Zencefil, kveldssol og våre nære i Alanya!

Dette første bildet er tatt fra Villa Sonata hvor vi nå har bodd denne ferien. Bodde her for 16 år siden også, men siden den gang har vi alltid bodd andre steder når vi har vært i Alanya. Dere kan se og lese mer om Villa Sonata i dette innlegget!

Dette neste bildet er av vår lille «familie» i Alanya. Fra høyre ser dere meg, Roja, snuppen min, Çağdaş og Suzan. Roja er mammaen til de to sistnevnte. Hun har tre barn, men den eldste sønnen, Selim, bor i Nederland sammen med sin datter. Dere kan lese litt om Roja og hennes families historie i dette innlegget!

Bildet av oss samlet er knipset på restauranten Zencefil (Ingefær) som er en klassisk tyrkisk restaurant som ligger oppe i åsen mot «I ❤️ ALANYA»-skiltet. Denne restauranten har 4,5 av 5 «stjerner» på TripAdvisor og anbefales virkelig. Lammeskanken på bildet er hva jeg spiste denne kvelden, etterfulgt av en deilig Irish Coffee til dessert, hehe..

Disse neste to bildene er tatt i området utenfor Zencefil Restaurant. Kult å se hele Alanya og Cleopatra borg samtidig og under en himmel hvor kveldssolen er på vei ned. Bildet over er av Suzan, snuppen min, Roja og meg. Under er det snuppen min og meg.

Tiden flyr når en koser seg i Alanya, med gode venner, «familie», god mat og drikke, strandliv, shopping, småturer hit og dit, uteliv og masse inntrykk. Bildet under ble mitt siste måltid i Alanya, en type kebab fra Villa Sonata. Neste innlegg fra meg er jeg i Norge, og har sikkert pløyet gjennom reisesider for å finne vår neste tur til Alanya 🥰

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#ferie #alanya #zencefil #villasonata #tyrkia #bunny #bunnytrash

14 kommentarer
    1. Jeg er egentlig ikke en person som lengter etter å reise til varmere strøk, men jeg å innrømme at det rykker litt i reisefoten når jeg ser de fine feriebildene dine 😉

      1. Jeg tenker at du hadde kost deg masse i Oasen rundt Villa Sonata ihvertfall. Jeg tror at i lang tid framover når jeg lukker øynene vil jeg se for meg disse fantastiske plantene med sterke farger, se solnedgangen og smake deilig drikke på tungen 🥰

    2. Ser så herlig ut 🤩 og må være en veldig god følelse å ha venner og “familie” man kan være sammen med når man er på ferie og koser seg. Fortsatt god ferie til både dæ & snuppen 🥰

      1. Ja tenke seg til, kurdiske kvinner i Tyrkia sammen med menn, homofile attpåtil. Tro meg, dette er ikke daglig kost hverken i vårt land eller her. Hvilket beviser at vi er familie og kjærligheten står høyest 🥰

      1. Dette er fantastiske mennesker. Jeg tror ikke det er så mange du ser ellers som er i Tyrkia og omgås kurdiske kvinner. Det var fantastisk gjensyn, ikke vært sammen siden høsten 2019. Nå håper jeg bare vi kommer oss nedover igjen denne høsten. Ser det står ting skrevet mellom linjene i media…

    3. Vært i Tyrkia en gang. Ikke så fan🙈..men en fornøyelse å lese om din opplevelse av Tyrkia og flotte mennesker🥰Du har jo skrevet om Roya før, sterk historie❤️Så vi kjenner henne jo litt vi som leser også😊Gleder meg på deres vegne, og dere kommer jo hjem til Norge på sitt beste😃Nå er det fint☺️🥰Nå skal jeg prøve å sove sove..igjen🙄Egentlig var det dumt at jeg klikka inn her nå. Man blir levnende engasjert i hva du skriver😁

      1. Jeg har ingen anelse hvor mange ganger jeg har vært i Tyrkia, men det var ikke før jeg kom til Alanya at jeg ble «fan», man da av Alanya, ikke Tyrkia. Da jeg tok med snuppen min ble det enda bedre, og etter vi ble kjent med Roja, Suzan og diverse så er jo Alanya blitt et second home with a second family.. Ja fint her i Norge nå, men psykt dyrt..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg