Wasabi Sushi (pokebowl), Drammen.

I dag var solen kommet tilbake etter en helt overskyet dag i går. Helt nydelig vær, jeg var hos frisøren min og fikk klippet meg, og etter en runde i sentrum var snuppen min og jeg ikke helt klare for å dra hjem riktig enda. Så med det tok vi turen til restauranten Wasabi Sushi Drammen.

Dette er er sted vi ikke har besøkt før, på tross av hvor glade vi er i sushi. Vårt sushisted har ikke slike «pokebowls» og vi har ikke prøvd disse før noen steder, med unntak av disse små bollene de har i dagligvarebutikkene, som ikke er helt å rope hurra over. Så i dag var det tid for å teste dette.

Poke er en rå fiskesalat som serveres som forrett i det hawaiiske kjøkken. Poke er det hawaiiske verbet for å skjære eller kutte. Tradisjonelle former for poke er aku, ahi og he’e. Det finnes også varianter der rå laks eller skalldyr er hovedingrediensen. I Norge også kylling.

Vi kom inn i et veldig flott lokale med morsomt inventar og en stor busk stående midt i det hele. Veldig kult faktisk. Friskt pyntet med planter rundt omkring. Betjeningen var noe lavmælt, det var ikke slik at vi ble ønsket velkommen, eller noe ekstra hva service angår. Vi satte oss ved et bord, og etter litt fikk vi slengt menyene foran oss. Vi måtte til kassen og bestille, de kom liksom aldri tilbake for å ta bestilling. Vi bestilte da en slik «pokebowl» hver. Her i denne restauranten kalte de det for «Wasabi bowls».

Snuppen min bestilte «Crispy Chicken Bowl» med fritert kylling, teriyakisaus, chillimajones, vårløk, cherrytomater, rødløk og feldsalat.

Jeg bestilte «Ponzu Salmon Bowl» som er laks i ponzusaus, agurk, rødløk, edelmamebønner, cherrytomater, reddik, tempura crunch, sesamfrø og chillimajones.

Begge bollene var med ris og kostet 207 kroner per stykk.


Min rett var fulltreffer, helt nydelig, kunne gjerne hatt litt mer laks, men jeg klager ikke. Det stod ikke i menyen at det var mango med min rett, men det var det altså, og mango og laks synes jeg er fortreffelig! Snuppen min sin bolle var også fulltreffer, han syntes det var «kjempegodt» og var mer enn fornøyd. Jeg smakte en bit av hans friterte kylling, og den var perfekt crispy med masse god smak.

Det så godt ut også, veldig ryddig!!

Ikke noen middag akkurat, men i dag skulle vi gå for et lett måltid, og dette var midt i blinken. Disse pokébollene er den perfekte lunsj og anbefaler de gjerne!

Stedet ligger Engene 4. Vel verdt et besøk for slike «pokebowls» ihvertfall. Så får vi teste en sushimeny ved en annen anledning. Beliggenheten er jo perfekt, et minutt fra Bragernes torg liksom, adresse Engene 4.

Kos dere folkens!!

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#wasabisushi #pokebowl #restaurant #mat #drammen #bunnytrash #bunny

10 kommentarer

Siste innlegg