Hverdagsliv: lørdager uteblir og pølse på pub!

Som avslutning på dagens blogging har jeg i to uker nå som siste innlegg hver dag prøvd å poste et innlegg under sjangeren «hverdagsliv» hvor jeg forteller om dagen min, rett og slett. Men i går lørdag, som forrige lørdag, så uteble nettopp det innlegget. Slik må det bare bli, for lørdag er festdag, og da får jeg bare ikke til å skrive sådan innlegg. Innlegget brukes postes mellom 21 og 23 på kvelden, stort sett, men i går på den tiden så var jeg sammen med snuppen min og et vennepar på konsert. Opplevelsen har jeg jo delt med dere i dag, så da er jo det på en måte gårdagens savnede hverdagsliv-innlegg. Dere kan lese innlegget her: «Konsert med LP på Union».

Når dere har lest det innlegget så skjønner dere at i dag bare har vært den tradisjonelle sløvedagen på sofaen hjemme med snuppen og jentene. Utenom sofaen då har jeg vært to runder på kjøkkenet. Første gang var det frokost, jeg lagde omelett med røykalaks til, toastet brød med diverse oster. Det var deilig godt. Andre runde var middag, snuppen min brunet kjøttdeig med alle farger paprika, tomater og pastasaus, servert med pastaskruer. Blir det en runde tre? Et par brødskiver hadde gjort seg nå, hehe..

Ellers er det ikke noe å meddele, annet enn en fortelling om to kamerater som var på pubrunde her i byen.. Ronny og Steffen, kjekke karer altså, men elendige med økonomien, likevel ganske kreative å finne løsninger, når alt kommer til alt.

Ronny og Steffen var øltørste, men de hadde bare en ussel hundrelapp å dele på. Så fikk Ronny en idé og løp inn på butikken og kjøpte ei stor pølse. Steffen ble irritert, og mente Ronny ikke var riktig klok å bruke pengene på ei pølse når dem var blakke og øltørste. De kunne jo fått kjøpt seg en halvliter et sted, men nå var altså den muligheten borte.

«Slapp av, bare bli med meg» hadde Ronny sagt og dratt Steffen med seg inn på en pub hvor Ronny bestilte to halvlitere og to whisky. «Har du blitt helt gæren? Skjønner du ikke hvilken knipe du setter oss i? Vi har jo ikke et rødt øre på oss!» hadde Steffen sagt med fortvilelse.

«Ta det rolig. Jeg har en plan», hadde Ronny svart med et stort smil. Da disse to kameratene mine hadde vært på puben ei stund og drukket opp alt, så hadde Ronny sagt til Steffen: «OK, nå stikker jeg pølsa gjennom glidelåsen, du går ned på kne og tar den i munnen».

Bartenderen på puben fikk øye på dem og så hva de holdt på med, han ble rasende og kastet dem begge på hue og rævva ut av puben.

Ronny og Steffen gikk så fra pub til pub og ble fullere og fullere og slapp unna regninga hver gang med sin geniale plan. Da de kom til den tiende puben sa Steffen: «Nå orker jeg ikke å gjøre dette her mer. Jeg er dritings og knærne mine tar knekken på meg!»

Da svarte Ronny: «Hvordan tror du jeg kjenner meg da? Jeg mistet pølsa på den tredje puben!»

Takk for titten folkens, fortsatt fin kveld, og riktig god natt når den tid kommer 😜

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#hverdagsliv #helg #søndag #lostonyou #bunny #bunnytrash

4 kommentarer

Siste innlegg