India Gate Restaurant og Bar, Bergen.

Nei, jeg er ikke ferdig med Bergen enda. Jeg skrev i går om den fantastiske maten på restauranten «Rebel», i dag vil jeg nevne restauranten «India Gate» hvor snuppen min og jeg var og spiste fredag ettermiddag/kveld. Også denne restauranten besøkte jeg forrige gang jeg var i Bergen, da spiste jeg den beste «Mango Duck» jeg noen gang har fått servert.

Mange tenker at indiske restauranter er like, de samme rettene, de samme sausene. Men joda, det kan så være. Men råvarene, kvaliteten på kjøttet til eksempel kan være veldig forskjellig fra sted til sted. Hos India Gate er det mørt og godt saftig kjøtt. Når jeg sammenligner indiske restauranter bruker jeg gjøre det utfra retten som ofte kalles «mixed grill». Retten med litt av hvert, kylling, lam, okse, scampi og kebabkjøtt marinert og grillet i tandoori ovn. Hos India gate er dette rett nummer 11 og de kaller den «India Gate Special». Denne spiste jeg denne gang. Snuppen min valgte også denne.

Han ba om mild saus, jeg ba om medium pluss. Vi valgte «Paneer» nanbrød til. Det er fylt med hjemmelaget ost og krydder og bakt i tandoori ovn.

Vi spiste opp alt, rubbel og bit. Noe vi ikke skulle gjort, vi ble så mette at det ble ubehagelig. Haha.. må sies at vi har bedre «mixed grill» på «Safran» her i Drammen. Estetisk ser det bedre ut også, men det er «ubetydelig». Mørt, godt og saftig kjøtt, digg naan og perfekte krydret saus med riktig tykkelse. Ikke for lite saus heller. Nydelig. Og som nevnt, India Gate har servert meg den beste «Mango Duck» jeg har fått. Anden og sausen var perfekt!

Lokalet er litt klønete, det har alltid vært smekkfullt av folk når jeg har vært der. Har måttet snakket meg til et bord, og det har gått, men da kun fordi vi bare har vært to eller meg alene. Så her burde man bestille bord om man virkelig vil spise her, ihvertfall i helgene. Man får ikke mange smil eller ekstra service fra betjeningen, men her jobber de flittig og hardt, de har meget å gjøre, de er superflinke. Så oh yes, dette er én av de to restaurantene i Bergen jeg har funnet som jeg gjentar å besøke.

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#indiagate #indisk #mat #rebel #restaurant #bergen #bunnytrash #bunny

4 kommentarer
    1. Takk for gode tips fra min by 😊Skal dra noen med meg å prøve 😊
      Har og funnet en vietnamesisk på Klosteret jeg vil prøve 😊

      1. Rebel er helt konge! Gate India er knallbra for de som elsker indisk… vietnamesisk på Klosteret.. da må du fortelle meg når du har vært der 😜

        1. Ungene vil være med å prøve den så du får rapport på høsten om Norwegian klarer å hjelpe meg frem 😊 Er veldig glad i å vente 🙈

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg