I dag har jeg skrevet brev.

I dag har jeg skrevet brev til to mennesker jeg aldri har møtt, ikke såvidt jeg vet. Eller, den ene personen har jeg en følelse av å ha møtt, eller sett, i en eller annen anledning. Men jeg har aldri funnet ut av det. Kan jo være hjernen min som spiller meg et puss, eller at jeg har sett vedkommende i en video på YouTube, TikTok eller noe sånt. Hvem vet.. Altså internett er jo en enorm sosial greie i dag, hvor folk poster alt mulig, bilder og videoer av seg selv stadig vekk. Slik var det ikke da jeg vokste opp.

I min oppvekst hadde jeg brevvenner, og jeg gledet meg til fysisk post i postkassen, brev, kassetter og CD-plater fra musikklubber jeg var med i. Bokklubber og så videre. Noen ganger kom det bursdagskort og julekort. Stor stas! I dag er det sjelden det kommer noe i postkassen. Det kommer ikke regninger der engang, haha.. alt er digitalt! Men det er vel det som gjør at når det en sjelden gang innimellom dukker opp noe i postkassen så setter jeg veldig stor pris på det. Jeg blir hoppende glad rett og slett, og det er så gøy! Jeg elsker overraskelser, kan ikke for det, hehe..

Så i dag har jeg skrevet to brev, på godt gammeldags vis, penn og papir. Tenker det blir sendt i morgen. Kanskje disse to utvalgte liker like godt som meg slike overraskelser, det hadde vært veldig fint å gledet noen som jeg blir gledet av slikt. Om så bare noen minutter gjør veldig godt 🥰

Liker dere «gammeldagse» brev?

Mine tre mest leste blogginnlegg siste døgnet: «Gale damer avler katter», «Marianne Bachmeier» og «Dette må jeg leve med».

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#brev #post #bunnytrash #bunny

12 kommentarer
    1. Post i postkassen er stas, pakker, brev osv 🙂 Men ikke ofte det kommer noen LITT innimellom fra Bergen, fra Kjersti 😀 Kaker og Kjeks 🤭

      1. Kaker og kjeks ja.. ei venninne nordfra hadde bakt selv og sendte meg en gang en kjempestor hjertepepperkake i posten. I konvulutt 😂🐰

    2. Liket post og brev i postkassa, men nå er det mest regninger som kommer. Jeg kan vel ikke forvente at andre skal skrive brev til meg når jeg ikke sender noen selv. Det er ikke helt det samme å åpne mailen og lese brev fra venner, savner brev på papir…

    3. Hei. Jeg er av den gammeldagse sorten som skriver brev og kort. Var i bryllup i august, og etterpå sendte vi takkebrev til brudepar pluss foreldre på begge sider. Flere hyggelige tilbakemeldinger. Jeg synes det er hyggelig og stas å få brev i min postkasse, derfor sender jeg brev og kort til andre. Verden blir litt bedre når det kommer noe koselig i postkassen. God kveld fra Birgitte

    4. Så flott – ja, jeg elsker brev! Hadde mange brevvenner fra jeg var 10 til 18………! Jeg syns det er synd at alt er så elektronisk! Julekort på mail er lissom ikke det samme – jeg skriver over 30 julekort hvert år, men det begynner å bli rottedyrt å sende! 🙂

    5. I år begynner en venninne og jeg en ny tradisjon til jul. Eller er vel egentlig en gammel som blir tatt fram igjen. Ikke kjøpe gaver, men skrive julebrev til hverandre. Det er jo så koselig når en får noe slikt i posten. Forventningen når en skal åpne, frem med kaffen og lese…jeg tror jeg må gjøre det til flere…og skrive julekort. Det gjorde jeg alltid før. Takk for påminnelsen 😊

    6. Hadde bøttevis av brevvenner som barn/ungdom, og savner virkelig det å få brev, og i det hele tatt hyggelig post som en så frem til å åpne.
      Dessuten ville jeg sannsynligvis ikke endt opp med den engelsken jeg har om det ikke var for den stadige skrivingen til utenlandske brevvenner fra det som var av engelsktalende nasjoner 🙂

      1. Ååå… fulgte du ikke med på skolen? 🤪 hehe.. kult med brevvenner og post da. Tenkte jeg skulle bli flinkere til denslags, kanskje det smitter videre 🐰

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg