Blomsterbloggutfordring fra Bunny!

Det finnes et hav av forskjellige blomstertyper, hvor man har ment at alle har forskjellig betydning. Antallet har også betydning, for eksempel når du gir noen én blomst så betyr det «Du er alt for meg» mens ti blomster er et frieri «Vil du gifte deg med meg». Det er mye kjærlighet i blomster. Fargene symboliserer også noe.

Røde: Kjærlighet og glede.

Blå: Troskap og troverdighet.

Purpur: Stolthet.

Grønn: Glede og vennskap.

Mørkerød: Jeg savner deg.

Oransje: Du er søt og fantastisk.

Rosa: Forelskelse og troskap.

Hvit: Ren og jomfruelig.

Lilla: Lykke og hell

Gul: Du er mitt livs lykke

Lyselilla: Beundring

Sjekk ut denne siden med masse blomster og planter:

Bunnys Blomster!

Så min utfordring til dere i dag, kjære lesere og medbloggere, det er å dele en blomst som forsidebilde på et blogginnlegg. Dere som ikke har blogg, post på Facebook, Instagram. Bare la det blomstre! Hvilken som helst blomst du måtte ønske, din favorittblomst, en blomst som betyr noe for deg. Har du ingen spesiell favoritt, velg en du liker godt. Poenget her er å vise gleden som blomster representerer, våren og sommeren, takknemlighet for livet, blomster gir liv, behandlinger av sykdom kommer fra planter og blomster, medisiner og vitaminer, vis at dere setter pris på livet, hverandre, og ikke minst – kjærligheten!

Jeg har noen favoritter, og jeg har valgt én av dem, fordi hele familien er mine favoritter med sitt enorme og spektakulære mangfold. De er ofte i bryllup, de representerer/er symbol på skjønnhet, eleganse, ærbødighet, forførelse, erotikk og kjærlighet.

Vet dere hvilken blomst dere ser øverst? Uansett, jeg håper dere tar utfordringen. La kjærligheten blomstre!!

Medbloggere som er med hittil: Utifriluft, KariEngesvik, PensjonistgunnaZoeticWorldVibbedilleFruensViljeDamafranordNathelessMetteJosteinsdatter og FriluftsHeidi.

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#utfordring #kjærlighet #bunnytrash #bunny

20 kommentarer

Siste innlegg