Hvil i fred Tor Rafael Raael.

Klokken er 02:34 nå og jeg har stått og vasket malerpensler etter å ha gjort litt arbeide på et maleri som noen ønsket å kjøpe hos meg. Slik jeg så det så skulle det være enkelt å få dette bildet ferdig, det er snakk om å gjøre ferdig noen øyne på en pingvin, noen streker her og der som måtte markeres bedre. Og signere maleriet. Så enkelt er det ikke, underveis oppdager man ting, og plutselig har timene gått. Så gjør man en liten, men betydelig feil, og når oljemaling tar flere dager å tørke, så går det det sin tid å rette feilen igjen. Ble mye mer jobb enn først antatt og skikkelig trøtt i øynene ble jeg og måtte avslutte. Vasket pensler og satte meg på balkongen for å ta en røyk før senga.

Skulle bare kikke innom sosiale media, og jeg fikk opp beskjeden.. Tor Rafael Raael, en stor kunstner som jeg følger, beundrer, respekterer. En av mine favoritter i kunstverdenen, som jeg har vært på utstillinger med, vekslet ord med, som leste bloggen min innimellom, og som jeg flere ganger har skrevet blogginnlegg om, er død. En mann som var like fascinert av pingviner som meg. En mann jeg alltid har ønsket meg hans verk på min vegg. Følgende tekst på siden hans, postet for bare litt siden:

«Det er med en ubeskrivelig sorg og fortvilelse vi forteller at Norges sTORe kunstner, den snilleste, sterkeste, beste, omtenksomme, kjærlighetsfulle, tenkende, gale, rare, morsomme, utrolig spennende, kloke mann, kjæreste og sjelevenn, pappa, svigerfar og bestefar Tor Rafael Raael valgte å reise fra alt jordisk og ut i evigheten torsdag 15. Februar 2024.

Livet her på jorden ble alt for komplisert, tungt, slitsomt og mørkt å leve. Tor har slitt i hele sitt liv, noe han har vært helt åpen om og fortalt mye om i bilder og ord.. det vonde ble ettehvert alt for mye å bære. Det ble uutholdelig.

Men, vi, hans nærmeste, vet nå at Tor nå har det fredelig og godt der han er nå, og at vi vil møte han igjen når tiden er inne.

Vi elsker deg Tor ❤️».

Signert av hans Yvonne og familie.

Februar 2024 har vært en utrolig trist måned, det har vitterlig ikke vært måte på hvor mye som en skulle bli lei seg for. Man blir satt helt ut av spill av alt dette.

Tusen takk for alt Tor Rafael, du vil ikke bli glemt, kunsten du har delt med oss har gitt oss utrolig mye. Jeg har vært fra meg i beundring over din dyktighet og den magien du har formidlet. Kondolanser til dine, hvil i fred 🐰

«Dans», av Tor Rafael»

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#torrafaelraael #kunst #kunstner #bunnytrash #bunny

4 kommentarer
      1. Ja, uventet, men samtidig ikke. Jeg skvatt, jeg hadde nettopp malt på et pingvinbilde, så dukket dette opp 💔 jeg har også en bok, ikke samme som deg, fantastiske bilder ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg