Følelsen av å være uønsket.

Rundt midnatt i går kveld leste jeg gjennom de siste blogginnleggene til noen av de jeg følger her på plattformen. Jeg vet jeg har nevnt dette før, men jeg gjør det igjen, for det går faktisk veldig inn på meg hva som skjer med denne damen. Hun var den siste jeg tenkte på da jeg gikk til sengs i går, og den første jeg tenkte på da jeg våknet i morges.

I en av bloggene jeg leser, forfattet av «AudMarit» så skriver hun at hun sliter med å føle seg til overs, sliter med å føle seg uønsket. Vonde opplevelser fra oppveksten virker å være en medvirkende faktor for disse følelsene i dag. Hun skriver selv at hun ble mobbet såpass at det var uholdbart og hun tenker selv at det er rett og slett rart at hun klarte det, at hun klarte gå videre i livet.

Gjennom bloggen har «AudMarit» funnet en måte å kunne være åpen om disse tingene, hun har funnet en måte å dele, og bringe til bordet forståelse rundt tema, hvordan folk faktisk kan ha det inni seg.

Over tid nå har hun opplevd at noen prøver hardt med å skremme henne vekk fra bloggen sin. Hun får såpass ekle kommentarer at hun får seg ikke til å la de slippe gjennom til offentligheten. Jeg tenker at hun føler at om disse ordene kommer på trykk så blir det en slags sannhet i dem. Det er jo slik mange føler når man blir plaget og mobbet. Når man hører mange nok ganger at man er dum, teit, uverdig og så videre, så begynner man å tro på det. Det å føle seg uverdig og uønsket er jo blant de grusomste følelser, og det er mange som har tatt eget liv på grunn av sånt.

Jeg har mistet noen til selvmord, det å kunne gjøre noe for å forhindre det er vanskelig. Noen ganger skjer det helt uten forvarsel. Mange sitter inne med følelsene, de rundt vet ikke om hvor vondt vedkommende har/hadde det. Men når noen forteller de er plaget..

Gode ord til Aud-Marit, hver dag, send henne gode ord, la henne aldri få glemme at hun er langt fra uønsket, hun er viktig, hun gjør en forskjell. For meg gjør Aud-Marit en forskjell, og i min verden er hun alltid ønsket og velkommen.

Du er tøff, jeg følger deg og jeg heier på deg, alltid 🥰

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#mentalhelse #psykiskhelse #mobbing #psykiatri #norge #bunny #bunnytrash

14 kommentarer
    1. Hei igjen 😊🌹🇳🇴👍
      Eg har også fulgt Aud Marit i alle år,eg slettet bloggen min i 2018,men fortsatt følger eg Aud Marit og deg,de eneste to eg følger fast her på blogg.no.
      Både Aud Marit og eg hadde store problemer med en annen blogger (oppe i fra nord) i flere år,denne bloggeren var rett og slett ufyselig til tider.Men,no i ettertid,etter at eg slettet min egen blogg har eg fått et annet perspektiv og eg kan til og med si at denne ufyselige «eplekjekke» bloggeren hadde helt rett i mye av sine påstander om en annen blogger (ikke Aud Marit) men en blogger som fortsatt er aktiv og som vi «kjenner» alle tre.
      Når dette er sagt,må eg si at eg har litt problemer med å ta påståtte ufyselige kommentarer seriøst,eg tenker at om man får ufyselige kommentarer er det viktig å poste dem for da vil den ufyselige bloggeren bli diskutert og til slutt stå frem for alle til spot og spe,det er en passe straff og funker hver gang.Eg sier ikke at ufyselige kommentarer ikke eksisterer dersom de ikke blir postet,men eg vet at det ofte er oppmerksomhet og ikke så mye sympati for ufyselige kommentarer man er ute etter.Det er iallefall vanskelig å kommentere kommentarer man ikke har sett.
      Er forøvrig helt enig med deg i at Aud Marit er en flott og modig dame 👍😊
      Hilsen synskepeggy.

      1. Vel, det er en annen pågående situasjon her inne på blogg hvor det legges ut påstander ustanselig, at vedkommende får meldinger, hets, blir mobbet. Men ingen dokumentasjon. Der vet jeg jo at situasjonen er konstruert for oppmerksomheten. Likesåledes føler jeg at begge disse nevnte trenger hjelp og støtte. På forskjellige måter. AudMarit med gode ord, at man er tilstede og bryr seg. Den andre vet jeg ikke, jeg tenker det er derfor man har spesialister, jeg er ingen spesialist, jeg bare ser det jeg ser og skjønner at hjelp trengs.

    2. Eg har mistet tre familiemedlemmer til selvmord de siste årene 😢 og eg kjenner flere som har valgt å avslutte livet oppigjennom årene,det begynner å bli mange…😢😭
      Hilsen synskepeggy.

      1. Det er blitt en del, jeg hadde et år der folk droppa som fluer, da begynte jeg å slite selv, tenkte det var ettervirkninger av livet vi hadde levd. Jeg tror jeg har kommet meg unna i godt hold, selv om jeg opplever ting i dag som får meg til å tenke «er det jeg som er gal, hvorfor ser ikke folk hva som skjer her, hvorfor sier ingen noe, hvorfor gjør ingen noe?».

    3. Jeg følger AudMarit hver dag – og ja, jeg sier at jeg heier på henne og at ho er viktig! For det er hun – hun gir en stemme og et ansikt til de som sliter! Dyrebart og viktig <3 Jeg blir så forbanna for at folk skal oppføre seg som drittsekker…

      1. Jeg tenker, om man absolutt må pisse på noen, piss oppover, piss på de som har gjort andre urett. Piss på Breivik eller Brundtland eller noe sånt. Ikke plag de som minst fortjener det.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg