Velkommen til Orografen og Sandtaket, Verket.


Etter 7,5 timer ute på tur er vi hjemme igjen. Vi har gått fra Fjell og ned til sentrum, tatt bussen derfra til Svelvik, ferga over til Verket og gått verket rundt via Orografen, Sandtaket og Klokkarstua.

Alt i alt har vi bare gått 1,5 mil, men mesteparten av dette i terreng, så det kjennes godt i leggene. Er sliten i trynet også, men det er vel mest godværet og sola som har påvirket der.

Disse to første bildene er første stigning etter vi ankom Verket. Ved enden av denne bakken er Orografen et utsiktspunkt som har et sikterom med full oversikt over fjorden og hvor de styrte avfyring av minefeltet i Svelvikstrømmen.

Inngangen til sikterommet.

Inne i sikterommet.

Sikterommet.

Utsikten fra Orografen.

Sandtaket. Her spilte de inn deler av «Brødrene Dahl og Spektralstenene», bare for å ha nevnt det.

Snuppen min på vei ned fra Sandtaket.

Meg på vei ned fra Sandtaket.

Yuhuuu liksom.

Bilde fra Dramstadbukta. Drammen er liksom der framme i bildet.

Dramstadbukta.

 Utsikt over Sandtaket fra andre siden, altså fra Klokkarstua. Svelvik i bakgrunnen

Mer utsikt over Sandtaket, fra Klokkarstua.

Det var en kjempefin tur. Jeg har aldri gått denne runden før. Aldri vært hverken ved Orografen eller på Sandtaket. Det på tross av at snuppen min og jeg bodde på Verket den gang vi ble sammen for tilnærmet 15 år siden. Vi bodde da i dette bittelille huset som faktisk er under ti minutter gåtur til Orografen. Altså helt nederst på Verket bodde vi.

Vi avsluttet turen med et deilig måltid på en liten Thai-restaurant i Svelvik. Prikken over i’en på en dag som for meg har vært perfekt!

Takk for titten, nyt godværet, naturen og sommeren 😘

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#verket #orografen #sandtaket #dramstad #dramstadbukta #klokkarstua #hurumlandet #asker #svelvik #drammen #sol #sommer #natur #jatillivet ❤️

4 kommentarer
    1. Wow for en tur det så ut til være! Den bakken så ikke så lett ut, jeg ville nok ha brukt en laaang stund for å komme meg opp den hehe.

      1. Vi tok bilder og dillet og fallet, så var ikke tungt der og da, men etter alle timene ute så var det tungt etterpå. Ligger på sofaen, her har jeg vært siden vi kom hjem, og her blir jeg til senga roper 😂😂😂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg