Tusen takk Kristin Gjelsvik!!

Nå har jeg nettopp sett videoen til Kristin Gjelsvik der hun går steintøft ut mot Sophie Elises dobbeltmoral, manipulering og mange mange, uendelig mange løgner. Jeg synes virkelig det er på tide og på sin plass at «influencere», dvs «påvirkere» sier i fra om, og prøver gjøre noe med «fenomenet» Sophie Elise.

Sett henne på plass!

Det er som du sier Kristin Gjelsvik, at dette har fått lov til å pågå for lenge, i alt for mange år. Jeg har prøvd å få ut og frem hva denne ustabile jenta som kommer fra lille samme by som meg i Troms faktisk driver på med. Men det er som du sier, da blir man angrepet av hennes følgere som jeg gjerne kaller «Sophie Elise Wannabees» og «hylekoret». Man får stygge meldinger, usakligheter, dumheter og hat. Etterfulgt av beskjeden om å drite i å følge henne eller følge med på hva hun gjør. Noe som faktisk er umulig, takk for at du sier det så bra Kristin!

Se videoen her: https://youtu.be/JaZ9sT2j4Y8

Det jeg ikke er enig med deg i, og dette vet jeg du synes er helt greit Kristin at jeg skriver, er at du synes Sophie Elise har gjort så mye bra. Sophie Elise har ikke gjort så mye bra. Egentlig ingenting. Når ingenting er ektefølt eller ekte ment… når ingenting er ekte så er det ikke bra!!

Jeg gjentar, INGENTING er ekte. «Palmeoljedebatten» er jo bare tull, Sophie Elise har solgt, bruker og selger sikkert palmeolje enda selv.

Å holde appell mot pelsindustrien, være ambassadør for NOAH er også bare tull fra hennes side. Det sier seg selv når hun bare et par uker etter en tale utenfor Stortinget tar inn på hotell og vandrer rundt der i en kåpe av angora og pels av sølvrev. Ikke bare det, hun tok en photoshoot i den og la ut på sosiale medier. Hun trodde ikke noen skulle merke det, hun har vel sikket sluppet unna med det flere ganger før, men når det ble avslørt så brukte hun media atter en gang til å manipulere.

Mediene tør ikke gå ut mot Sophie Elise fordi da gråter hun på badgulvet og får panikkanfall her og der. Det er blant annet det Kristin forteller om i videoen sin. Jeg personlig tror ikke panikkanfallene til mestermanipulatoren er i nærheten av ekte engang.

Med så mange unge følgere som Sophie Elise har, så vil feks Dagbladet heller være med henne, enn i mot henne. Det sier seg selv, og er ikke vanskelig å skjønne. Slik er det blitt, feige Dagbladet! Igjen takk for at du sier fra Kristin. Det kan hende du nå har reddet en del ungdommer fra å la seg manipulere til å gjøre mye utrolig dumt de hadde kommet til å angre på.

Ungdommer skal gjøre dumme ting innimellom, men de trenger ikke noen mektige mediapersoner som skal pushe ogpushe, og påvirke frem enda mer. I hvert fall ikke disse dumhetene til Sophie Elise som er direkte farlige å la seg påvirke av. Fysisk og psykisk veldig farlige!!

Det jeg og flere jeg kjenner «mister håret vårt» av i dag er at i det siste så har Sophie Elise «truet» flere ganger med å skaffe seg katt. Nå sist lurte hun på å få seg en omplasseringskatt gjennom dyrebeskyttelsen. Manipulering nok en gang, «fine snille Sophie Elise». Ja, for det ser jo bra ut at hun «redder» en katt, tar den til seg, gir den omsorg og et hjem. Men historikken til Sophie Elise forteller noe annet..

Da hun begynte å blogge og hadde tjent litt penger så kjøpte hun seg en hund, hun ønsket seg en chihuahua, så kjøpte hun en. Men hun ble lurt, den var ikke renraset, derfor kunne hun ikke bli glad i den. Så da kvittet hun seg med stakkaren.

En tid etter var hun i Spania og «reddet» et par katter fra en dyrebutikk. Men da hun skulle hjem til Norge måtte kattene bli igjen mens hun ordnet det formelle for å få dem hjem hit. Så da søkte hun på nett etter noen som kunne ta vare på dem i Spania i mellomtiden. Jeg ordnet med sted og person til å ta vare på kattene, akkurat der hvor kattene befant seg, men Sophie Elise takket kort og kontant nei til det. Hun fikk dem til Norge og kvittet seg med dem.

Etter det fikk hun hunden Charlie som hun så fint har dumpet hos foreldrene sine fordi hun ‘ikke hadde tid’ til han. Men hun «elsker han over alt på jord», og hun «besøker han så ofte hun kan».

Hvis Sophie Elise Isachsen får en katt nå, så kommer mange, blant annet jeg, til å få vondt i hjertet mitt, for jeg vet at det er bare for syns skyld. Det er for oppmerksomheten, for å holde på lesere, for å få flere tilskuere til podcast, og for å få flere følgere hun skaffer seg katt. Det er kynisk manipulativt, egoistisk og helt feil grunn!!

Jeg ser for meg i framtiden disse blogginnleggene om at katten har problemer, er forvirret, og tisser inne derfor ‘måtte’ hun kvitte seg med den, eller at den ble syk, eller at den har forvillet seg, forsvunnet. Kanskje kidnappet!? At Sophie Elise etterlyser katten sin vil nok tiltrekke noen titusener av lesere. «Stakkars Sophie Elise som har mistet katten sin».

Har dere sett den reklamen fra Sophie Elises egen serie der hun og vennene sitter og hyler og skriker til hverandre og den lille hunden ligger der og ikke skjønner hva som skjer stakkar..?! Det er ikke greit!! Jeg kan i forkant av at hun skaffer seg en katt si at det er bare tull, hun har ikke omsorg for, omtanke, evne eller tid til å ta seg av noen katt!!

Hadde det vært Kristin Gjelsvik som spekulerte i å få seg katt så hadde det vært greit, det hadde vært ekte, og katten hadde sikkert fått et kjempegodt liv!

Takk for at dere leser, nå skal jeg til behandling, og i kveld blir det fest hos venner utenbys – riktig god helg alle sammen!!

Følg Bunny Trash på Facebook: Link!!

#influencere #påvirkere #sophieelise #kristingjelsvik #bloggere #video #løgn #bedrag #manipulering

Øverste bildet er fra TV-serien «Bloggerne». Andre bildet er screenshot av VG, og tredje bildet er screenshot fra «Sophie Elise».

10 kommentarer
    1. Og her sitter jeg med mine huskatter, som jeg har tatt meg av pga andre “ikke kan lenger”. Egentlig en person temmelig lik SE når det kommer til dyr. Sååå glad i dem, støtter Dyrebeskyttelsen ihvertfall med kjeften, jada, behandler dyra pent, det er ikke det, men det varer ikke. Det varer ALDRI! Uansett hva slags dyr. Det er andre som må overta ansvaret etterhvert. Ikke skaff deg unger, sa jeg til vedkommende en gang. Hehe…
      Jeg er ikke medlem i Dyrebeskyttelsen, men de får i det minste litt penger de gangene jeg tipper. Grasrotandelen er en kjekk sak. Blir jeg rik, skal de få mer. Tvilsomt at jeg blir rik, men tanken teller vel bittelitt. 🙄

    2. Delte å håper det er ok… Men jeg aner ikke så mye om henne . Kun at det stormer mye rundt personen,og minnes noe med pelsbruk…. Jeg stilte derfor spørsmål over om dette er skittkast eller sannhet osv…. Men er det sant så virker ikke dette helt ok nei…

    3. Veldig bra og sant, hjelpes så lei denne dama.
      Bortskjemt så det holder, blir det for ille løper jeg hjem til mamma og pappa og alle dyra jeg har satt igjen hos de😡
      Så ett lite sammenbrudd, gråter og i det neste er det noe nytt å bruke penger på som hun har fått for å gjøre hva?
      Være ett dårlig forbildet?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg