Allans Verden, ditt ønske vil bli oppfylt!

Hellige kaninmåne.. det var digg å komme hjem igjen nå og slenge av seg shortsen og t-skjorta og bare kaste seg ned på sofaen og få kjøleviften rettet mot seg med deilig frisk bris på hele kroppen.

Vært og surret nede i sentrum, gjort siste innkjøp til blomsterkassene ute. Blå Lobelia som jeg plantet med en gang vi kom hjem. Regner med at det blir masse blomster i alle kassene allerede den kommende uken. Stemorsplantene blomstrer fint nå, jeg har hatt noen stiklinger av Grønnrennere i kassene, og China Rose Spragler, og Pelargoniaene har fått festet røttene i molden. Nå sier jeg meg ferdig med blomster utenfor her, bare gleder meg til å se det vokse, for jeg vet at på midtsommeren vil vi ha de flotteste inngangspartiene i borettslaget.

Snuppen min og jeg har også vært og spist N’duja pizza på Jonas B. Gundersen Restaurant. Vi får halv pris på pizza der, og det synes jeg er helt utmerket, for N’duja pizza på dette stedet er helt fantabulastisk. Når vi da i tillegg satt ute i dette været så føltes det som vi var på sydenferie. Og er det noe jeg elsker, så er det sydenferie.

Og snakker om.. overskriften.. «Allans Verden» er navnet på en blogg som driftes av en morsom fjaseblogger som heter.. Allan, hehe.. han poster daglige innlegg hvor han forsøker selge robotstøvsugere og ladyshave. Så det er ikke slik at jeg daglig leser den bloggen, robotstøvsuger har vi, og ladyshave, vel, skal noe fjernes her så må det verktøy til som er ment for grovere vekst. Men uansett, jeg er innom den bloggen innimellom, oftere enn han er innom Bunny tydeligvis.. for jeg kom over et litt eldre innlegg hvor Allan ytrer et ønske om at jeg skal dra på ferie til Alanya i Tyrkia, slik at han kan få en bedre plassering på blogglisten. For han tenker at når man er på ferie så er man på ferie, da blogger man ikke, og antall sidevisninger og lesere vil dale..

Så skrev han noe om at jeg kunne besøke moskéer der, kikke på moskéarkitektur og denslags. Det er da jeg skjønner at Allan ikke er så belest hos Bunny. Så da kan jeg jo meddele at jeg har vært i Alanya flere ganger enn jeg kan telle. Noen av mine nærmeste venner er født og oppvokst der, jeg har familie som har leilighet der, og en del venner utenom. Jeg har vært i flere av moskéene der, og jeg er faktisk fascinert over den type bygg og arkitektur. Dog er jeg ikke like fascinert over at kvinner blir objektivisert, undertrykket og må dekke seg til om de også skulle ta en titt på sådan arkitektur. Men likevel, jeg synes mange religiøse bygg, både kirker, synagoger, moskéer og diverse bedehus er fascinerende.

Jeg kan legge til at jeg i cirka 11 år bodde i et bedehus her i Drammen. Det ble bygd i 1876 og har 4 store kors på taket. Mang en sjel har omkommet der, 8 mennesker (som vi vet om) har gått bort i den leiligheten snuppen min og jeg bodde, og noen av de som avsluttet livet går igjen der. Kan legge til at de 11 årene vi bodde i bedehuset var vi nabo med den største av de tyrkiske moskéene her i byen. I øveretasjen er der fint og flott, det er der mannfolka holder til, i kjelleren hvor det ser ut som et nedlagt suppekjøkken, der er kvinnene.

Orker ikke skrive om moskeer i andre land jeg har vært, men..

I dag er jeg nabo med den pakistanske stormoskeen i Drammen, der taler de i tunger, urdu, ikke så flott utvendig, men innvendig er det helt utrolig flott. Et mesterverk som har kostet utallige millioner. Det er virkelig flott, jeg tuller ikke. Vært nabo med den moskéen i cirka 4 år nå. Så jeg kan si at det er ikke slik at jeg trenger å besøke moskeer, hverken for kunnskap eller for å beundre arkitektur. Men jeg har nok ikke gjort min siste éntre i en moské.

Jeg synes jo det er litt gøy, da som homofil spesielt, å besudle slike steder med min syndige og uakseptable legning.

Uansett, det blir ferie på meg i år. Jeg tar ferie snart jeg, og da blir det sikkert både lavere lesertall og større muligheter for andre å nå toppen på blogglisten. Det burde vitterlig ikke være så vanskelig. Veldig snart tar jeg ferie, og om ikke så lenge så pakker snuppen min og jeg koffertene våre også, da forflyttes ferien hjemmefra, til enda varmere strøk. Og blir det varmere enn det er her i lille Medina, altså i Drammen, så hopper jeg i havet, og dét er ikke noe sted å blogge. Så bare hyggelig Allan, jeg unner deg å nå dine mål. Du er en morsom skrue, lykke til!

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#allansverden #ferie #bunnytrash #bunny

2 kommentarer
    1. Å så du skal altså reise på ferie!! Ja, hvis du ikke får tid å blogge like mye som til vanlig da og faller litt ned på topplista, så skal jeg gjerne prøve å låne og passe på topplasseringen din til du er tilbake:)

      1. Det synes jeg høres bra ut Allan, og jeg anser det ikke som et utlån, plassen er like mye din som den er min eller noen andres 🥰🐰

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg