Bunny pakker kjøttdeig!!

Som sikker flere forsto utfra forrige innlegg så har snuppen min og jeg vært på Sverigetur i dag. Vi dro sammen med ei venninne, og det ble en kjempehyggelig tur. Været var med oss hele veien, og vi tok Sandefjordbåten (Fjordline) over til Strømstad i morges. Spiste deilig frokostbuffet med dessert efteråt, hehe, og vi handlet mye digg på TaxFree, både til å tygge, drikke, inhalere og vaske seg med 😜

I Strømstad ble det flere stopp, men før vi forlot Sverige igjen var vi altså innom Svinesund og handlet MASSE mat, hellige kaninmåne.. Blant annet ble det kjøpt noe så usunt som kjøttdeig. Men nå er det slik at det lønner seg å kjøpe kjøttdeig i Sverige, særlig store pakninger med nykvernet kjøttdeig. Det er også hensiktsmessig for miljøet, to pakker plast i stedet for tolv liksom. Kjøpte litt ekstra, for jeg skal jo lage «Heksegryte» når vi skal ha Halloweenfest her snart. Det blir knallbra!!

Anyways, her ser dere hvordan jeg pakker kjøttdeigen. Cirka +- 400 gram kjøttdeig i hver frysepose. Trykker så hver deig flat inni posen og gjør deigen om til et tynt rektangel. Når det er gjort så «løfter» jeg litt på posen så den ikke fester seg i deigen når den fryser. Når jeg da skal ta deigen ut av fryseren til bruk, så kan jeg ta kjøttdeigen rett ut av posen og med det gjenbruke posene. Deigene trykker jeg tynne fordi da tiner de med en gang jeg tar dem ut av fryseren, og dette lager bedre plass i fryseboksen.

Yupp, da vet dere hvordan Bunny pakker kjøttdeig. Tenkte det hører med da dette med mat er så innmari populært på blogg for tiden. Har sett mye fælt, hahaha.. Har også kjøpt store kilospakker med bacon ferdigskjært i terninger. Det skal jeg pakke i morgen. Har dere lyst å se hvordan jeg pakker bacon? Maybe? Akkurat nå er jeg tappet for energi, har inntatt sofaen og skal Netflixe resten av kvelden… chille out!

Riktig god fredagskveld alle sammen 🥰

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#fjordline #sandefjord #harrytur #kjøttdeig #strømstad #svinesund #sverige #bunny #bunnytrash

26 kommentarer
    1. Lønner det seg fortsatt å handle i Sverige,har ikke vært der på lenge jeg😊Jeg pakker kjøttdeigen på samme måte😘

      1. Lønner seg like mye som før, prisene har gått opp der, og prisene har gått opp her, så det en sparer på mat etc er likt, noe dyrere for bensin i dag, men man reiser jo flere sammen, og vi tar båten én vei og handler på taxfree.

    2. Mat er superpopulært som blogg-tema. Matbloggerne og håndarbeidsbloggere ligger jo alltid øverst. Så hvis DET er målet er det jo bare å blogge om mat 😀 Du er og kokk og greier, kunne kjørt på med litt kokkegreier, så hadde du nok vært nummer 1 🙂 Men kjenner jeg deg rett så er ikke DET målet, men å skrive om det du har behov for og som du mener er viktig. 🙂 Gøy med Sverigetur da. Jeg skal bare over kommunegrensa i morgen jeg, ikke landegrensa 😀

      1. Hadde jeg enda jobbet på restaurant så kunne jeg hatt en matblogg ved siden av, føler at det jeg benytter bloggen min til er viktigere enn matoppskrifter, matblogger er overflødige..

    3. Eg handler kjøttdeig hos en halalslakter her, ikkje fordi me må ha halal, men fordi det svarer seg. Kjøttdeigen er knallgod, ikkje tillsatt verken vann eller annet, ikkje krymper den i steikepanna heller. Den koster også mindre enn de 400 gr pakkene på Rema. Pakker som deg, tynt lag i Zipposer – Helt genialt! 😀

      Vibbe 😀

        1. Okse 😀 Eg er glad i lam, men ikkje i kjøttdeig og pølser….Syns det lukter/smaker fjøs!
          Grevling der i mot er eg noe skeptisk til….Men froskelår minner om kyllingvinger – for det har eg smakt! 😀

        1. Jeg bor laaangt unna deg. Men skulle jeg funnet på å reise den lange veien til Drammen for å gi deg viltkjøtt, hadde du nok måtte finne deg i å invitere meg inn! 😉

    4. Jeg fikk nylig tipset om å klappe kjøttdeigporsjonene flate før frysing av min yngste datter (hun du møtte), og jeg er imponert over hvor gode “husmortips” ungdommene kan bidra med 😀

    5. Kjekt med en Harrytur i ny og ne…. tør ikke engang fortelle hvor lenge det er siden jeg var på en….! Bor tydeligvis for nær Sandefjord og ferga! Smart måte å pakke kjøttdeigen – mulig jeg adopterer den altså! 🙂 heksegryte høres forresten både sterk og god ut… har jeg rett??? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg