dagen, dumpe den hos foreldrene den neste. Holde tale mot pelsindustrien den ene dagen, ta en fotoshoot ikledd sølvrev den neste. Det er dobbeltmoralen jeg reagerer på.

        1. Ja, hu er litt som Brigitte Bardot, som reiste til Canada for å protestere mot pelsdyrhald, og stillte opp i minkpels. Det er ikkje vidare truverdeg.
          Utover det, har eg vel sett på SE som litt dum og deilig, yuba yuba, så hu har jo overraska i positiv retning.

          1. At hun er med på et program som Farmen er for meg en dumhet. Men at hun er helt og holdent dum vil jeg aldri påstå, på sine områder er hun faktisk genial. Og dobbeltmoralens dronning. Jeg foretrekker ‘dum og deilig’ fremfor dobbeltmoralistisk.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg