Alternativ livsstil: jeg er kunstner!

I dag har jeg vært og «rotet» i kjellerboden. Møtte forresten en skikkelig stor edderkopp, det var koselig. Dessverre var han veldig redd meg og løp noe veldig. Som om jeg er skummel, haha.. anyways, jeg har et staffeli stående på balkongen, der har det periodisk stått et bilde jeg har malt av noen pingviner, og periodisk et selvportrett, altså meg selv sittende ved elvebredden her i Drammen.

Planen i kveld var å plassere et nytt bilde på balkongen. Altså ikke nytt-nytt, disse tre jeg fant malte jeg i 2018 og er en triologi som egentlig hører sammen, de heter «Nakendans». Da jeg skulle stille ut disse en gang så prøvde arrangøren av det hele å nekte meg stille ut disse disse bildene. Argumentet var at der var kjønnshår. Mitt argument var at det kunne ikke hun vite om det er kjønnshår eller skygge. Så bildene ble utstilt de!

Atelieret jeg brukte var slik at forskjellige leide og brukte det til forskjellige tidspunkt. Jeg hadde det noen timer én dag i uka, og det fungerte terapeutisk for meg. Det var slik det startet, maling som terapi. Det fungerte veldig bra og stengte «støy» ute. Helt uerfaren med å male startet jeg med kun et lerret, ti pensler og noen farger. Hadde ikke malt noe på mange år. Dere vet, vannmaling og «blanke ark».

Nå er jeg altså kunstner med eget staffeli, haha.. men da jeg var der var det en annen kunster som hadde malt bilder av nakne kvinner, og et av dem var bare kjønnet til kvinnen, blodig og.. for å si det enkelt så plaget bildet meg (kunst skal provosere også sant), og denne mannen var overdrevet opphengt i kvinnekropp og kvinnens kjønn. Der var også andre som hadde malt kvinner, kvinner i ballkjoler og whatever. Menn er litt tabu, så jeg malte disse litt i protest. Og jeg lot dem henge på atelieret leeeenge!




Men folkens, hvilket av disse tre triologi-maleriene mine liker dere best? Om dere liker noen av dem i det hele tatt da? Jeg hører på dere, og så setter jeg opp det mest likte maleriet! Så, nummer 1,2 eller 3?

På forhånd takk 🥰 natta!

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#alternativ #livsstil #alternativlivsstil #maleri #maler #nakendans #kunst #kunstner #bunny #bunnytrash

 

17 kommentarer
    1. Så utrolig flink og dyktig du er med pensler. Jeg velger meg bilde nr. 3!!!
      Sprett-romper er jeg svak for!
      God morgen – nyt dagen! 🥰

      1. Takk, jeg vet nå ikke det, men så lenge jeg får noe på lerretet så kan jeg jo kalle meg kunstner selv om det ikke er helt Van Gogh 😜 sprettrumper beriker samfunnet, notert 😜

      1. Helt klart, tegnet mye i yngre dager, var en greie når jeg var påvirket. Jeg finner å male mer utfordrende og håper på inspirasjon til nye bilder snart 😜 nr 3 er notert.

    2. Ja, maling er jo mer krevende, og malingen tørker. Spesielt acryl synes jeg var vanskelig når jeg var på “kurs” med venninna mi i sommer og malte Frida Kahlo, uten å vite det 😀 Får ikke “hvisket” bort, og det vil man jo innimellom. Olje var “lettere” synes jeg.. da jeg holdt på med det..

    3. Ser der er nokre kommentarer frå meg, som ikkje kjem med, sjølv om dei tilsynelatande går igjennom for godkjenning.
      Prøver igjen.
      Eg likte godt alle tri, men å plukka ut ein favoritt, det finn eg svært vanskeleg.

        1. Ja, eg trur dei forsvinn ut i intet. Hadde ein kommentar på dette, og ein lengre kommentar på Jakob Sande, pluss eitt par svar på dine svar på mine kommentarer, som ikkje har dukka opp.
          Nei, eg trur ikkje det er du som er sein til å godkjenne. Eventuelt må det vera at mine kommentarer ligger å svever ute i datasværen ei tid, før du får dei.

          1. Jeg hadde faktisk svart på alt som var kommet inn, så du har nok rett. Her om dagen skrev jeg en lang omfattende kommentar i bloggen til Gryende, jeg var SÅÅÅÅ fornøyd med ordleggingen og hele kommentaren. Du vet, noen ganger poster Gry innlegg som må besvares grundig når en først skal gjøre det. Gry har i tillegg åpent kommentarfelt, ikke slik godkjenning som jeg har, så jeg skvatt til umiddelbart da jeg postet kommentaren, for jeg så den forsvant. Faen altså, ble så irritert at innlegget hennes forblir ubesvart..

    4. Så fint , likte veldig godt nr 3 , visste ikke at du maler, jeg maler også !
      Jeg maler oftest natur og slikt, abstract også .jeg har lagt ut noe på bloggen min tidlig i bloggingen.
      Du må male mer !
      Har tatt en pause fra å male må ,en mnd. Savner det allerede så straks jeg kommer hjem igjen skal jeg begynne på nytt bilde. Skal ha utstilling om noen mnd😊❤️

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg