Han HAR forgrepet seg på småbarn!!

Fredag postet jeg et innlegg her på bloggen som het «Menneskelige feil, ferdig snakka» da det ble offentlig at Viggo Kristiansen har blitt frifunnet for Baneheia-drapene etter å ha sittet i fengsel i 21 år. Årsaken til innlegget var ikke sympati- eller støtte til Kristiansen, men det var fokus på hvor vanvittig det er at noen skal bli dømt for noe det ikke finnes et snev av bevis for at vedkommende har gjort. At noen bare skal kunne peke deg ut og si at du har voldtatt, skadet eller drept noen, så kan en faktisk bli fengslet i mange år for andres ugjerninger.

Saken er velkjent, en av de mest profilerte her til lands, den 19. mai 2000 ble to jenter på åtte og ti år funnet voldtatt, knivstukket og drept i Baneheia i Kristiansand. Kort tid senere ble to menn med navn Jan Helge Andersen og Viggo Kristiansen, siktet for ugjerningene, og i retten ble disse dømt da etter å ha lagt hovedvekten på en detaljert forklaring fra Andersen som pekte på Kristiansen som hovedperson bak det hele.

Retten la også vekt på Kristiansens psykologiske profil og historikk med overgrep mot barn, og det er denne delen som ser ut til å være glemt av folk flest i dag. Etter jeg postet innlegget på fredag om hvordan folk vender kappen etter vinden og følger bjellekua, så har jeg fulgt diskusjonene i sosiale media om Kristiansens frifinnelse. Noen som mente at Kristiansen kunne «dra dit pepperen gror», ble med det utsagnet hatet på og fikk enorme mengder kritikk og dritt slengt etter seg. «Stakkars mann» skriver folk, «har han ikke lidd nok» spør de.

At jeg kritiserer og mener det er en skandale av dimensjoner at noen skal bli dømt for drap basert på en forskrudd kriminells utsagn gjør ikke at jeg synes synd på Kristiansen og glemmer hva han faktisk har gjort, hva han faktisk har tilstått. Jeg skriver ikke «stakkars mann», og jeg har full forståelse for at mange ønsker han «dit pepperen gror». Jeg vil ikke ha Viggo Kristiansen i mitt nabolag, ikke faen.

Viggo Kristiansen forgrep seg på en den gang fem år gammel gutt, og gjentatte ganger forgrep han seg på ei jente fra hun var syv til hun fylte ti år. Altså, han forgrep seg på små barn i tre år som vi vet om, og dette har han innrømmet og fortalt selv. Han ble pålagt erstatningsansvar til den lille gutten, og jenta han forgrep seg på i HELE 3 ÅR var en del av den dommen han fikk da han ble dømt for Baneheia. Samme med Jan Helge Andersen, han har også overgrep mot små barn på «samvittigheten».

Så uriktig som det er, så vanvittig absurd og galt systemet er som kan dømme noen for drap som Kristiansen ble, så synes jeg IKKE det er på sin plass å strømme til med gratulasjoner slik som nå gjøres. Mange peker på at han burde få en klekkelig erstatning på flere millioner kroner for det han har vært utsatt for. Brått har mannen som tidligere ble sett på som et avskum nærmest fått status som folkehelt.

Jeg har blitt helt satt ut av dette. Det er selvsagt rett og riktig at han omsider er blitt frifunnet for kriminalitet og onde handlinger han ikke har begått, men å gi han status tilnærmet helgen og martyr, det er psykt. Vet folk hva dem driver med? Hvorfor er folk så villige til å tilgi og glemme når det kommer til Kristiansen? Fordi han satt inne i 21 år? Hvorfor vil folk gi han mange titalls millioner i erstatning?

Ellers, når det i media fremkommer at en person har forgrepet seg seksuelt på barn, hersker det en generell enighet nordmenn imellom om at vedkommende bør sperres inne på livstid, bli kastrert, få penis fjernet kirurgisk, mishandles eller tas livet av. Men i dette tilfellet ser man noe helt annet, Kristiansens pedofile handlinger og de livene hans seksuelle lyster potensielt har ødelagt psykisk, de overgrep han har gjort, ikke betyr noe.

Folk synes å være enige om at Viggo er en kjernekar, en godgutt, ene og alene fordi han ikke er drapsmann. Han skal tildeles titalls millioner og hylles for sin styrke, sitt pågangsmot for å ha kjempet i 21 år for å få Baneheiasaken gjenopptatt og renvasket seg for drap. Og oppå dette skal vi alle bare glemme hva han faktisk har gjort.

Det er slett ikke mye som er verre å gjøre mot andre mennesker enn å forgripe seg på barn. Jeg selv satt to år i forberedelser til rettsak mot en mann som var anmeldt av flere titalls personer som han hadde forgrepet seg på da de var barn. Da advokaten min leste opp de forklaringer disse hadde gitt politiet måtte jeg en gang forlate advokatkontoret for å kaste opp.

Hva slike overgrep gjør med et barn, og hva det kan gjøre med en som menneske og inn i det voksne liv, det er brutalt. Det er helt forferdelig. Jeg synes ikke at Kristiansen skal ha masse millioner kroner i erstatning. Hva har disse barna fått i erstatning, er det noen som ofrer det og dem en tanke?

Vi lever i et samfunn der overgrep mot barn blir legitimisert. Kristiansen hylles og klappes på skulderen. Den rettsaken jeg satt i forberedelser til i over to år, hvor etterforskningen startet ved årsskiftet 2016/17, «etterforskes» enda. En etter én blir overgrepsofrene skrevet ut av saken i foreldelse. Rettssystemet i Norge bryr seg ikke. Da jeg jobbet i barnehage fikk en dømt pedofil tildelt bolig som nærmeste nabo til barnehagen. Slik fungerer Norge når det kommer til barn..

Jeg synes ikke 21 år i fengsel for hva Kristiansen har gjort er mye. Overgrep mot små barn, i en årrekke, jeg mener han kan dra dit pepperen gror. Og enhver småbarnsforelder med vettet i behold burde være såpass at de ønsker at denne mannen virkelig blir holdt et godt øye med når han nå har muligheten til å bevege seg fritt ute i samfunnet.

Viggo Kristiansen er ingen helgen, og jeg synes det er helt forkastelig hvordan folk nå prøver gi han denslags status – det er helt ubegripelig!

Følg gjerne bloggen i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#viggokristiansen #kristiansen #baneheia #pedofili #overgrep #seksuelleovergrep #rettsak #media #myndigheter #krim #historie #bunny #bunnytrash

11 kommentarer
    1. Jeg kan svare på hva det gjør med et menneske barn som opplever overgrep i ung alder🥰 man får en livstidsdom 😡Så jeg blir kvalm av opphøyingen av Viggo , 100 mill …. Min advokat og jeg slet i 12 år for 1 mill . Ødelagt liv var verdt så ‘mye’

    2. Jeg har ikke satt meg så mye inn i saken , men fulgte selvsagt med på drapene i Baneheia den gangen det skjedde..grusomt ! Jeg visste ikke det du skriver om tidligere overgrep fra VK.. men har heller ikke “jubla”for at han er /eventuelt blir frikjent heller… Men uavhengig av denne saken er det fryktelig om folk blir feildømt også…

      1. Overgrepene på hun jenta på 7 år ble lagt til dommen for Baneheia, så han har ikke sittet 21 år i fengsel uskyldig slik alle nå ser ut til å påstå, men jeg ser jo tydelig nå etter jeg postet disse innleggene at folk aner ikke noe om denne saken, bare «velger side» ut fra hvilken retning vinden blåser. En person sendte meg melding om at jeg måtte slutte spre løgner, VK har aldri begått overgrep.. jeg ba han Google VK og 7åring, da ble det stille gitt.. grusomt at slikt skjer, både overgrep mot barn og staten som dømmer og fengsler folk uten beviser på at de faktisk har gjort hva de blir dømt for. Ganske skremmende at noen bare kan peke en ut, komme med grusomme påstander, og vips så sitter man et par tiår bak murene.

    3. Dette er den mest idiotiske stråmannsargumentasjon noensinne.
      Dette er toppen av idioti!. det er ingen som prøver og i Vigo helgenstatus.
      Men han fortjente ikke og bil den mest forhatte personen i norge etter Henry Oliver Rinnan.
      Det er forskjell på overgrep begått mens du selv var umyndig og barnemord.
      Og det er ganske vanvittig og bli dømt når bevisene tilsier at du ikke kan ha vært til stede.

      1. Som jeg skriver så er mine uttalelser basert på observasjoner og ytringer i kommentarfeltene. Samt artikler. Selvfølgelig er det forskjell på forskjellige handlinger. Det er forskjell på regn og snø. I mitt hode er alle overgrep begått mot barn grove. At overgrepene ble begått måneder før myndighetsalder ser jeg ikke på som relevant, overgrepene pågikk i nesten tre år og uansett om en er barn, ungdom eller voksen så kan det ikke unnskyldes. Er det greit at 17åringer begår overgrep liksom? Det sier seg selv at det er galt, gjør det ikke? Forøvrig så poengterer jeg flere ganger i innlegget hvor uriktig, hvor vannvittig feil det er å kunne bli dømt for handlinger, i dette tilfellet drap, som en faktisk ikke har begått. Så jeg skjønner ikke helt argumentasjonen, men kan hende du mistet meg litt med måten du startet kommentaren din.

    4. Her er eg heilt eineg med deg.
      VK var så visst ikkje noko englebarn, men derifrå til at dåverande politimester på det næraste konspirerte med ein drapsmann for å få han dømt for noko han ikkje hadde gjordt, der er det himmelvid forskjell.
      Altså, ein straffer ikkje ein lovbrytar med lovbrot mot han. Ein straffer han med å døma han for dei lovbrota han har gjordt.
      Så kan me nok diskutera strafferammene, som etter mi meining er alt for låge i monge tilfeller.
      Nå gir eg berre uttrykk for mi subjektive meining, og 21 års forvaring meiner eg er ei logisk og fornufteg straff for sexuell misbruk av mindreårige, og valdtekt generelt, så straffa var etter mi meining grei nok, men likefullt vart han feildømt, og det er ei skam for rettsvesenet.

    5. Hei igjen 😊🌹👍🇳🇴
      Eg forsvarer ikke noen form for overgrep og ja,VK er dømt for overgrep,men eg vil fortsette å forsvare han ang.drapsdommen,eg mener fortsatt at han er uskyldig dømt for drapene og det har eg alltid ment.
      Det er noen mil mellom å overgripe og å drepe.
      Samtidig mener eg at han er ferdig sonet for overgrep,alle kan forandre seg og alle bør få en ny sjanse.
      Eg håper ikke at du misforsto min forrige kommentar til at eg forsvarer alt VK har gjort i fortiden,det er bare drapsdommen eg er uenig i.
      Hilsen synskepeggy.

      1. Jeg er enig med deg, drapsdommen skulle aldri blitt. Personlig mener jeg at mannen bør holdes øye med. Ettersom jeg selv har vært involvert i en sak hvor en mann begikk overgrep over fire tiår, så tror jeg ikke det er noe som endrer seg eller går over. Mannen var tiltalt på 90-tallet og gikk rett ut av rettslokalet og forgrep seg på barn. Bokstavelig talt. Og bare fortsatte og fortsatte.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg