Unnskyld, takk for meg, kos dere videre her på blogg!

Dette går ikke lengre. Over lang tid nå har jeg merket at jeg som menneske, som person, blir mer og mer som jeg ikke ønsker å være. Mer sint, mer hatefull faktisk. Det er ille når man kjenner hat, det er vondt, ekkelt, ubehagelig, frustrerende, trist. Det er her på blogg, her vekkes negative følelser fra man står opp om morgenen og poster et innlegg om en fuckings blomst. Hvem kunne ant at å poste et innlegg om en Afrikalilje eller Afrikansk Hydnora skulle kunne være noe en skulle få hatkommentarer for? For hver kommentar, som det er flere av daglig, har mørket bare vokst og vokst inni meg.

Dette er hver bidige dag, hele tiden, fra den gang en tidlig dag i juni 2020 da en annen blogger «oppdaget» meg fordi jeg plutselig inntok førsteplassen på blogg.no, jeg toppet topplisten med tall som var helt hinsides og dobler hva samtlige på topplisten i dag har tilsammen på et døgn, faktisk. Så bra!! Mine sterke meninger ble hørt, jeg skrev rett fra levra akkurat der og da. Fra den dag har det bare blitt verre og verre.. den bloggeren skrev at jeg var grums som måtte fjernes herfra. Karakteristikkene har haglet..

Og dumme meg klarer ikke holde kjeft. Behovet for å slenge tilbake, forsvare meg, jeg har aldri klart la være. Jeg klarer det ikke! Har prøvd og prøvd! Nyttesløst! Og med det har jeg, jeg SER DET SELV, blitt styggere og styggere i min egen adferd. Kommer med stikk og ytringer rettet mot personer som egentlig ikke fortjener det. Nylig raste jeg løs på Tom (Tomsmatprat)! Helt ufortjent fikk han skyllebøtte fra meg. Jeg beklager Tom, det var fullstendig «overkill».

Konseptet med å omtale bloggere, vedkommede har dette som daglig fast konsept, å rasere hverdagen til enkelte her inne, med støtte fra småbloggerne som koser seg med overskrifter som «det blåser på toppen», det er så stygt. Jeg har ærlig talt gått fra å mislike vedkommende, til å faktisk hate. Det er grusomt å hate noen. Spesielt når en kjenner dette hatet hver dag. Når det begynner tære kraftig psykisk og en selv blir så påvirket at en utviser samme adferd selv. Slenger dritt hit og dit. Når det blir så naturlig at en ikke ser selv lengre at en kaster stein i glasshus og synker ned på samme nivå.

Heldig er jeg, jeg har sett dette. Jeg ser det. Jeg er helt på bunnen nå hva småligheter angår. Jeg er så dritt, jeg er så avskyelig, dette må stoppe. Jeg har bedt om nåde, på så mange måter jeg overhodet kan, slutt å send meldinger til meg, slutt og skriv slike innlegg om meg, slutt få meg til å mislike, slutt gjør meg vondt, slutt få meg til å bli en hater selv. De kaller meg en ond hater hver dag, beskriver meg som den grusomste, og nå er jeg faktisk blitt slik. Den personen jeg ikke ønsker å være. Den verste av oss alle. Eller de to er verre, faktisk!! Men jeg hater meg selv nå. Jeg er der hvor jeg skjønner hvordan man blir så stygg mot andre, det er fordi man hater seg selv mest. Ingen hater meg mer enn jeg selv gjør akkurat nå!!

Jeg leste nylig et sted, noen som mente at det er absurd at Bjørnar Moxnes får sykemelding og sykepenger for å ha begått tyveri. Hvorpå en annen svarer at sykemeldingen kanskje var for å slippe å måtte møte omverdenen etter å ha gjort noe dumt. Noen dager ro for å senke skuldrene og tenke klart, slik at man ikke gjør noe overilt. Kanskje Moxnes hater seg selv nå, man blir syk av å hate seg selv. Håper han ikke gjør noe overilt.

Jeg kan ikke sykemelde meg. Det toget er gått. Jeg er sykemeldt full tid. Aldri har jeg offentliggjort på blogg hvorfor, men slik er det. Jeg har hatt bloggen. Den betyr veldig mye for meg. Her kan jeg nå ikke skrive om en blomst engang uten å få hat fra disse to (som egentlig er én, de går som hånd i hanske, bestiser, de er én). Det er greit nok, jeg skal ikke bale så mye om hvor mye skyld jeg mener de har. Men jeg kan ikke sitte her som bloggere før meg og slite psykisk i flere år på grunn av dette. Så ja, det har vært de før meg som har ekskludert seg fra blogglisten og takket for seg på blogg, og det viser seg at den psykiske belastningen de ble utsatt for sliter de med enda den dag i dag, et og to år etter.

Disse to bestisene, bloggeren og insektet bare ler det bort, hahaha, og fortsetter med noen andre. De mener seg i sin fulle rett. De ER i sin fulle rett!! Ikke noe jeg kan gjøre med det. Men jeg må gjøre noe med meg, jeg må finne en måte og snu. Jeg er på bunnen nå, nesten der disse er. Jeg er så ekkel, avskyelig, hatefull. Så grusomt slem mot andre at jeg skjønner at enhver unngår meg. At noen klikker innom bloggen min i det hele tatt, og at den faktisk ligger som topp 3 kan jeg ikke begripe. Men det er vel i hovedsak disse to som står for det. Om jeg redigerer en skrivefeil, en setning som kan misforstås, så får de det med seg. Så hvor mange ganger daglig de klikker inn på mine innlegg, det er ikke få!

Ja, nå skriver jeg i sirkel her. De vil jeg skal hate meg selv, og de ønsker at andre skal gjøre det. Nå er vi her. Nå vet jeg ikke hvor veien går videre, jeg må avslutte.

Mine ønsker for en bedre verden, skrive innlegg for å få folk til å tenke og reflektere, ikke nødvendigvis være enige, men se en sak med andre sko, det å bidra til mangfoldet, stå opp for ytringsfriheten og hva JEG mener, det å kunne stå for hvem JEG er går ikke på blogg, jeg kan ikke knekke min psykiske helse fullstendig med å prøve hverken ignorere, stå imot hatet eller forsvare meg. Det er ekstremt viktig for meg å være ærlig med meg selv og andre. Være en god kamerat, en som bryr seg. Det får jeg ikke lov til å være på blogg, jeg blir formet til dette fæle grusomme mennesket uansett, og nå er jeg der, de har klart det. Jeg innrømmer hvor grusom jeg er her inne. Hvem jeg har blitt til på blogg. Slike som meg burde ikke være her, grums, et avskum. Så til dere som har vært utsatt for min vrede vil jeg faktisk be om unnskyldning for oppførselen min. Takk for meg!

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#bunnytrash #bunny

64 kommentarer
    1. Det er trist at det har gått så langt😢Det har jo gått over alle støvleskaft her inne. Og de får fortsette å holde på. Det er sykt, og ganske dårlig av blogg.no
      Dette skulle vært slått ned på for lenge siden. Ren trakassering og heksejakt på medbloggere. Det ødelegger mye her inne. Og har ødelagt veldig mye for deg skjønner jeg. Du har i hvert fall selvinnsikt. Noe de to andre ikke har.
      Ønsker deg lykke til videre. Og håper du finner tilbake til deg selv igjen💪🏼🐰Fortsatt god sommer🌞

      1. Det jeg savner med blogg.no er blokkering- og eller usynlighetsfunksjon hvor man kan blokkere andre bloggere/lesere slik at de ikke kan kommentere og vi slipper se dem. Slik det er i dag kan man stenge kommentarfelt for alle eller ingen. Hva med å kunne blokkere én og én? I dag kan man legge inn email eller navn og vedkommendes kommentarer havner i søppelkassa, men den må man tømme selv. Hvorfor? Hva med at kommentarene bare forsvinner av seg selv, eller at vedkommende får opp «blokkert». Det er jo enkle ting å gjøre noe med, de har disse funksjonene overalt ellers. Facebook og så videre.. Og takk til deg Tom som konfronterte situasjonen. Det var veldig uventet. Ser insektet ble helt spinnvill og spant rundt hos deg.. Jeg hadde ikke forventet at du skulle være den som tok til ordet her. Mange skriver og sier sitt, men du var den ENESTE som pekte på rette vedkommende og sa nok er nok. Det måtte en «lettkrenka middelaldrende mann som poster for mange bilder» til. Uansett, takk for gode ord og et velment forsøk på noe anstendighet. Dessverre tror jeg ikke det har noen betydning, annet enn at jeg vet du er enn real kar.

    2. Dette var trist lesing Roger. Jeg har aldri kommentert før men jeg har lest masse, fulgt med og jeg blir oppgitt over å se hvordan du er blir behandlet. Det er bloggere som kommenterer, og det er bukk nikk og nei. Ikke mye støtte når det gjelder, de glemmer fort hva du har bidratt med, du har stått opp for mange, inkludert, delt generøst, minnes at du har hatt innsamlinger for det ene og det andre, bragt fokus på sykdommer jeg aldri har hørt om, samlet inn til begravelse, demonstrert og fakkeltog, stått opp for de som trenger det. Husk hvem du er og du du har bidratt med, tviler på at disse andre har gjort i nærheten av hva du har. Jeg støtter deg og håper du pleier deg selv vel, jeg skjønner du ikke hade skrevet dette og lagt ut om det ikke var riktig ille ❤️

    3. Hei Roger. Jeg må si at du kommer til å bli savna om du slutter med blogginga. Ihvertfall av meg. Ta vare på deg sjøl. Det er det viktigste. Og så er vi MANGE som liker deg. Husk på det. ❤

    4. Off ikke la deg knekke … vi trenger å lese om blomster …og alle de andre innleggene dine ❤️ Prøv å ikke la det gå innpå deg ❤️ Du har selvinnsikt nok til å fikse det her ..og å ikke la de klovnene vinne ❤️
      Stooor trøsteklem fra oss i Hakkebakkeskogen ❤️❤️

    5. Jeg heier på deg og mange med meg. Veldig glad Tom skrev det innlegget ellers hadde jeg ikke fått dette med meg. Jeg håper du klarer finne styrken til å fortsette. Du trengs! Du har en stemme. Nei, jeg er ikke alltid enig med deg, men det vet du. Jeg heier på deg og ønsker deg alt godt. Synd blogg er blitt et giftig samfunn. Noen har lite å gjøre men mye energi, desverre.
      Bunny du er du du og du duger. Gode klemmer 🥰

    6. Sjalu og maktsyk. Skal bestemme hva andre skal skrive, mene, hvor mange bilder en kan bruke.. den kjerringa bør skaffe seg et liv!!

    7. Nei, nå ble jeg lettere sjokkert her jeg leser det du skriver at du skal gi deg. Jeg håper du ombestemmer deg og kommer tilbake. Jeg har likt veldig godt å lese bloggen din, om blomster, om livet, om meningene dine og alt det andre. Blir veldig trist hvis en av de store “legendene” på blogg.no skulle gi seg, du som har vært med så lenge. Men samtidig må du også ta vare på deg selv selvsagt. Det skjønner jeg. Ha en god helg og lykke til, men håper du kommer tilbake igjen:)

    8. Jeg tror jeg har vært tydelig på mine meninger i min korte tid som bloggleser. Bunny inkludert. Det har alltid blitt tatt imot på en reflekterende og konstruktiv måte fra Roger.

      I dag er jeg bare lei meg.

      Og i dag vil jeg gjerne minne Kjerringtanker om hennes egne ord til MV: «Hva med litt ydmykhet om hvordan andre opplever tekstene du skriver?» https://kjerringtanker.blogg.no/hva-er-trolling.html

    9. Jeg syns dette er ordentlig trist. Ta godt vare på deg sjøl,snuppen og jentene. Jeg håper du kommer tilbake.<3 Sender deg en goklem! <3<3<3

    10. Nei, dette var trist lesing på en fredagskveld. Det er ikke greit at MOBBERE skal få ødelegge. Kommer til å savne deg og dine innlegg, men håper du en dag vil klare å taste noen tanker og meninger her igjen. Men først av alt skal du tenke på deg selv, og gjøre det som er best for deg og Snuppen.
      Da gjenstår det å gratulere deg med dagen på forskudd og håper dere får en toppers dag, du og Snuppen din.
      Liv

    11. Trist lesing hos deg 😔
      Hvorfor skal det være slik 🤨
      Vi har alle rett til å ytre oss, og motta respekt. Om ikke kan de heller tie. Så synd det skal komme til et slikt punkt 😶
      Ikke greit Bunny! 💙
      Sender masse klemmer og gode tanker 💚

    12. Dette var bare trist. Ikke alltid vært enig med deg, men like fullt respektert dine innlegg om mye og mangt. En god skribent er du. En talsmann og en ærlig sjel i denne bloggverden.
      Ta vare på deg selv, snuppen din og dine jenter. Håper du en dag velger å komme tilbake. Sender masse klemmer og gode tanker.

    13. Den retorikken Kjerringtanker bedriver burde få henne kastet ut. Du skriver at du har gjort alt for å få slutt på denne konflikten, bedt om nåde. Du ber om unnskyldning for hva du har gjort. I dag svarer hun at hun har barn og ønsker høste sympati fordi barna kan bli lei seg for hva de leser om sin mor, at hun blir kalt mobber og trakasserer. Hvorfor slutter hun ikke bare da? Dette har hun gjort så mange ganger nå. I en årrekke. Kan ikke hatt noen bra oppvekst hennes barn. I denne saken støtter jeg deg 100 %

    14. Neeeeiiiii!!! Vil absolutt ikke at du skal slutte! Vi trenger deg her, vi trenger kontraster og meninger, vi trenger blomster i hverdagen, vi trenger ditt friske pust selv om vi ikke er enige i alt! Det vi ikke trenger er å klikke inn på bloggen til ei som er så drita sjalu på alle over seg at hun må skrive piss som hun selv kaller «humoristisk fremstilling» av andres innlegg! Hun er dessverre bare ikke smart nok til å se selv hvor misunnelig hun fremstiller seg selv, og hvor mobbende effekt hun faktisk har. For prøver noen å si noe går hun rett på hersketeknikk fremfor å evt beklage eller argumentere saklig, og kaller folk hårsåre. Eg tåler dritten hun kommer med, og vet det bare er fjas, så derfor har eg bare slutta helt å klikke inn på henne…

      1. Altså, la folk klikke i veg hos kjerringa, hvis det er noe som gir henne lykke i livet. Det er sant det du skriver. Mitt ønske er egentlig at folk slutter kommentere på disse innleggene om disse som ligger oppe på lista. Da er det kanskje ikke like moro å skrive dem. Men dobbeltmoralen seirer, på den ene siden sier folk at de ikke liker, og tar avstand fra når folk skriver nedsettende om andre, samtidig kommenterer de og koser seg i kommentarfeltene.

    15. Kjære Bunny. Bloggen din er den første jeg klikker meg inn på om morgenen, og det siste jeg gjør om kvelden. For du leverer! Du serverer oss stoff til ettertanke, til glede, til skjønnhet og til underholdning. Det er sannelig ikke mange som deg! Jeg skjønner din frustrasjon og fortvilelse over hvordan bloggverdenen har blitt og hva slikt kan føre til. Likevel håper jeg du “tar til vett” og fortsetter å skrive. Din stemme trengs! Stor takknemlig klem fra meg.

    16. Stakkars, stakkars, stakkars, stakkars deg. Du er jo virkelig et ekte offer på ekte, du. Hvor mange clickbait-innlegg har du hatt om bloggslutt nå?

      1. Så fint at du skjønner at nok er nok. Har du ytret dette til disse respektive at du skjønner dette? Det er faktisk mange som ytrer til meg at de skjønner, men når jeg leser andre kommentarfelt så unngår de å si at de skjønner dette.

        1. Å ja, har også observert flere med en fot i “hver leir”….Hva er greia der tro? Hmm
          Må nok tenke litt på det….Eller, kanskje ikke….*Sukker oppgitt*

        2. Jeg har ikke fått med meg all denne viraken fra start, for begynte å blogge igjen for kun 1/2 år siden🤗 Men begynner nå å skjønne hvor ille det har vært. Kanskje derfor JEG hovedsakelig ikke har sagt tydelig i fra. Bør nok bli tøffere også, både jeg og mange andre heretter😌🥰

          1. Men du skjønte at nok er nok. Man har fått med seg nok for å komme med et sådan utsagn. Synd at folk sier til meg at de skjønner, men ikke når de kommenterer andre steder.

    17. Visst du blot trakassert ogg opplever hatefulle kommentarer. Vurdert å anmelde det? Kan du blokkere folk her inne?

      Jeg har ikke lest innlegg av deg før. Jeg leste dette via Tomsmatprat sin blogg.
      Er ikke særlig bloggleser.

      Men sykt at de kan holde på sånn.. Sjalusi?
      De må i hvert fall ha det sinnsykt tungt med seg selv.

      Jeg syns det står respekt over den selvinsiktet du viser ❤️

    18. ❤️ sporadisk leser som aldri slutter skremmes av hvor fæle folk faktisk er mot hverandre. ikke bare her man ser denne hersketeknikken dessverre. Litt merkelig med denne Bien som alltid dukker opp der det skjer, når det skjer. Begynner å lure på om dette innsektet egentlig er en kommunist fra Hønefoss….

    19. å skryte av at man snakker rett fra levra for å så få tilsvar i samme mynt er ikke mobbing. flott du slutter å blogge.

      1. Les innlegget FØR du kommenterer. Har ikke nevnt mobbing med et eneste ord! Derimot skriver jeg at JEG har slengt dritt, at jeg ikke ønsker være en slik person, så avsluttet jeg med en unnskyldning. Hva du leser i andre blogger bør du heller kommentere der, ikke her.

    20. Du har skrevet så mye interessant, elsket spesielt blomsterinnleggene dine! Når det er sagt: Svært sterke meninger må jo tåle uenige tilsvar. Og du har jo absolutt gitt uttrykk for slike, noe du selv suer deg stolt av.

      Det som ikke er ok er all den ‘ironien’ topp-bloggene her møtes med. Liker ikke det i det hele tatt! Samtidig lurer jeg på hvor den store mengden hatmeldinger er? Slettes de? Eller godkjennes ikke? Jeg ser dem i alle fall ikke som ‘vanlig’ bloggleser.

      1. I fjor fikk jeg 746 meldinger som samlet seg i «søppelboksen» da jeg hadde innstillinger slik at meldingene havnet der. Så åpnet jeg noen måneder, og lot vedkommendes kommentarer komme gjennom, men det kom bare dritt fortsatt, så da innstilte jeg tilbake til «søppelboksen» og nå blir meldingene slettet når de kommer. Orker ikke samle dem opp for å se hvor mange det blir. Regner med det blir flere enn i fjor uansett.

    21. Kjære Bunny
      Vær så snill å fortsett å blogge. Vi behøver deg, dine meninger og hverdagslivet du formidler på bloggen.
      Jeg vet av egne erfaringer at det er vanskelig .Du er sterk, vi trenger deg Roger. Det må vel kunne være mulig å fjerne bien(med alias) på blogg.no for alltid. Roger, kom tilbake nå !!!!!

    22. Kjære Roger

      Du må aldri slutte å blogge. Dine meninger er gull verdt. Roger, ikke gi opp for dette, vær så snill. Vi trenger deg .

    23. nei å nei ! Dette ble jeg veldig opprørt over. nå når jeg leser , de som svarer stygt og hatefylt skriver ikke navn sitt en gang. bare anonym. da mener jeg at det er bare dritt og piss og vas med de. ikke la d virke inn på deg vær så snill. du er fantastisk Roger ! Harlighet som du har støttet oss alle andre bloggere. engasjert oss. og du har hjulpet meg spesielt videre ! og snakka så fint om meg i bloggen din. du er gjennomsnill ! Og du fortjene å få gjøre det du elsker. Jeg forstår deg veldig godt. Men Vil sp veldig gjerne at du ikke gir opp. men kanskje bare ta en pause når det trengs iblandt ? Du har hvertfall alle oss i ryggen. og jeg skal fortsette og rapportere til blogg.no stygge kommentarer. Visste ikke at det var så gale blitt. shit. mange gode klemmer fra Luckyluka. ❤️

      voksne mennesker bør vite bedre , vi skal løfte hverandre opp ikke trø hverandre ned. det trengs ingen Einstein for å vite hvordan man gjør det.

      1. Å være ærlig er en ting, å være drittsekk er en annen. Jeg har intet ønske om å være drittsekk. Ironisk (jeg må bare si dette) så er disse nevnte, representanter for partiet Rødt. *ler* Anyways, tusen takk for fin kommentar Lucky Luka 🥰🐰 klem til deg.

    24. WAF!?? Kødder du med meg!?!
      – Herregud, du har jo vært min by far nærmeste her inne siden jeg begynte å blogge, og i tillegg det bloggbekjentskapet som har blitt videre til å bli en venn.. Jeg ville f.eks neppe ha stått covid-løpet ut om det ikke var for deg. Jeg er riktignok borderline usårbar hva kommentarfelt angår, men å gå imot strømmen skulle vitterlig vise seg å ha en pris også mitt vedkommende, da den ble avkrevd i det levde livet..
      – Vet du.. Dette her blir for dumt å ta i et kommentarfelt. Det som er å si utover dette, hører faktisk hjemme i en privat kommunikasjonsform.. <333

    25. -Føler med deg! <3 Ble fristet av overskriften på dette innlegget, og føler så veldig med deg, Bunny! Skjønner etterhvert, som leser utenfra av flere blogger her inne, at ikke alt sosialt sett er rosenrødt inne på blogg.no, da her er noe uro som tar, syns jeg, mye fokus fra mange bra blogger. Med slik uro er det alltid vanskelig som utenforstående å vite hvor den egentlig kommer fra, fordi det er flere involverte, og de som utad viser følelser eller kommuniserer i den sammenheng godt kan være offer for noe eller noen – eller ikke. Man vet ikke. Og klok av skade etter å ha prøvd å involvere seg i andre folks lignende konflikter tidligere (det blir jo bare mer rot av det) holder man seg utenfor og håper på det beste, at det gode i menneskene vinner. Og man tør ikke å egentlig tro på noe av det noen sier om saken. Sannheten er vel at det over tid blir så mye rot av slike konflikter at alle involverte ender opp som ofre i den. Og denne uroen på blogg.no; jeg håper inderlig at det går seg til, at alle finner ut av det på sin måte og det kan bli sånn noenlunde fred mellom folk (sunne meningsforskjeller med god debattkultur og god folkeskikk er jo bare av det gode tenker jeg). Det er så mange fine personlige blogger på blogg.no <3

      1. Blir sikkert bedre nå fremover. Jeg har ingen planer for innlegg, men har postet gårdagens middag i min facebookgruppe 😊🐰

    26. Jeg må helt ærlig si at jeg har ikke fulgt så mye med på dette som har skjedd. Så jeg skal være ytterst forsiktig med å uttale meg om ting slik at det ikke kommer galt ut.

      Jeg har jo sett noen innlegg fra en medblogger som jeg har reagert på, men jeg har latt være å kommentere fordi jeg ikke har visst hvor jeg har hatt vedkommende.

      Vedkommende blogger skjuler seg bak å bruke ironi/sarkasme/skråblikk, men jeg lærte da jeg studerte norsk at det er fryktelig vanskelig å skrive sjangerne ironi/sarkasme. Det kan også være vanskelig å forstå ironi/sarkasme når man leser en tekst. Ironi/sarkasme fungerer best når man prater ansikt til ansikt. Da kan man se ansiktsuttrykkene til hverandre.

      Vil si det er trist hvis du slutter å blogge. Du hører til på blogg.no, og du har alltid vært her. Blogg.no trenger din stemme og ditt engasjement for sakene du brenner for.

      Vil si at du er flink å skrive, og du får dine lesere til å tenke og reflektere. Du viser enorm omsorg for andre bloggere som trenger en hånd. Det har du vist mange ganger.

      Jeg er ikke alltid enig med i det du skriver. Det kan like så gjerne ha med at jeg kanskje ikke helt forstår hva du mener. Da er det bare å la være å gå inn å skrive slik at man ikke lager bråk og kvalme.

      Fortsett bloggen din.

      Fra Toril og kattene

      1. Så mange år som hun har holdt på nå så er det vanskelig å tro at det finnes noen som ikke har fått med seg. Se i kommentarfeltene hennes på de siste innleggene. Der skriver hun løgn om meg da jeg tilbudte å sende 1000 kr måneden til Barnekreftforeningen hvis hun sluttet skrive stygt om meg. Det ville hun ikke. Jeg skulle konfrontere henne med løgnen da jeg så at Kokkejøvel hadde kommentert og tatt henne i løgn i samme innlegget. Han forlot for halvannet år siden pga henne, alle vet det, du også! Det må være pinlig for barna hennes og hennes mann hvordan hun holder på. En annen ting er at den dagen hun plager noen her inne i sådan grad at det medfører skade på noen, det kan faktisk skje. Så er alle her som later som dem ikke ser og ikke vet, ganske så medskyldige. Alle vet, alle har sett!!

        https://kjerringtanker.blogg.no/hva-skal-en-si.html#kommentarer

        1. Mange har fått med seg hens væremåte, en uønsket, negativ oppmerksomhet og stigmatisering i ulik form, og en sammensausing av det hele. Vi har gjennom tid fått med oss det som kan virke som at hen knytter til seg personer som kan la seg lede av troen på at hen gir dem trygghet og bekreftelse her på blogg. Gjennom mye av dette veves en herskelignende relasjon der hen forsøker å veve inn sin innflytelse på bloggplattformen. Videre er der registrert at hen noterer og søker IP-adresser, en underlig virksomhet, hvilket er spesielt åpenbart der hvor hen ikke liker kommentarene.
          Hen har gitt uttrykk for mye i usympatiske karakteristikker, og de er notert spesielt der hvor man kan spore sjalusi som går på dyktighet i tematikk, ord, og/eller der hvor hen har uttrykt fornedrelse og forakt for f.eks Stina. Kan det være at Stina er meget vakker? Kan det være at du er en dyktig blogger?
          At denne personen er politiker og gjør noe så negativt som du har erfart tett på i ditt liv, samt alt som står for hen selv og andre her inne i negativ forstand, er oppsiktsvekkende. Jeg forstår at du har opplevd å bli dratt inn og ned i en spiral av skitt du egentlig ikke ønsker. Provokasjon og sinne kan generere sider ved en selv som man ikke egentlig ønsker å ta frem. At et politisk parti kan ha denne form for materie i sin lokalpolitiske portefølje er betenkelig, selv med beklagelser. Troverdighet og tillit utfordres, helt åpenbart.
          Hens personlighet og væremåte er hva det er, jeg tror ikke på foranderlighet, selv ikke med lovnader om bedring. Det ligger i slike sin natur å ønske og herske, og hvor retorikk fører godtroende (her inne) bak lyset, mens andre (de fleste) leser dem som en åpen bok.

          Jeg håper at du finner ro og glede nå, og fremover. Kos deg med livet og de du er glad i.

        2. Hei igjen!

          Helt ærlig så var jeg så lite inne på blogg.no på bloggen min her da Kokkejævel blogget slik at jeg over hodet ikke har fått med meg hva som skjedde med ham og den andre bloggeren.

          Den andre bloggeren har jeg lest sporadisk innom en gang i ny og ne i kanskje litt over ett år. Jeg har reagert på sarkasmeinnleggene som har blitt skrevet om andre toppbloggere. Da har jeg spurt meg er dette sarkasme eller alvor? Jeg har hatt store problemer med å forstå om dette har vært sarkasme/ironi eller alvor. Disse innleggene har jeg aldri, og da mener jeg aldri kommentert på fordi jeg ikke liker slike blogginnlegg som skal være sarkasme av andre bloggere. Da holder jeg meg langt unna.

          Den linken du gav meg i svaret ditt gjør at jeg nå skjønner mer av hva som har foregått. Det som har skjedd er bare trist 😢 Jeg la merke til avsløringen som Kokkejævel kom med, og det forteller meg mye. Den andre bloggeren nektet ikke akkurat for det.

          Jeg fulgte ikke med bloggen til Kokkejævel i det hele tatt. La kun merke til at han lå på toppen av blogglista og gjorde det bra den gangen. Jeg var så lite interessert i å følge med toppbloggerne den gangen. Holdt meg mest til min blogg og mine bloggvenner.

          Pga flere operasjoner og sykehusinnleggelser fra 2018 og frem til nå har jeg gått glipp av mye det som har skjedd på blogg.no. Min blogg ble nedprioritert i flere og i flere uker og måneder på meg pga helsa mi.

          Sarkasme er en kunst å skrive. Ikke alle får det til. Dersom ikke en person kan å skrive sarkasmetekster hvor vi som lesere skjønner at det er sarkasme/ironi så går det over i mobbing. Det er ikke langt mellom sarkasme og mobbing, og sarkasme blir jo brukt når det foregår mobbing.

          Håper mandagen din er fin 😊

          Fra Toril og kattene

          1. Du mener satire. Men det er ikke satire, det er blodig alvor og forfalskning av virkeligheten. Helt ærlig så fikk ikke jeg heller med meg så veldig mye fra Kokkejævel. Antok det handlet om mat, så tok lang tid før jeg klikka inn der. Jeg skulle fulgt bedre med, for da det eskalerte ante jeg ikke hvor ille det var. Det vet jeg nå i ettertid. Så det er litt leit at jeg ikke støttet han den gang, ihvertfall i forhold til hun satiredama og insektene som medfølger. Så nå har jeg avvenning fra blogg, bare svarer kommentarer som kommer, det har blitt en del siste par dagene. Når det roer seg så velger jeg heller å fokusere på gruppen min på FB. Der er ingen insekter.

            1. Ja jeg mente satire, men skrev feil

              Det er så langt fra satire som det går an å komme. Hvis man ikke behersker satire som skrivekunst skal man holde seg langt unna bruke den sjangeren. Dårlig skrevet satire kan fort bli til og oppfattes som mobbing 😢

              Koble godt av sammen snuppen din. Dere er flotte sammen sammen 😍😍

              Nyt denne julidagen 😊

              Purr, purr fra Toril og kattene

    27. Jeg vil bare få sagt at jeg synes det er synd at du velger å slutte og blogge for du både skriver bra og har vinklinger som ikke alltid kommer fram så mange andre steder. Jeg forstår også at det har vært slitsomt at samme person i offentligheten vrir og vrenger på omtrent at du blogger om og at du til slutt blir i så konstant eitrandes humør at det ikke er bra for noen.
      Det har bestandig vært interessant å lese det du skriver i bloggen din og jeg håper at etter en pause har du fått humøret og skrivelysten tilbake og starter opp igjen. Uansett lykke til med valgene du tar :o)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg