Appen for å bli kvitt alvorlig kriminelle og gale folk fra (sosiale) media!

Jeg synes det er veldig flott at stadig flere tar til ordet om at David Toska er satt på lønningslisten til TV2 og da bli en tv-profil som skal poppe opp hist og her fremover. Jeg er veldig for at mennesker som har sonet sin straff skal få muligheter til å integreres inn i samfunnet igjen og kunne leve et liv på rette siden av loven, hvis det er det de ønsker. Men det begrenser seg, det skal ikke gå på bekostning av andre, og jeg synes heller ikke at berømmelse for alvorlige kriminelle handlinger skal belønnes, for det er jo utelukkende det som har skjedd her, i tillegg til at dette er et tåpelig PR-stunt fra TV2 sin side.

Altså, Toska spilte sjakk som 14 åring og tok dette opp igjen da han sonet 13 år i fengsel. Dette skal være kvalifikasjonene, hans CV, for å bli ansatt som TV2 profil. Jeg er sikker på at TV2 kunne finne noen med bedre kvalifikasjoner, så for meg er det tydelig at dette er et stunt i disse tider hvor de ser ut til å ha låst seg i å få til en «bærekraftig langsiktig avtale og økonomisk gevinst» med Telenor.

Personlig synes jeg det hele er irriterende og plagsomt, og det har jeg skrevet om her: «Toska-TV».

Så over til Tracy Chop en teknologigründer som har laget et «trollfilter», en app, «Block Party-app» som skal bidra til å gjøre plattformen Twitter til et hyggeligere sted å være, altså en app som filtrerer vekk trakassering, stalking og mobbing.

Det fungerer slik at appen tilfører den aktuelle plattform en egen «mappe» hvor kommentarer fra uønskede blir lagt. Denne mappen havner kun de som en selv har bestemt skal dit og ikke i spamfilteret eller papirkurv sammen med alt annet slik det er her på blogg. Med en slik app slipper en se trakasseringen når en skal gå gjennom papirkurv og spamfilter i tilfelle noe har havnet feil.

Her på blogg er det slik at en kan legge inn personers brukernavn, IP eller email så havner de i papirkurven, men med Tracy Chows app kan en gi hvem en måtte ønske tilgang til denne mappen, for eksempel til myndighetene for å se nærmere på trakasseringen. På denne måten slipper en å gi politi eller myndigheter tilgang til alt en har og en kan fortsette bruke sin egen plattform uten stans på grunn av etterforskning.

Jeg tror ikke mange på blogg har slike trakasserende stalkere, men jeg har hatt en og annen gjennom årene. En bodde her i byen og begynte på bloggen min med trakasseringen, deretter forflyttet det seg til alle sosiale media og sms. Det gjorde det enklere å bli kvitt han, for å forfølge og trakassere er ulovlig, og jeg trengte bare ta SMSene til politiet.

Dagens stalker har det vært verre med, 6-7 forskjellige pseudonymer her på blogg og diverse emailer. Vedkommende trakasserer og forfølger meg for at jeg har vært åpen om at jeg er uvaksinert iht koronavaksiner og at jeg er imot disse vaksinene slik de fremligger i dag og ikke er engang godkjente vaksiner. Så vedkommende ønsker derfor at jeg skal dø av covid og sender meg meldinger om syke og døende mennesker, Dagbladstatistikker og mye annet dumt. Truet meg med Kripos, kontaktet bloggsupport og i det hele tatt. Sendt meg meldinger om familien min og opptrer som ond og helt gal.

Med bekjentskaper har jeg fått sporet vedkommende, men for å anmelde må jeg levere hele bloggen til politiet. Tanken har vært å starte en miniblogg og faktisk levere denne bloggen og anmelde faenskapet, så vi får se. Men appen til Tracy Chow hadde virkelig vært en løsning for alle plattformer når en blir veldig plaget av troll.

Slike apper skulle vært på alle plattformer på sosiale media og TV-kanaler. Det å bare kunne legge til en slik mappe og bare bestemme at alt som har med den og den personen, dét og dét trollet bare havner i mappen for «Troll».

Hva mener du?

Følg gjerne bloggen i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#kriminelle #gale #norge #bunny #bunnytrash

6 kommentarer
    1. Hvis den appen fungere slik den er tenkt – så er jeg absolutt for. Jeg har heldigvis ikke vært plaget med stalkers eller nettroll generelt – men ser at det må være enormt belastende i lengden..og da må det jo være sabla greit å bare få de lempa til svartens i ei mappe, først som sist..ut av synet, ut av sinn =)

      1. …og den mappen kan overføres til hvem som helst, noe som er veldig bra når det er alvorlig, fremfor å måtte gi fra seg hele bloggen, passord og hele røkkelet. Veldig kjipt å bli plaget, så må en straffes ytterligere for å få bukt med elendigheta. Den appen må videreutvikles for flere plattformer, den vil jeg ha!

    2. 1. At ansettelsen av Toska er eitt pr stunt, trur eg så absolutt, og er heilt eineg med deg i.
      2. Er ikkje vidare plaga med stalkerar på sosiale medier, men den appen høyres genial ut 😊.

      1. Prøvd å søke litt om den appen, men finner ikke mye, det bruker jo være slik at når noe er lansert så utvikler ting seg raskt derfra. Tenker det må jo være interesse for de som drifter feks bloggplattformer å ta sånt noe i bruk.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg