Dette kan være midt i blinken for deg!!

Har gått litt fram og tilbake med meg selv om jeg skal ta litt pause fra bloggen fremover nå på senvåren og litt utover sommeren. Jeg ser at det er en nedperiode uansett, tallene på blogg.no viser at det er færre lesere til uansett blogg på plattformen. Noen skriver færre innlegg også, plutselig er den og den bloggen fraværende noen dager, hvilket er greit nok, for så lenge det er en slik blogg som er innad et miljø hvor bloggere skriver for hverandre, og det ikke er lesere utenom dette «miljøet», så har det jo ingen betydning.

Selv er jeg ikke innlemmet i noe miljø, jeg har hele tiden hatt et ønske om å nå ut til andre som er litt mer engasjerte i samfunnet, noen som liker å lese en blogg som er mer variert, har tekster og tar opp ting som kan pirre litt under overflaten. Nå ut til folk som ønsker bidra til at den negative utviklingen rundt oss skal snu. Samtidig vil jeg nå åpne mennesker som setter pris på litt annerledeshet, merkverdige skapninger og mangfold. Det finner man ikke så mye av iblant bloggere på denne plattformen hvor matoppskrifter er det mest populære og fjasebloggere som egentlig ikke skriver om noe som helst ser ut til å vokse seg frem.

I fjor sommer tok jeg flere uker pause fra bloggen. Jeg var litt redd for at det skulle være ødeleggende og bidra til at de som besøker, faktisk ville forsvinne. Men jeg var nødt til å ta den pausen den gang, fordi det ble ganske tøft å frivillig ta imot skittkasting fra andre bloggere, nettroll og insekter. Det gikk på helsen løs. I dag er det mye bedre når det er installert blokkering på min blogg, en funksjon jeg mener Egmont/blogg.no kunne bidratt med og lagt inn automatisk til alle som oppretter en blogg på plattformen. Jeg tror blogg.no er eneste nettstedet jeg selv har profil hvor det ikke ligger en slik funksjon. Men en kan fikse dette eksternt, så da er jo det greit. Når det kommer til andre bloggere som er lite hyggelige, så er det ikke mange blogger jeg selv leser lengre. Det er lettere å velge vekk hva man skal oppsøke, enn å velge vekk de som en blir oppsøkt av.

Men denne gang altså, så har jeg lyst å ta pause fordi jeg klarer ikke skrive korte innlegg, liksom poste ingenting og kalle det et innlegg. Da tror jeg nok mange ville sluttet lese Bunny til morgen- ettermiddag- og kveldskaffen. Stort sett hver gang jeg begynner skrive så utvikler det hele seg til en tekst som tar litt mer tid enn jeg ønsker bruke. Bare se på dette innlegget her nå. Jeg ønsker jo også levere mer enn et eneste innlegg daglig. Det må vel til også for å være synlig.

Jeg skulle gjerne ansatt noen til å skrive innlegg for meg innimellom, hahaha, men det er ikke realistisk. Jeg skriver utfra engasjement, og kun det. Jeg merker aldri innlegg med reklame, jeg har ingen sponsorer, ingen avtaler. Ergo, jeg tjener ikke penger på bloggen, jeg er ikke her for å fjase og lure folk til å klikke på linker for at jeg skal tjene 0,05 øre eller noe pr klikk. Da kan man ikke ansette noen heller. Sier seg selv.

Derfor vil jeg heller etterlyse noen som har noe på hjertet. Historier de vil nå ut med og dele. Om det er fra privatliv eller et samfunnstema de vil ta opp, eller litt begge deler, det er samme for meg. Men det må være seriøst, og tema jeg er komfortabel med å poste i bloggen. Chemtrails og Illuminati orker jeg ikke. Om du har sett Elvis så bryr jeg meg ikke. Det er jeg like likegyldig til som hva noens undertøy koster.

Men altså, hvis noen har noe som de tror kan fenge meg, og muligens leserne av Bunny, så er det bare å ta kontakt. Gjesteinnlegg tenker jeg kan være en fin løsning for å ikke måtte legge bloggen død i sommer, med de konsekvenser det kunne få. Ville garantert ikke forsvunnet helt, det ville kommet innlegg fra meg, jeg liker å skrive og få ting UT, men jeg ville da kunne få litt mer «time off», bare nyte opplevelser, turer, reiser, kose meg med min lille familie og kanskje muligens samtidig tilby en enda mer variert og bedre blogg?! Win win!!

Kommentarer noen? Er dere med?! Kontakt meg!

Legger med en historie fra en leser, det var ikke ment som et gjesteinnlegg, men var typisk slik historie med tema jeg ønsker å belyse: Les «Jeg tør ikke dele bloggen din».

Takk 🐰

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#blogg #bunnytrash #bunny

8 kommentarer
    1. Vår og sommer så er en vel mer aktiv ute og har mindre “tid” til å lese hva andre skriver. Merker med meg selv at det blir en liten runde før jeg legger meg, eller når jeg spiser frokost. I høst og vinterhalvåret har man en liste man liksom må innom daglig for å se om det er noe nytt. Alle trenger noen dager fri, eller uker uten å henge foran pc eller på telefonen. Nyt ferie med god samvittighet, leserne kommer raskt tilbake.

      1. Helt sant det du sier om aktivisering, det å trenge noe fri, nyte sommeren, helt klart. Nå vet jeg jo at det er utrolig masse flotte folk som leser bloggen, men jeg vet også at det er mye lettere å miste lesere enn å «hanke dem inn» 🐰

    2. Ingen dum ide å ha gjestebloggere. Du har jo såpass mange lesere at det burde vel vært noen av dem som kunne bidratt?

      1. Det får tiden vise. Hvor mange lesere en har på bloggen er vanskelig å vite. De tallene du ser på topplisten er antall sidevisninger, ikke lesere 🐰

        1. Jada, er klar over det. Men du har i alle fall litt flere lesere enn meg da og betraktelig større antall sidevisninger 🤣

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg