Hørt om vaksinebloggen?!

Jeg har i det siste begynt å bevege meg ut av blogg.no og begynt å lese andre uavhengige blogger. Blogg.no har et miljø, jeg passer ikke inn der. Under lockdowns og pandemi så begynte jeg å lese stadig flere blogger på plattformen, og det var så hyggelig at. Noen syntes det var hyggelig å bli kjent med meg, og så plutselig ser man ikke mer til dem, men de er like mye rundt i kommentarfeltene som før, «så fint bilde», «så koselig innlegg», «ønsker deg en fin dag», «her er det snø», «her regner det», «den var fin», «så kjempeherlig» og «helt enig». Skikkelig bredt meningsmangfold og konstruktive dialoger, sant?! Innholdsrike innlegg med substans og noe å reflektere over.. jeg merker at uavhengige bloggere har litt mer for seg, litt mer samfunnsengasjerte..

I dag leste jeg i en blogg jeg kaller vaksinebloggen, den heter ikke det, men siden den kun, altså samtlige innlegg så langt tilbake i tid jeg kunne lese så handlet det om dumme antivaxxere, hvor blåste folk er i hodet som ikke har tatt vaksinene, alle som én, screenshots av Facebookprofilen til Svein Østvik, selvfølgelig var Kari Jaquesson nevnt, henvisninger til alle mulige media om tema vaksinemotstandere, «Olehartattordet» fra blogg.no var nevnt flere ganger. Derfor kaller jeg den vaksinebloggen, for vedkommede elsker tydeligvis å bli injisert med mRNA og har et vanvittig oppheng i uvaksinerte, og forsøker latterliggjøre enhver han kan finne som ikke har fått sprøytet inn mRNA.

Jeg fant ikke noe om meg selv, nå er jeg ikke noen vaksinemotstander da, jeg ville bare ikke ha covid-vaksinene, først fordi jeg syntes de kom for fort på markedet og jeg ville vente litt, jeg syntes det var en både vettug og fullstendig legitim avgjørelse. Men etterhvert startet hetsen mot slike som meg, vi som hadde satt oss på gjerdet, så viste det seg at en måtte ha stadig flere doser, at man ble smitta likevel, og en smittet videre, «fullvaksinerte» ble like syke som uvaksinerte, og når noen da får merkelige bivirkninger i tillegg, blodpropper i hodet, og blødende underliv i månedsvis, så ja.. nei, jeg angrer ikke på valg jeg har tatt i den saken, for å si det sånn. Trusselen om utestengelse fra samfunnet for uvaksinerte, i form av koronasertifikat, da sa det seg selv at det ikke handler om å hindre sykdom.

Men morsomt var det å lese vaksinebloggen, må ta meg en tur innom der igjen, fordi vedkommede har vitterlig leitet opp mye rart og er veldig flink til å finne «motstandsfolk». Der er vaksinemotstandere der ute som har mange finurlige ideer og teorier, helt klart. Slik er det jo med alt. Men som sagt, morsomt å lese dette, noen som er vaksinemotstandere tror jo at vaksinene inneholder microchip og at de vaksinerte kan styres av myndighetene til å utføre oppdrag.

I et nytt innlegg har vaksinebloggeren tatt for seg Margit Vea. Hun er en norsk lærer, forfatter og blogger, opprinnelig fra Skudeneshavn, men er oppvokst i Tanzania og Madagaskar, og er utdannet lærer innen ernæring, helse og miljøfag. Vea holder kurs og foredrag om ernæring, og har utgitt fire bøker. Nylig har hun uttalt seg om Gonoré-spredningen her til lands. De fleste har vel fått med seg at FHI har gått ut med at det er en stor oppblussing av Gonoré og vil oppfordre folk til å bli flinkere til å bruke kondom. Margit Vea har da stilt spørsmål ved dette, og har skrevet «kan injeksjonen også ha litt av skylden mon tro? Immunforsvar som ikke klarer ha kontroll, som derfor gir viruset bedre vilkår?».

Personlig skal jeg ikke si så mye om jeg tror vaksinene ødelegger immunforsvaret til folk, men jeg synes så absolutt at det er mye sykdom blant folk, folk er syke hele tiden, og så snart de er friske så er de syke igjen. Siste ukene har legevakter og akkuttmottak igjen og igjen satt nye rekorder hva antall nye pasienter angår. Jeg har nesten blitt målløs, men jeg er jo Bunny, så jeg blir aldri målløs, hehe..

Anyways, denne vaksinebloggeren driver altså å latterliggjør Margit Vea fordi hun har omtalt gonoré som virus istedet for bakterie i denne ene setningen. Altså, gonoré er en infeksjon forårsaket av bakterier. Jeg skjønner jo at dama har ment å skrive noe annet enn det hun har gjort, og at poenget er at hun mistenker vaksinene å svekke immunforsvaret. Men altså her driver vaksinebloggeren og leter med lys og lupe etter ubetenksomme feilskrivinger og denslags for å «ta» enhver «vaksinemotstander». Han skriver «Gonoré er en bakterie og ikke et virus. Dette er så korka av antivakser Margit Vea at det blir pinlig, men der har du antivakserne i dag, representert med «matblogger og selger av luriumkurer» Margit Vea».

Jaja, sikkert gøy å forsøke latterliggjøre Margit Vea, men jeg tror ikke noens immunforsvar blir bedre av dét akkurat.

I et annet innlegg, et litt morsommere et skriver vaksinebloggeren om urin, les:

«Å drikke sin egen urin skal ifølge antivaksere kurere kreft, ikke bare kreft, men vil fjerne alle spor fra koronavaksinen også. Heeeeilt fantastisk (på ein måda). Urinterapivåset går litt i bølger og trender blant alternative soseshoder. Det er altså helbredende å drikke kroppens egne avfallsoffer? Nuvel … Antivakserne prater piss, og nå drikker de også piss, en vinn vinn spør du meg».

Jeg personlig tenker at jeg velger holde meg unna både mRNA og urin jeg, nå skal jeg fikse meg et glass Solo Super og ta meg en sigarett på balkongen..

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#blogg #bunnytrash #bunny

15 kommentarer
    1. Heldigvis er bloggere forskjellige, og man liker å lese forskjellige ting.

      Selv liker jeg best å lese bloggere som deler bilder og skriver hverdagslige innlegg, og hvor man skriver “fint bilde” osv, for det er disse bloggerne jeg kan kjenne meg igjen i.

      Selv skygger unna jeg å kommentere på bloggere som provoserer meg med det jeg mener er kontroversielle meninger.
      Da er det bedre for meg at jeg ikke kommenterer enn at jeg kanskje blir misforstått hvis jeg skulle ordlegge meg på en feil måte.

      Angående vaksine/ikke vaksine viste ikke FHI så mye de heller rundt vaksiner den gangen, og de ville at vi skulle vaksinere oss for de trodde vi skulle bli bedre beskyttet. Det har jo vist seg å være feil. Tror nok mange inkludert meg som fordømte vaksinemotstanderne den gangen fordi vi var redde og usikre.

      Jeg var mer bomsikker på det jeg mente om de som ikke vaksinerte seg den gangen enn det jeg er i dag nå som vi vet mer.

      I hele 2020 og det meste av 2021 ble man jo sett på som nærmest kriminell hvis man hadde hatt korona, men i dag blir man overrasket hvis noen sier at de ikke har hatt korona. Husker det sto i avisen oversikt over alle butikker og restauranter hvor smittede hadde vært innom.

      Når FHI sier at de som ikke har underliggende sykdommer ikke trenger å vaksinere seg så følger de fleste det rådet. Selv er jeg i risikogruppen, og da må prøve å beskytte meg selv med vaksiner (influensavaksine, mot lungebetennelse og korona). Mannen min har valgt å vaksinere seg siden jeg er i risikogruppe, og fordi han har søsken som har nedsatt immunforsvar og en mor på snart 90-år som ikke trenger å bli syk.

      Nyt søndagen, og det skal jeg gjøre 😊

      Hilsen Toril

      1. Takk for ryddig og godt innspill. Jeg kan også skrive «fint bilde» – jeg digger bloggen til Utifriluft, hun er helt rå på bilder og ser ting andre aldri ville lagt merke til. Samtidig kan hun kommentere et hvilketsomhelst innlegg fra andre bloggere, uansett tema, og samtidig være ryddig med sin kommentar. Hun unngår ingen for å ha andre meninger enn seg selv. Når det kommer til vaksineringsprogrammet så syntes jeg det var utidig av folk å stigmatisere og hetse de som ikke ønsket ta vaksinene. Kalle oss for egoistiske og så videre. I Norge hadde over 300 000 hatt covid før vaksine ble satt, så hysteriet var sterkt overdrevet og for første gang i mitt liv så man en majoritet som mente at det var galt å kunne bestemme over egen kropp. Å tvinge noen til å gjøre noe med kroppen sin er overgrep og kan traumatisere noen for livet. Jeg er også risikogruppe, av alle vaksinerte jeg kjenner, sammenlignet med meg som er uvaksinert, så ble jeg minst syk av covid. Jeg er også den som er minst syk ellers også i ettertid. Nå får jo folk virus og infeksjoner bare de åpner øynene om morgenen. Jeg ser enda ikke hvordan å ta en såkalt vaksine som ikke virker mot å bli smittet, smitte videre, eller bli syk kan hjelpe noen som har dårlig immunforsvar eller er over gjennomsnittlig levealder. Men det er nå meg det da.

        Takk igjen for ryddig kommentar og innspill, og fin fin dag til deg også 🐰

    2. Jeg har heller ikke tatt en eneste covid-vaksine, og ikke har jeg vært syk verken med covid eller forkjølelse/ influensa på mange år! Og angrer ikke et sekund på at jeg ikke vaksinerte meg. Men jeg også har tatt mange andre vaksiner altså. 😀
      Jeg føler også på å ha “mistet” mange fra kommentarfeltet mitt fra Blogg.no. Men dèt er vel fordi jeg ikke kommenterer til andre med hjerter og diverse..? 😛

      1. Jeg har også tatt en haug med vaksiner. Ved reiser til mena-land så er det jo en haug av dem som er anbefalt, så da tar man jo tre-fire i slengen, hahaha.. også knaske idoform da *ler* Nå er det generelt ikke mange som kommenterer i blogg bortsett fra kommentarrytterne som i all hovedsak blogger selv, og når man da ikke er helt innad ‘klikken’ så er det fort at enkelte ‘vender deg ryggen’, altså folk vil ikke mene noe om klima, miljø og islamisering. Hvis de ikke kommenterer på sånt noe, så kan de late som det ikke eksisterer. De har viktigere ting å foreta seg, som å dele at de har hatt egg i tomatsuppa, så kan folk kommentere «ja det så godt ut», «så herlig», «helt enig». Og om man skriver om andre ting så har ikke det noen betydning heller, for er man ikke inne i tomatsuppeboblen, så er man ute.. sånn er dessverre noen. Selv kommenterer jeg mindre på blogg.no fordi jeg har veldig fine dager, og da orker jeg ikke kommentarfelt der noen ligger å venter på meg for å komme med tilsiktet oppgulp til meg. Det er flere blogger som får kommentarer pga meg. Det er egentlig ikke innlegget som blir kommentert. At bloggerne selv ikke skjønner eller ser det og bare avviser kommentarene skjønner jeg ikke. Vi har jo ikke behov for nettroll i bunn og grunn. Søndager er heller ikke noen dag for meg å delta på quiz, hehe..

        1. Jeg trodde kanskje at søndag var en fin quiz-dag, men selvsagt ikke for alle. 😉 He he…
          Flott og godt at du har fine dager, da ønsker man å fortsette å ha det! 🥰

          1. Nei, ikke beste Quiz-dagen, og da jeg så at der var flere spørsmål enn fem så rømte jeg åstedet *ler*, ja jeg koser meg virkelig for tiden, mer og mer sol på balkongen for hver dag, har sådd tomater, chilli og paprika og det spirer. Kommende uke skal jeg handle planter. Snuppen min og jeg har planlagt noen reiser, vi har billetter til flere konserter. Jentene er friske, vi hadde jo mye styr der ei stund. I slutten av fjoråret var jeg noe bekymret for at vi ville bli personlig konkurs og gå på en smell i 2023, men en investering ga fortjeneste, så da overlever vi dette året. Så ja, all in all så er det bare sol og velstand her 😊

        1. Godt å høre 🥰 jeg tenker jo at det er en bitteliten andel som slike virus kan være farlig for, det som burde være interessant for oss alle er å finne ut akkurat hva som gjør det så farlig for nettopp de få, fremfor å presse i hele befolkningen et eksperiment som er ganske innlysende alt for lite forsket på. For meg virker disse såkalte vaksinene farligere enn viruset de skal være mot.

    3. Jeg har ikke hørt om vaksine – bloggen. Jeg var ikke negativ til andre som valgte å ikke vaksinere seg, flere på jobben som lot være. Helt greit for meg. Jeg valgte selv å gå å vaksinere meg, sliter med et hjernehinnebetennelse-syndrom som trigges av stress og andre sykdommer og i mitt hode så tenkte jeg at dette var verdt å prøve. Jeg fikk ikke Covid før i fjor sommer. Ble ikke veldig syk og ikke lenge. Jeg er heldigvis sjelden syk generelt sett. Aldri hatt influensa, så det tror jeg nærmest jeg er immun mot. 😊Velger derfor å ikke ta influensavaksine . I dag har jeg vært og trent og vært superflink. Kanskje jeg får litt muskler til og med.. en gang.. 😂Hva tror du? Ikke mye å snakke om foreløpig men.. 🙄

      1. Jeg valgte å kalle den vaksinebloggen, for jeg synes ikke den er verdt å promotere klikk til. Den er ikke på blogg.no. Du har et mer åpent sinn enn de fleste du Frodith, klarer ikke se for meg at du ville vært med på et slikt kjør at du skulle medvirke til å presse folk til å gjøre noe med kroppen sin som man ikke ønsker. Som jeg skrev til Dixierose i kommentarfeltet her så anser jeg det vaksinepresset som var som overgrep, og hadde jeg latt meg presse/tvinge så ville det gjort noe med meg psykisk. Da hadde jeg nok ikke hatt det så bra i dag. Jeg har vært utsatt for kroppskrenking og overgrep før. Du og jeg fikk covid cirka samtidig, jeg ble ikke syk i det hele tatt og gikk en tur på ei mil den dagen det ble påvist. Så ble jeg tvunget til å sitte hjemme, haha.. kjedelig. Ellers får jeg sjelden smitte, plages mer med kroniske sykdommer. Joda du er flink, jeg var også flink og gikk på treningsstudio en periode, og jeg trodde, som du, at det var noen kommende muskler på gang.. det kan du lese om her: https://bunny.blogg.no/det-var-en-oliven.html

    4. Jeg husker du drev og trente også 🙂 Veldig iherdig en periode også! Jeg har aldri trent før. (før jeg startet i august) Eller litt feil… Jogget litt da jeg var rundt 40. Men ellers, null og niks. Og jeg har kjent på at det har vært total mangel på muskler her. Nå er det vondt i musklene flere ganger i uka, og jeg kjenner jeg får til litt mer. Min største motivasjon er faktisk å kunne bli en sprek gammel. En som kan være med på ting. Min mor ble jo sengeliggende sine siste år, og hun brukte de musklene hun hadde trent opp til å hjelpe til når det trengtes stell. Jeg vil gjerne ha en kropp som fungerer sånn noenlunde så lenge jeg lever. Og med dager som er så stressende til tider at jeg ikke orker noen ting, lite “morsom” fritid for å si det sånn, så har det liksom vært litt ok å kjenne på at jeg synes det er LITT gøy å trene i alle fall. Og at jeg gjør NOE i alle fall. Som i tillegg er bra for meg 🙂

      1. Skjønner veldig godt tankegangen din. Nonetheless så tror jeg at kroppen din funker bra uansett, du er jo aktiv. Ikke overvektig. Klatrer i busker og oppetter murvegger, kryper på bakken med rotter og danser i løvet. Nå kjenner jeg ikke deg irl at jeg vet annet enn det du reflekterer på blogg, og for meg ser det ut til at du har over gjennomsnittet god psykisk helse, og da kommer du langt uansett, for det er den som bestemmer. Så lenge du synes det er litt morsomt, hehe, så er det jo bare å kjøre på med trening. Selv skal jeg gå mye mer i 2023 enn jeg gjorde i 2022. Må bare få isen av fortauene først. Har holdt meg mye innendørs siste tiden, denne vinteren har sugd kineserballe, og en av grunnene til at jeg bor akkurat her er jo at jeg vil ha minst mulig vinter, fikk nok av is og snø før jeg var 5.

    5. Ja, den psykiske helsen er nok over gjennomsnittet god 😂Men har begynt å få en del vondter og er og der pga jeg “mangler” kjernemuskulaturen 🤪 Redd jeg ikke skal kunne fortsette å krype på bakken med rottene 😁 Har gått mye turer, skog, vei, fjell. Bra for der psykiske også 😊 Snart vår igjen, det blir bra

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg