Vilt mye som skjer, anmeldt forhold bekreftet!

Som mange av dere vet så skjedde det mye denne helgen som var, og jeg har hatt SÅ lyst å skrive om det, altså først og fremst det positive, for det var virkelig en innholdsrik helg, mange følelser og i det hele tatt. Noen har sendt meg meldinger også om jeg har noen uttalelser om terroristhandlingen ved London Pub i Oslo, for det er jo en selvfølgelighet at jeg mener noe om dette, og det er jo nærmest nærmest forventet at jeg skal skrive innlegg om det. Det vil nok komme, men vet dere hva, jeg har bevisst valgt å vente.

De som følger med ser at politikere og media prøver å endre fokus på saken. Gjerningspersonen stakkarsliggjøres, politikerne bortforklarer, og media utelater bevisst relevante opplysninger som burde nevnes når de skriver om denne terroren. Jeg har fulgt med, men det er noen fakta som ikke skrives om i det hele tatt. Nå har også politiet gått ut med anbefalinger om å avlyse pride-arrangementer over hele landet.

Det burde ringe noen bjeller hist og her, men i andre blogger, kommentarfelt og så videre leser jeg at de «forstår ikke hvordan dette kunne skje». Som om det ikke er diverse stemmer som har advart om dette i en årrekke. Jeg vet ikke om folk gjør seg dumme, men men.. tro dere meg, det vil komme innlegg herfra om dette, og da skal jeg påpeke noe som ingen media hittil har gjort. Noe jeg finner helt forkastelig og hinsides absurd, for det er faktisk så relevant at det smerter.

Men så mye som jeg vil skrive disse innleggene, så er det mye «rot i hodet» mitt, det skjer så mye, i tillegg er jeg faktisk veldig sliten. Selv om en har visst om at en dag smeller det, en dag vil ting skje, som flere har advart om, så sitter man her med et slags sjokk flere dager etter. Mange følelser er i sving, det er varmt, og her hjemme skjer det også ting og tang.

Noen av dere har vel fått med dere at vi har fått en tredje hund i hus. Ei vi kjenner er blitt sykehusinnlagt, hun er alene, og vi har valgt å stille opp. Dette er da ei kjempesnill mopsejente på 10 år. Altså hun er aldrende, har sine plager. Hun kan ikke gå i trapper, vi bor i andre etasje. Hun kan ikke hoppe opp i sofaen engang. Her er flere ting, og i morgen er det tid for full kontroll og sjekk av alt hos veterinær med henne. I dag har også eldste vår vært på rutinekontroll hos dyrelegen, alt bra. Hun er bare helt herlig og frisk som en fisk, som man sier uten at jeg har skjønt helt hvorfor. Artig er det at når noen gjetter så tipper de at hun faktisk er flere år yngre enn hun er. Hehe.. gullene våre er godt ivaretatt og høyt elsket!!

I dag har jeg også fått ‘Bekreftelse på anmeldt forhold’ på Altinn. Så da ble jeg sittende å sortere screenshots i riktig rekkefølge for å gjøre det enklere for eventuell etterforsker. Det ble jo himla mange screenshots å sende inn da. En tåpelig sak egentlig, tatt i betraktning hva som ellers skjer i dette landet, men ‘hensynsløs adferd’ må slås ned på. Jeg fant ikke noen annen måte å få slutt på det hele, dialog var jo helt umulig, for da tas ting ut av kontekst, klipp og lim og postes i nye innlegg. Etter anmeldelsen ble det postet innlegg om at jeg har truet vedkommende. Altså.. hvis noen blir truet så burde man anmelde, ikke sant?! Men hvis det ikke er sant, bare er en påstand i sosiale media som kan føre til at andre blir hetset og truet, da er det minst like ille, og bør tas tak i, mener nå jeg.

En kan ikke bare se på alle disse usannnhetene og ondsinnede karakteristikker bli postet i grupper «all over» sosiale media, da særlig FB, og bare ta hatmeldingene som kommer med et smil. Ikke at jeg har fått en haug med hatmeldinger, det har jeg ikke, bare et par stykker fra vedkommendes følgere på FB. Jeg tenker de fleste har sett hva som er realiteten her. Jeg ble litt satt ut selv da jeg gikk gjennom screenshotsene i dag, det var mange altså, veldig mange. Litt av et show. Jeg har sympati med vedkommende, men tar likevel saken videre så langt det går.

Joda, som dere skjønner så er her en del ting å bale med, følelser og tanker er i alle retninger. Men jeg er heldig, jeg har en herlig liten familie som jeg elsker, og som elsker meg. Jeg forholder meg til virkeligheten, sannheten, da er jeg tro mot meg selv og mine nærmeste. Størst av alt er kjærligheten!

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#bunny #bunnytrash

 

 

2 kommentarer
    1. Jeg har også latt det bli med den ene reaksjonen som ble skrevet umiddelbart etter skytetragedien ble kjent. – Altså før vi visste noe som helst utover at det var en person som hadde gått bersjerk med et skytevåpen, hvorpå 2 umiddelbart ble erklært omkommet.
      Her sitter jeg vel antagelig på gjerdet mye av samme grunn som deg; Jeg ser ikke noe poeng i å si noe særlig før det vil avstedkomme noen nevneverdig reaksjoner på det en har å si. Men hovedgrunnen er at jeg vil vite mer om hva som er greia med akkurat denne fyren, i tillegg til at det blir klarere i hht den retning episoden vil ta i offentligheten.. Det er jo ikke til å stikke under en stol at dette vil føye seg inn i rekken av de innlegg hvor jeg (mildt sagt) uttaler meg kritisk til innvandring fra de områder av verden hvor den her fyren har sin kulturelle tilhørighet, for å si det sånn, og det er dermed helt avgjørende at absolutt alt av tilgjengelig fakta er på stell i det innlegget slippes.. 😉

      1. Det var to skytevåpen. Jeg vet akkurat hva som er greia med fyren. Noen fakta ser de ut til å unngå bevisst å skrive om, om politiet ikke ønsker å skremme vannet av folk, eller om det er nok en cover-up for ideologien, det får tiden vise. Kan faktisk være begge deler når jeg ser ytringene som kommer fra statsmakta.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg