Var det virkelig det jeg skrev?


Jeg synes bloggarenaen har vært merkelig i helga. Jeg skrev i et innlegg at jeg synes det er unødvendig å poste 5 intetsigende innlegg samtidig og dermed spamme blogg.no. Det er da en tydelig meningsytring, og min mening sådan, jeg var tilogmed så ufin at jeg skrev hvem det er som gjør sådanne handlinger. Jeg har da ikke rakket ned på noen, rett og slett bare påpekt noe alle ser, selv om ikke alle har «hengt» seg opp i det. Det blir også tatt litt ut av kontekst da hensikten min var å kommunisere med andre bloggere om hva den enkelte blogger anser som bra/dårlig blogging.

Nå har altså noen da valgt å tolke det dithen at jeg mener at om man legger ut 4 innlegg om dagen så er det for mye. Noe jeg aldri har ytret. Jeg legger da ofte ut 4 om dagen selv, noen ganger 3 og 2, og jeg har også lagt ut 5 i løpet av en dag. Føler jeg for å skrive så gjør jeg det, bare litt kjedelig at noen bevisst må vri og vende på ting og pålegge andre meninger man ikke har. Som da en annen blogger rasiststemplet meg fordi jeg leser alternative media. Det uten å vite hvilket blod som renner i mine årer.

Det er vel de som vil vri og vende på det jeg skriver her nå også. Rart det der, istedet for å engasjere seg og komme med innspill, så lager man en konstruert alternativ virkelighet om noen andres meninger og hensikter. Så i fremtiden må jeg spørre andre om hva jeg føler, tenker og mener? For de vet dét bedre enn meg. Haha..

Bravo!

Samme innlegget fikk jeg påpakk om at jeg ikke har åpent kommentarfelt, derfor er det ikke vits å engasjere seg og kommentere saken. Men vedkommende engasjerer seg like fullt og tidvis i andre kommentarfelt som er like åpent/stengt som mitt. Så hva er moralen?

Tror egentlig vedkommende ikke hadde noe konstruktivt å komme med, men ville bare ikke innrømme det. Noen nevnte arrogant?

Tidligere i dag postet jeg et klippet og limt innlegg skrevet av en overlege fra Haukeland sykehus. Nettstedet Resett hadde da spurt denne legen om de fikk lov til å gjengi dette innlegget, publisere det i Resett. Da måtte jo noen finne det i sitt hjerte å kalle denne overlegen for en konspirasjonsteoretiker fordi det han hadde skrevet var publisert i Resett. Hva konspirasjonsteorien gikk ut på kunne vedkommende ikke gjøre rede for. Hvor dum er man?

Hvis jeg skriver et innlegg om naturen og sier at gresset er grønt, og snøen er hvit, så er jo det like forbannet fakta uansett om det er publisert i Resett eller ei.

Her koker det ned til to ting, number 1: fordommer, enkelte grupper stigmatiserer, kaller andre fordomsfulle etc, så viser det seg at det er den selv som innehar de største fordommene. Number 2: folk tror snøen er rosa hvis det står skrevet i aviser som Dagbladet og VG. Derav hersker ingen tvil, hvis noen andre sier at snøen faktisk er hvit, så er man konspirasjonsteoretikere!

Gratulerer, hva skal man med en tenkende hjerne da liksom?


Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#bunnytrash

8 kommentarer
    1. Synes du har hatt flotte innlegg jeg. Det gir litt mer å bruke nøtta på når du spør oss andre bloggere om noe! Jeg svarte min mening og var i grunn helt enig med deg. Kalle en spade for en spade – synes jeg er greit!
      Men hvordan du velger å ha kommentarfeltet ditt må du bestemme selv. Som sagt jeg liker best åpne, men skjønner at at noen ønsker å ha det slik. Blir det mye dritt hos meg så velger kanskje jeg å stenge det også. Ikke stenge helt altså, men slik du har det. Man ser an rett og slett. Det andre du sikter til har jeg ingen formening om. Da jeg ikke har lest dette innlegget!
      ***
      Folk er forskjellig rett og slett og ingen hoder tenker likt. Det er derfor vi har lover og regler og igjen advokater til tolke lovene. Ønsker deg en fin kveld til deg 🙂

      1. Takk for det Solliv, jeg skriver om ting som engasjerer meg, og jeg er noe hard på meningene mine, ikke alle meningsmotstandere som aksepterer meningsmotstand, og da har lett for å gå på person ikke sak, og attpåtil begynner dra inn helt andre ting. Når jeg da våkner om morgenen med kommentarer som går på usaklige ting, stygge kommentarer om familie og i det hele tatt, legning, ting som kan såre eller sverte min samboer, ting som kan påvirke vårt liv her vi bor, så velger jeg å måtte godkjenne kommentarene. Anonyme troll går rett i søppelbøtta. Folk som er saklige slipper alltid gjennom, uansett om de er negative eller totalt uenig med meg, det har ikke noe å si. Jeg bare finner det ironisk at noen kan få seg til å diskreditere at jeg har lukket kommentarfelt, samtidig som samme vedkommende fint ferdes i andre kommentarfelt som administreres på samme måte. Det blir litt trolling det også tenker jeg, litt dobbeltmoral. Jeg liker at du har konstruktive innspill. Når det gjelder innlegget du ikke har lest, så mener jeg at uansett hvilke meninger en innehar eller ytrer så er det meningen som betyr noe, ikke hvor den er publisert. Jeg har vært publisert i både Dagbladet og Resett, betyr det at jeg den ene dagen har troverdighet, og den andre dagen ikke? Hahaha.. og vi som skriver blogg, som også er alternativ media, har vi ingen troverdighet fordi vi ytrer oss i blogg? Er vi konspirasjonsteoretikere hele gjengen? 😜😂

    2. No vart eg nyfiken. Må visst lese det innlegget eg hoppa over allikevel. Tenkte det ikkje angjekk meg, då det var stila til andre bloggerar, men altså, nå berre MÅ eg.
      Ynskjer deg ei god bloggveke, og ser fram til nye innlegg 😊.

      1. Ja, du må ikke hoppe over!! Når man klikker fram og tilbake i bloggen så gir det vekst for bloggen, så setter veldig pris på all klikking!! 😜👍🏾

        1. Ja, då får du nokre klikk frå meg 🤣.
          Fyrst klikker eg inn for å lese, så må eg tenke litt, før eg klikker inn igjen for eventuell kommentar. Så må eg jo innom igjen, for å sjå om der er svar, osv, osv.
          Det er jo ein interessant og spennande blogg då, så det går greit 😊.

    3. Jeg har visst også hoppet over noe… Sånn er det når man setter seg på et fly og reiser utenlands, og glemmer å følge med i bloggverdenen… 🤪 Ønsker deg en super dag! 🌞

      1. Slutt og hopp, klikk noen innlegg tilbake og forsikre dere, alt i Bunny Trash er vel verd å få med seg, også blir Bunnyen veldig glad for det også 😜

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg