Bidra til en opplevelse for noen som virkelig fortjener det!

Illustrasjonsbilde for oppmerksomhet.

Mens jeg selv prøver samle hodet mitt rundt ideer for å kunne gjøre opp for meg, iht de økonomiske utgifter som har bygget seg opp i det siste, med tanntrekk, operasjon, behandling og oppfølging på hund, nødvendig tannbehandling selv, samt behov for øre- og øyespesialist mm, hvor dette stadig baller på seg, så gleder det meg å se at det mest sannsynlig løser seg for familien i Bergen.

Jeg snakker om familien Brosvik som jeg skrev om her om dagen. ALS-syke Vivian Brosvik som er bundet til en stol på 150 kilo, som benytter seg av hjelpemidler til alt, da i form av teknologi, personlig assistent, hennes mann og så videre. Vivian skrev i bloggen sin «Mamma på hjul» om sin yngste sønns drøm om å kunne reise til Finnmark hvor faren er fra, oppleve hvor han har sine røtter fra, kjøre snøscooter, møte slekt og ha en ferie der sammen med familien.

Vivian selv, som sitter bundet i stol og har levd i 8 år med ALS følte sterkt på dette da sønnen fortalte at dette var hans drøm, at dette var noe han virkelig ønsket. Vivian kjente at hun også ønsker dette, at familien kan oppleve, at hun kan oppleve Finnmark en siste gang, se sin sønn oppleve drømmen. Vivian sin diagnose gjør at hun kan ikke planlegge å gjøre slik en reise noen år inn i framtiden. Det føles ubehagelig å skrive dette, men slik som dette er det, ALS-pasienter har en forventet levealder på 3-4 år i gjennomsnitt etter å ha fått diagnosen, Vivian har som sagt levd med diagnosen i 8 år!!

Familien kan ikke bare sette seg på et fly og reise. Vivian må ha hjelpemidlene sine, samt at veldig lite i samfunnet er tilrettelagt for slike som henne. Så dette er noe som må planlegges og som vil koste, ikke bare litt, men en hel del. Derav opprettet noen en Spleis, og den spleisen har en rekke mennesker kastet seg på og bidratt til. Det ser ut til at spleisen når målet og at det blir ferie på Vivian, hennes gutt og familien. Men spleisen er ikke heeeelt i mål enda, så kom igjen folkens, alle monner drar – og jeg tenker, er det noen som virkelig fortjener støtte, fortjener glede, fortjener en liten drømmeferie, så er det Vivian og familien hennes!!

👉🏽 Spleis for familien Brosvik 👈🏽

Les om ALS her: «Stiftelsen ALS Norge»

Vivian Brosvik og meg, ALS-markering, Bergen 2022.

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#als #spleis #mammapaahjul #brosvik #bunnytrash #bunny

2 kommentarer
    1. Har ikkje bidratt, enda, men skal sjå kva eg får til. Det er ikkje alltid like lett, når ein skal leve på uføretrygd. Spesielt ikkje sånn rett over nyåret 😢. Då er der alltid litt ekstra rekningar som skal betalast.

      1. Jeg vet jeg vet. Jeg deler spleisen litt her og der, så får jeg bidratt på den måten. Økonomien min er i kaos for tiden, tannlege i morgen og torsdag om to uker. Før den tid at dette er overstått tør jeg ikke unne meg en pakke røykalaks engang. Jeg må få nøyaktige summer å forholde meg til og ta det derfra før jeg bruker noesomhelst på ting jeg ikke må, eller på bidrag til andre. Jeg kan bare ikke, rett og slett 🐰

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg