Føles som om jeg er med i Luksusfellen.

Noen år siden, 2017, min første utstilling.

Føles som jeg er med i Luksusfellen når jeg nå har bestemt meg for å selge unna litt diverse for å få inn penger til å betale tannlegeregning og andre regninger som har kommet og kommer fremover her nå.

Luksusfellen er jo da et tv-program hvor noen såkalte eksperter på økonomi besøker helt vanlige mennesker som har havnet i økonomisk uføre fordi de er blitt overforbrukere og har lånt penger over evne. Disse som har havnet i økonomisk uføre får rådgivning og oppfølgning av programmets økonomiske eksperter som skal hjelpe dem ut av pengeknipen og lære dem sunnere forbrukeradferd.

Nå er det jo ikke slik at jeg er havnet i økonomisk uføre eller har lånt penger over evne, så langt derifra. Jeg gjør dette for å unngå å havne i økonomisk uføre, for å unngå gjeld og havne i en situasjon hvor jeg blir sittende med skyld og at det skal balle på seg og eskalere. Jeg er ikke i nærheten av å være noen overforbruker som bruker penger totalt uvettig, det er vel heller motsatt. Jeg har faktisk god økonomisk sans og et meget vettugt forbruk. Jeg velger heller å skylde på politikken her til lands og hvordan våre folkevalgte styrer store deler av befolkningen mot ruin. Jeg gjør dette for å ivareta min egen helse, det er snakk om å betale tannlegeregninger, skaffe nødvendig hjelp og behandling til øyne, ører og ja, den psykiske helsen.

I går kom det inn forslag om at jeg kan opprette Spleis. Jeg klarer ikke opprette noen spleis å be andre mennesker betale for min «elendighet». Jeg har sett nok av dem som benytter seg av andres velvilje til å hjelpe andre. Jeg så en spleis en gang hvor en kvinne ba om hjelp til å kunne tilbringe kvalitetstid med sin yngste sønn og gjøre noe fint sammen. Pengene kom inn og da de ble utbetalt dro mor og hennes voksne sønn på et av byens kebabsjapper og spiste en burger eller noe hver, så satte de seg på hver sin pub sammen med kompiser og drakk seg fulle på øl fra ettermiddagen til det stengte på natten. De tok inn og fikk hvert sitt rom på hotell hvor de overnattet. Dette i samme by, her i Drammen, som de bor, og hotellrom en halvtimes gåavstand fra deres hjem.

Det er mye slikt. Noen ba om penger til å betale et ødelagt sidespeil på en bil. Det er ikke måte på stakkarsliggjøring i spleisinnlegget, hatt så mye regninger og bla bla. Jeg tenker, alle har noe dem kan kvitte seg med som dem overhodet ikke trenger, noe dem kan selge. Man kan være litt kreativ, finne små oppdrag en kan gjøre for å få inn noen kroner. Har man bil man faktisk har råd til å bruke så øker jo det mulighetene. På spleis kan man se tidligere spleiser brukere har opprettet, dét er en haug av gjengangere som har opprettet titalls spleiser, for seg selv. Jeg går ikke med på slikt, jeg støtter ikke denslags. Jeg blir faktisk uvel av at folk utnytter, at folk lar seg lure, men jeg støtter gjerne spleiser som er til noe som faktisk betyr noe, som øker livskvaliteten til noen, hjelper noen som faktisk fortjener det.

Anyways, jeg postet i går DENNE PLANEN om hvordan få inn litt til å gjøre opp tannlegeregningen. Jeg var litt usikker i går, men etter å ha sovet på det i natt, så har jeg bestemt meg for å gjøre dette. Jeg dør ikke om jeg feiler. Jeg nevnte også at jeg har vurdert å selge unna bilder jeg har malt, malerier jeg malte for noen år siden. Flere av bildene har vært på utstilling og folk har bydd på dem, men jeg var så knyttet til bildene at jeg klarte ikke gi dem fra meg. Jeg tenker at nå er tiden inne. Senere i dag skal jeg legge ut innlegg med disse maleriene, så får dere se, bildene har en historie som jeg også kommer til å dele. Da skjønner kanskje noen av dere hvorfor jeg slet med å selge dem den gang (og litt enda) – fordi dem betyr noe.

Håper dere stikker innom igjen og titter og leser, kanskje liker og deler og hjelper meg få dette til. Ha en fin dag, og takk på forhånd.

2023

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#prosjekttannlegeregning #tannlegeregning #malerier #kjøp #salg #bunnytrash #bunny

4 kommentarer
    1. Driver å oppdaterer bloggen din hver 20.min…*Venter* og *Humrer for meg selv*
      Ha en flott dag Bunny (Uten Trash, leste mld din, er snart på saken)
      Klem Vibbe 😀

    2. det med spleis hørtes jo ikke greit ut i det hele tatt ,men hver og en som gir penger gjør det frivillig ,krysser fingrane for att du får solgt unna noe så du får litt hjelp til regningene om ikke alt så er noe bedre enn ingenting

      1. Absolutt, en velger selv om en vil gi, men det er leit å bli utnyttet og lurt. Som hun som opprettet spleis for å gjøre noe sammen med sønnen sin. Hun fikk sympati og medlidenhet i det hun hadde skrevet i spleisen, men hun hadde utelatt å skrive at denne sønnen var en voksen mann. Takk for at du krysser fingrene 🥰🐰

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg