Det er stygt av dere å plage Aud-Marit!!

Vet dere, de siste dagene har jeg gjort noen observasjoner i en blogg jeg bruker lese. En hverdagsblogg driftet av ei dame som deler litt andre ting enn bloggere flest. I stedet for en skryteblogg om hvor fint og flott en har det i sitt såkalte perfekte ekteskap, stort hus, biler, hund, katter, en bra jobb, barn og barnebarn som stadig kommer på besøk, turer med bobil og flyreiser til eksotiske strøk. Ja, vi liker å skrive om hvor bra vi har det, men denne bloggen er liksom ikke helt slik, hun som deler forteller om dårlig økonomi, barnevernsbarn, besøk hos psykolog for å håndtere hverdagen, samling av tomflasker for å kunne få inn noen ekstra kroner. Der er gode dager også, for all del, men vi legger godt merke til den tøffe hverdagen som preger.

Så var det disse observasjonene de siste dagene hvor jeg ser at noen får seg til å være skikkelig ufin mot denne dama som blogger om livet sitt. Kaller henne en løgner og en tigger. Hva vet vel vi om situasjonen egentlig? Altså, der kommer kommentarer fra mennesker som mener å antyde at denne dama bare utgir seg for å ha det slik som hun har det for å få sympati, kaller henne stygge ting og beskylder henne for å tigge penger som hun egentlig ikke trenger.

Det er her det holder på å rakne for meg, jeg ser noen skriver til denne damen at det er bare å heve seg over slike kommentarer. Jeg får så inderlig lyst å komme med en skyllebøtte til både den ene og den andre, men hva er hensikten? Dette er jo mennesker som tydeligvis hverken skjønner eller oppriktig bryr seg. For hvis livet er som det fremstår i denne bloggen, så er det vitterlig ikke bare å heve seg over at noen er stygg mot en. Og en annen ting, en må gjerne tenke hva en måtte ønske om henne som skriver denne bloggen, men å skrive slike stygge meldinger til en person uten å vite helt sikkert dét en antyder, da er en direkte slem da. For hvis situasjonen er som beskrevet, at en sliter økonomisk, ofte er ensom, sliter med mental helse og ofte har tunge dager. Da har man faktisk drevet å rakket ned på, såret og trakassert en person som sliter.

Hvilke mennesker gjør slikt?

Videre vil jeg si at denne bloggen jeg skriver om her nå er en personlig blogg, om noen som skriver en slik blogg ber om hjelp til noe, om det er til briller, mat eller strøm, får så være. Hvis man ikke liker slike forespørsler så drit i å lese den bloggen. Hvis en ikke tåler at noen skriver handlelister (som er en smart ting slik jeg ser det) eller ytrer at det er magre tider, så drit i den bloggen. Hva har man der å gjøre?

Jeg ble påminnet om noe en annen blogger skrev en gang, og lar meg inspirere av vedkommende. For jeg tenker at folk skal vel drite i om noen sender denne nevnte bloggdama penger fra landsbyer langt nede i fattigste forbanna Afrika! Om folk der som ikke eier nåla i veggen en gang allikevel sender halve dagslønninger pålydende alt fra kroner 3 til 12 så er jo det opp til dem!! Skal vel du, jeg og alle andre drite i om dem gjør!!

Jeg tenker at disse som ber førstnevnte blogger om å skjerpe seg, som om at hun burde skamme seg for å dele innlegg om sitt liv, som om hun burde skamme seg for å ta imot omtanke, hjelp og støtte, også i form av penger. Det er jo vitterlig helt på bærtur. For såvidt jeg har fått med meg så hverken presser hun, tvinger noen eller på annen ulovlig måte får folk til å hjelpe, eller eventuelt sende penger. Hellige kaninmåne, dama spør jo knapt. Det hun gjør, er å fortelle om hvordan hun har det, lite penger, lite mat, samler tomflasker, whatever!! Om noen da sender noen kroner er faktisk helt og holdent deres eget valg! At hun skulle skamme seg, er jo helt på trynet.

Når dette er sagt så er det vel ingen som tar sikte på de som har lite selv (det ville jo vært regelrett idiotisk). Skal man tigge, som nevnte blogger blir anklaget for, så tar man jo først og fremst sikte på de som har mest, den økonomiske eliten. Og da skjønner jeg ikke hvorfor noen skulle bry seg om rikfolk sender penger til ei enslig dame i et av landets småbyer? Hva faen er problemet her egentlig? Hvorfor skulle det være problem for noen av oss om rike kakser deler pengene sine med fattigfolk? Hvorfor skal noen bry seg med hva fattige eller rike bruker pengene sine til? Om denne dama får to kroner fra Afrika og kanskje en tusenlapp eller ti fra Hollywood? Hva har det med deg å gjøre?

Om noen mener og tror at noen deler fra livet sitt, gjør seg sårbar og bedriver «klagesang» for å få sympati og penger, så er jo faktisk det en hel jobb i seg selv, så hvorfor ikke få lønn for strevet? Det er jo et talent i seg selv å fremstille seg som et helt annet menneske dag ut og dag inn i en blogg, hvis det ikke er sannheten som fremkommer. Hvis alt dette liksom er et skuespill så er jo vedkommende blogger et supertalent av sådan klasse at selv jeg blir misunnelig, for da fortjener hun noe langt mer enn noen slanter på kontoen, da tenker jeg at hun skulle vært sendt strake veien til Hollywood hvor det ville vanket mange Oscarnominasjoner. Jeg er helt sikker på at hun hadde danket ut både Elisabeth Taylor, Jane Fonda og selveste Meryl Streep.

Jeg skjønner at de som skriver disse kommentarene i kommentarfeltene sliter med misunnelse og bitterhet for andres ærlighet og/eller talent (velg selv). Kanskje disse folka leser dette innlegget, så da avslutter jeg bare med å ønske lykke til videre både med å finne veien ut av hva nå det nå er som rir deg/dere når du/dere forfølger folk for å komme med slike ufyselige anklager og masse dritt, og selvsagt lykke til i livet generelt, jeg tenker der er stort bedringspotensiale.

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#audmarit #bunny #bunnytrash

25 kommentarer
    1. Empati er for noen en selvfølge, for andre noe som må læres… Noen vil ikke, andre kan ikke. Men jeg tenker at det er slemt å fordømme når man ikke kjenner en persons sannhet.

    2. Enig med deg, og med Kari sin kommentar.
      Flott innlegg!
      Ble provosert jeg også av den kommentaren hos Aud Marit. Hun har da ikke tvunget noen til å gi henne noe.
      Ærlig sak og fortelle om situasjonen, og tøft gjort. ❤️

      1. Jeg blir så oppgitt over den holdningen hvor en skal fremstå som bedre enn andre, blir liksom enda dummere når folk ikke vet hva dem snakker om, tydelig at dem ikke kjenner dama.

    3. Godt skrivi! Jeg forstår rett og slett ikke at folk kan være så stygge, men det er vel som Kari sier over her! AudMarit er en blogger som jeg setter høyt – hun er hel ved!

      1. Jeg kjenner jo ikke Aud-Marit, men nå har jeg fulgt henne lenge og føler som om hun er en trivelig nabo jeg «treffer» på innimellom, jeg klarer ikke se hvorfor noen skal være utidig mot henne. Hun selv er jo ikke utidig tilbake engang.

        1. Leste nettopp noen stygge kommentarer hos henne! Jeg blir så forbanna på hennes vegne! Jeg kjenner AudMarit som du gjør – og jeg har veldig sansen for dama!

    4. Helt utrolig at folk GIDDER til og med!! For det første sitte å lese bloggen hos en de ikke liker bloggen til. I tillegg bruke masse ekstra tid på å PLAGE Aud Marit. Som du sier, må jo bare være å la være å lese bloggen hennes. Det er så mange som koser seg med bloggen til Aud Marit, fordi hun er SEG. Og alle andre kan bare holde seg unna, spør du meg!

    5. Veldig bra Bunny!👏🏻👍🏻
      Jeg hadde ikke fått med meg dette før nå.
      Aud-Marit fortjener slett ikke slike kommentarer i en hverdag som er tøff nok i seg selv. Heier på henne jeg!🤗

      1. Heier på henne jeg også, tenkte dette var greit å gjøre, å virkelig vise henne støtte. Hun er jo tydelig på at hun blir såret av disse, så jeg vil at hun skal se at mange vil henne vel også.

    6. Det er for meg helt ufattelig å skjønne hvilket tankesett mennesker er utstyrt med, som kan finne på å angripe mennesker på denne måten. Helt ubegripelig. 😡😢

      1. Ja, tankesettet her sliter jeg virkelig med, utenom at disse er plaget med bitterhet for noe. Men AM er feil person å plage med sine problemer, hun har nok med sitt og hun er aldri ufin mot andre. Ihvertfall har aldri jeg sett eller opplevd noe slikt fra den kanten.

    7. Godt skrevet 👏 AM oppfatter jeg ikke som en tigger. Hennes blogg er en god motvekt til alle de bloggene som beskriver det perfekte livet….som egentlig ikke er så perfekt.

      1. Du fikk det sagt, jeg liker at AM skiller seg ut, altså at hun forteller oss hvordan hun har det i samfunnet og med seg selv, jeg personlig føler at det er mer ærlighet hos henne enn alle skrytepostene som ligger over alt på sosiale media.

    8. Var en tur innom AM i går, og las fleire innlegg. Eg likte det eg las, og hu virka som ei flott dame.
      Det at hu hauster av naturen, tyder på at hu er ei tenkjane og konstruktiv dame, som ikkje berre sit og sutrar over kor fælt hu har det, men tek grep, finn ut av ting, og deler med andre kva hu får til. Altså gode tips om korleis klare seg sjølv, og ikkje berre forvente at NAV skal ordne opp.
      Korleis nokon får til at hu tigger, er for meg ubegripeleg. Joda, hu er ærleg på at hu ikkje har det så “fett” at hu kan kjøpe alt på butikken, men eg fann ikkje ein plass hu ba om pengar. Om nokon som har meir enn nok, allikevel ynskjer å sende henne litt av sin overflod, javel, flott det, men det vedkjem ingen andre.
      Tipper dei stygge kommentarene bunner ut i avindsjuke, frå folk som ikkje fikser eige liv så godt, og som ikkje kan det med å skaffe mat sjølv. Altså, folk som kjenner seg underlegne. Det er ofta slike som verte mobberar.

      1. Vel, hun har startet noen spleiser gjennom tiden, men det er som du sier, tenke konstruktivt. For meg virker det som hun kjemper for å overleve, og jeg spleiser heller på ting hun trenger enn feks de som var med på sånn realityprogram på tv for å vinne hytte, og folk laget spleis og samlet inn flere hundre tusen til det «stakkars» paret som ble nummer to. Hvis folk ikke ser kontrastene og hvor absurd det er så kan de ta seg en klubbe for min del.

        1. Ja, så longt tilbake gjekk nok ikkje eg, til at hu har starta spleisar. Men det er jo og ein ærleg sak, og det er frivilleg å gi.
          Spleis for dei som kom på 2. plass i ein konkurranse?
          Hallo, kor sjukt er ikkje det?
          Folk som gir til slikt, har enten for mykje pengar, eller for lite vit. Uansett, har dei meir pengar enn vit.
          Eg kan godt vera med å støtte folk med reelle behov, men det ovanfor her, det er jo rein idioti.

      1. Takk, og takk for inspirasjonen. Jeg husket veldig godt et spesifikt innlegg fra deg som jeg lo godt av den gang og tenkte det kunne brukes veldig bra her iht AM sine fisetroll. Måtte jo da fikses en del på da for å ikke virke så sarkastisk som originalen var ment, men dette funker 😜👍🏾

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg