Hvordan få 1000 sidevisninger på bloggen!

I dag fikk jeg en forvarsel på en ny runde med ubehageligheter, en ny runde med at noen skal vri og vende på hva jeg skriver og mener, en ny runde med usannheter om meg, karakteristikker og sårende kommentarer. Er vant til det nå, men samtidig ikke.

Det har seg slik at vi bloggere leser gjerne hverandres blogger, noen av de andre bloggene ihvertfall. Ihvertfall gjør jeg det. Noen for å bli inspirert, andre fordi de skriver om interessante temaer, og noen fordi man liker personen bak og det er hyggelig å bli kjent. Blogger jeg leser og følger kan dere lese om HER. Så er det noen blogger man prøver unngå å lese, og det er ikke alltid like lett. Mennesker er nysgjerrige av natur. Det er sunt å være nysgjerrig. Men ikke alltid, noen ganger er det usunt.

I dag var det overskrift på en blogg jeg prøver unngå som nok en gang fortalte meg at noe er i gjerde. Jeg har nok rett i det. Vedkommende er frustrert over listeplasseringen sin, som faktisk ikke er noe å være misfornøyd med slik jeg ser det. Videre skriver bloggeren at hin er misfornøyd med at antall sidevisninger går nedover. Vedkommende spør seg selv, som så mange ganger før, hvilken medblogger skal hin «tulle og tøyse» med, hvem skal få en skyllebøtte? Jeg vet med 99,04 prosent sikkerhet, at den utsatte blir kongen på balkongen, sjefskaninen, meg – Bunny.

Sukk..

Og da er det på igjen. Nå har det nettopp vært en tirade fra en annen kant, for 112 gang siden april. I en gruppe på FB har snuppen min screenshottet en mengde stygge påstander om meg de siste dagene. Navngitt med lenke til bloggen min, gjentatte ganger. Der brukes ord om meg som mobber, drittsekk, jeg trakasserer, jeg er sjalu, og en del styggere karakteristikker, altså der er ingen ende. Følgerne i gruppa lurer på hvem, hva og hvor? For de har jo ikke fått med seg dette, ikke så merkelig, for det meste er usannheter. Og disse følgerne kaster seg på og skal rapportere meg hit og dit og de samme som kommenterer i den gruppa begynner å kommentere i bloggen min. Klikk, klikk, klikk, klikk, klikklikklikk..

Og slik kjære venner får dere raskt 1000 ekstra sidevisninger eller mer på bloggen. Oppskriften er å komme bittelitt på kant med en medblogger som ser ut til å være over gjennomsnittlig opptatt av listeplassering og sidevisninger. Og ekstremt opptatt av oppmerksomhet rundt seg selv. Når du da har kommet litt på kant med en slik vedkommende, så er det ingen vei tilbake. Vanligvis er det slik at voksne folk kan diskutere, være uenige og meningsmotstandere, og likevel faktisk bli venner, lære av hverandre, og ha det gøy sammen. Men de som er over gjennomsnittet opptatt av disse tre nevnte tingene går det ikke med. Ikke for min del ihvertfall, til tross for at den ene var faktisk en jeg heiet høylydt på, og den andre engasjerer seg i mye likt som meg, ulike meninger om det meste, enig om litt, men samme engasjement.

Anyways, en kan, som jeg har, skrive om ting som har skjedd i livet sitt, vonde ting, en kan skrive anonymt om venner, opplevelser, nær familie, om noen en kjenner eller vet hvem er, at noen sliter, virker å være i ubalanse, da dras krenkakortet opp og da er det ikke søsteren min jeg skriver om, naboen eller whomever. Da er det plutselig ikke om disse lengre, nei da har denne andre bestemt at det handler om hin, og da skal det bråkes om, dramatiseres, lyves, postes det ene innlegget etter det andre i Facebookgrupper, side opp og side ned med alle disse beskyldningene og sårede kommentarene der familie og nære blir dratt inn og andre helt uskyldige parter.

Slik kjære venner, får man sidevisninger av. Medbloggere som vil ha klikk og oppmerksomhet, så kommer motsatteffekten. De sender sine lesere til avgårde til den andre part, i dette tilfellet meg. Det slår ikke feil. Hvis jeg ikke har fått med meg forvarsel, slik jeg fikk i dag, og det plutselig bare smeller inn med sidevisninger, så er det bare å sjekke ut litt. Da er det en av disse som prøver bruke meg for å få sidevisninger og oppmerksomhet. Det blir som når babyer eller to-treåringer griner etter sutten sin.

Hvis dere ikke tror meg, så er det bare å forsøke selv. Gjør slik at dere havner litt på kant med en av disse, hehe, og se hva som etterhvert skjer. Det anbefales ikke, jeg var ikke forberedt, jeg hadde ingen intensjon om å bli uvenner med, eller havne i «krig» med. Og jeg kan jo heller ikke slutte skrive om hva jeg ønsker på min måte fordi jeg skal prøve unngå at den ene ikke skal ditt og den andre ikke skal datt. Hjelpes.. en annen ting er at disse sidevisningene jeg får gjennom disse «krigene». Det blir som sukker og stivelse, altså raske karbohydrater. Ikke bra. Jeg vil jo heller ha lesere som er som kostfiber, altså langsomme, sunne og kule karbohydrater.

Det kommer noen stikk og sleivspark fra meg også, dét innrømmer jeg, men jeg bruker sannheten som mitt «våpen». Men helt ærlig, det er ikke for sidevisninger, listeplassering og oppmerksomhet. Som sagt, raske karbohydrater er ikke å anbefale. Det blir som den gang jeg uttalte at jeg ikke har tatt koronavaksine og aldri kommer til å ta den. Jeg angrer ikke på beslutningen om å ikke la meg injisere med dritet, men jeg angrer på at jeg sa dette høyt. Hvordan skulle jeg på forhånd vite at for første gang i norgeshistorien skulle en bli hatet og hetset for å ikke ta en vaksine? Året før covid kom tok jeg ikke influensavaksinen, det var ikke en kjeft som sa noe på det, ingen som hevet et øyebryn engang. Det samme med disse omtalte, hvordan skulle jeg vite at litt kritikk om en tekst, et tema de selv har skrevet offentlig om, skulle bli måneder og år med krig? Jeg rettet kritikk mot sak, ikke person, og nå står det skrevet i FB-grupper at jeg er en psykopat som mobber og trakasserer daglig.

Men men, nok om det… det var altså en blogger i dag som i sitt innlegg lurte på om hvordan få flere sidevisninger og bedre listeplassering. Dette er altså én måte, men jeg vil heller anbefale en annen måte, skriv godt norsk med et lettlest språk, innhold og substans er viktig, det være bilder eller tekst, eller begge deler. Ikke vri og vend på andres ord bevisst, ikke lyv. Raske karbohydrater nei, langsomme karbohydrater ja. Og vær tilstede i bloggen hvis det er flere lesere en ønsker. Post i snitt 3 innlegg om dagen og kommuniser med leserne.

Til sist.. jeg leste kommentarfeltet til den som ønsket flere sidevisninger og bedre plassering. Der var det en blogger som hadde kommentert at hin skriver og poster like mye som de som får langt flere sidevisninger, men havner likevel selv på «bunnplasseringer». Det har jeg en kommentar til.

Det er ikke så lenge siden en mengde blogger ble overført fra miniblogg hit til blogg. Selvfølgelig klikket jeg inn på noen for å se om der var noe interessant. Jeg fant en blogg jeg likte, da vel og merke en som mener annerledes enn meg i en rekke ting. Det var ingen hindring for meg, slike innlegg kan gi meg bedre perspektiv i enkelte saker, det kan være nevenyttig og lærerikt. Jeg kommenterte, liksom ga tegn til «hei, jeg leser bloggen din» liksom. Vedkommende kjente ikke meg fra før, men fant da bloggen min og begynte kalle folk for søppel og møkk. Vold med ord, mot mennesker som har andre meninger, folk jeg kjenner, vet hvem er, og faktisk meg inkludert. Jeg sluttet umiddelbart å klikke inn på den bloggen, jeg har nok ufred på blogg, hahaha..

Folk får tro absolutt hva dem vil, tro hva dere vil folkens, jeg kjenner sannheten. Jeg ville aldri ha disse krigene. Ihvertfall 11 år her på blogg, opplevd mye, men ikke i nærheten av.. Så mitt siste råd til hvordan du får 1000 sidevisninger på blogg, ihvertfall ikke kall leserne dine for søppel og møkk.

Takk for at du leste, og velkommen igjen 💜

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#blogg #bunny #bunnytrash

26 kommentarer
    1. Hei igjen 😊🌹👍🇳🇴
      Det er noen bloggere som er så opptatte av seg selv og bare seg selv at de tror at alt som skrives handler om dem 😡
      Eg var plaget med noen sånne eg og da eg blogget og det var skikkelig demotiverende å alltid bli anklaget for personangrep osv…uansett hva innleggene handlet om 😡
      Det er ikke så lett å ignorere sånne heller,spesiellt ikke når man konstant er utsatt for nedrakking,løgn og andres sykelige ego – som ofte er høyere enn huset de bor i.
      De skjønner det ikke selv,dessverre,hvordan de påvirker sine omgivelser (andre bloggere) 🤮😡

      Hilsen synskepeggy.

      1. Så absolutt ikke lett å ignorere. Jeg har prøvd så hardt at selv dét blir slitsomt. Jeg har også merket at flere bloggere jeg hadde litt kjemi med har forsvunnet litt for meg. Jeg tror disse krigene er årsak, men har de ikke større tro på meg enn som så, så får det bare være. Målgruppen min er jo de som ønsker et bedre samfunn, et bedre Norge for alle, og folk som ikke kan stå opp for hverandre er jo ikke iblant den gruppen ihvertfall.

        1. Ja,du har helt rett 👍 eg leser bloggen din med stor interesse nettopp for de grunner du nevner 😊
          Eg er heller ikke så veldig interessert i hva andre spiser til middag,har tenkt å kle på seg i dag,at man skal på jobb,har vondt i ryggen osv.osv..Det er helt andre ting som opptar meg,som fks.temaer du skriver om.
          Bloggeren (de to bloggerne,spesiellt) som du nevner har ikke skjønt det….og de andre som er forsvunnet ut av selskap med oss andre,har jo tydelig vist hvor «interessene» ligger så det er deres tap og ikke ditt.
          Ja,det er noen ufyselige bloggere her på blogg.no,iallefall to…men de er avslørt.Og temmelig kjedelige begge to 🥱
          Hilsen synskepeggy.

    2. Bloggkrig høres veldig slitsomt ut – takke meg til å være utenfor, eller eventuelt omtrent nederst på listen – mindre sjanse for å bli truffet vil jeg tro 🤣 ?

      Selv blogger jeg for å ha det gøy, fordi jeg liker det og innimellom blir det toveiskommunikasjon med folk – noe som er en veldig hyggelig “bivirkning” av det hele. Noen skriver for oppmerksomhet, noen for opplysning og noen gjør som meg – en miks av ulike ting hvor målet er å trives ☺️

    3. Jeg leser ikke så veldig mange blogger, jeg synes ikke at det er så interessant å lese om hverdagen til noen jeg ikke kjenner. Turer hit og dit, hva man har til middag, at det er høst nå, at man har kjøpt seg noe nytt osv. dèt synes jeg ikke er så veldig spennende. Derfor får jeg nok ikke helt med meg alt som skjer heller. Men å lese dette du skriver her, det er forferdelig trist!
      Kanskje er det ikke så bra å kjempe om å få 1000 sidevisninger? Kanskje blir man bare mer utsatt da? Større grunn til å bli rakket ned på, flere som skal ha ha meninger om en?

      1. Vel, slik tenkte jeg også. Men så er det jo slik at de fleste som kommenterer på blogg er jo bloggere selv. Da blir man jo litt kjent, og da blir det mer moro å følge bloggere som Frodith, Utifriluft og Solliv. Kjempehyggelige damer, Frodith finner på masse rart, Utifriluft tar psykt bra bilder som ofte kan være fascinerende, av dråper og edderkopper og you name it. Solliv farter litt mellom byene, går turer og tar mange bilder. Så føler jo at jeg kjenner dem litt nå. Så har du Gryende, Livetmedvesla og Torjus Dølo, de skriver om samfunnet, og da leser jeg heller dem fremfor Dagbladet. Jeg tror nok ikke du skal bekymre deg for hva som kan skje om du skulle havne på feks topp 20, det du skriver er jo politisk korrekt, og du er anonym. Samtidig tror jeg disse jeg er i krig med hater menn, det har jeg inntrykk av. Den ene er jo direkte årsak til at Kokkejævel sluttet å blogge.

        1. Høres veldig koselig ut det, men jeg håper ikke det er sånn at man liksom blir litt “forpliktet” til å kommentere bloggene som har kommentert min blogg? Jeg har ikke tid (tid er selvsagt en prioritering) og mulighet til å lese masse blogger og kommentere.
          Ha ha… Synes du at det jeg skriver er politisk korrekt? Ytterst få politikere som virkelig bryr seg om klima og miljø vel? 😛

          1. Du er vel aldri forpliktet, men det er hyggelig, samtidig er jo din kommentar i en annen blogg en direkte link til din blogg. Det medfører at andre oppdager din blogg. Politikere bryr seg vel egentlig ikke så mye om annet enn egne agendaer, politisk korrekt for meg er «de rette» meningene. Det vil jo alltid være det riktige å ta vare på miljø og klima. Jeg skriver jo mye om ideologier, og blir ikke oppfattet som politisk korrekt, fordi samfunnet har blitt indoktrinert med at kritikk mot ideologi er rasisme. Rasisme er jo galt, altså det kunne aldri falle meg inn å se ned på noen eller sådan pga farge. Det er ideologiene jeg kritiserer og det farlige ødeleggende ved dem. Det faktum at mange av mine nærmeste venner er muslimer, at jeg aldri sier et negativt ord om muslimer det blir ignorert. Så lenge jeg kritiserer islam og ønsker forby det her til lands, så er ikke jeg politisk korrekt og propagandaister har da bestemt at jeg er rasist.

              1. I mine øyne. Jeg vet uttrykket brukes ofte nedsettende, men ikke ment sånn fra min side. Jeg har meninger jeg også som ansees som PK, altså jeg er jo enig med deg i det meste du skriver om, bare ikke like engasjert på det feltet.

                1. Jeg tok det så absolutt ikke negativt! 😉
                  Så artig at du er enig med meg, dèt liker jeg altså 😀 Tihi…

                  1. Jeg er hverken klimafornektere eller vaksinemotstander, mange tror det. Det er bare at jeg frykter andre ting mer enn klimakrise. Men nå har jo du lært meg og jeg faktisk er ganske miljøvennlig og bevisst. Så da har vi det 😜

                    1. Det er forresten første gang noen har sagt til meg at mine meninger er politisk korrekt… He he… 😛
                      Ja, det kommer stadig frem at du er ganske så miljøbevisst. Men vi kan alle bli bedre! Jeg jobber hver dag for å bli flinkere 😉

            1. Eg har aldri vært politisk korrekt eg heller,det har vært både slitsomt og ensomt til tider og det er nok av dem som har fortalt meg hva eg personlig er på grunn av generelle meninger eg har.
              Men,det som er rart er at folk som er politisk korrekte tar det som en personlig fornærmelse om eg sier det til dem.
              Eg var massivt utsatt for mobbing,trakassering,trusler om å miste jobben,hets og hat osv… i svært lang tid,myndigheter og media sto for det meste av dette som fikk ringvirkninger ut i miljøene til folk der folk var.Eg sto på mitt,brukte min rett til ikke å måtte forklare meg og holdt ut.Eg er ganske stolt av at eg ikke lot meg «lure» til å gjøre noe eg personlig var sterkt i mot.Opp i gjennom årene har det blitt noen intense «kamper» eg har måttet ta på grunn av mine meninger og overbevisninger,men i dag forstår eg at det måtte bli som det blei og eg tar gjerne flere om eg må,bring it on,fordi at eg er meg….
              Hilsen synskepeggy.

              1. Heier på deg!! Jeg skjønner godt at noen ksn bli litt pk-fornærmet, det er jo lagt opp slik. Søker du opp «politisk korrekt» så får du opp at det er betegnet som nedsettende.

    4. Det er koselig å følge blogger, da kommer man litt under huden på andre mennesker! Kjenner dere bedre enn dem jeg jobber med! Vi trøster og gråter sammen her! Føler medfølelse og omsorg..🥰
      Så vi får fortsette å heie på hverandre tenker jeg!

    5. Hmmm – nei, jeg blogger ikke for å krige, nei….! Og selv om jeg syns det er hyggelig med god plassering på lista, så er jeg laaaangt unna 1000 eller halvparten au….! Uansett – jeg kommer ikke til å bruke slike metoder for å få klikklikklikk…..! Skal det kommenteres, skal jeg fremme min mening på SAK – er det et personlig innlegg så gjelder regelen at har jeg ikke noe hyggelig å si, så holder jeg kjeft. Vi er voksne mennesker – dette skulle være HELT UNØDVENDIG!

      1. Blir bare verre og verre. Hadde tenkt at jeg skulle avslutte bloggingen på et punkt, men jeg skal ikke la meg jage. Så folk må nok bare belage seg på meg en god stund, for jeg forlater ikke før her har blitt fred.

    6. det er trist å lese att du har vært utsatt for slike utrivelige ting ,jeg mener å huske att jeg fikk en svært ubehagelig komentar en gang og jeg har vært på blogg i mange år ,jeg bare slettet den komentaren tvert og var ferdig med det :=) men jeg er enige med deg ,vil en ha lesese så ikke vær utrivelig i komentarene dine,det gir ikke flere sidevisninger

      1. Om lesere kommer med ubehagelig kommentarer er det enkelt å bare slette og glemme, i mitt tilfelle snakker vi om andre bloggere som poster egne innlegg.. om meg, som er til de grader fulle av uriktige påstander. De får jeg liksom ikke gjort noe med. Såvidt jeg har skjønt var det noe liknende som gjorde at Kokkejævel forlot plattformen.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg