Tur til Madonnaen og Vikersundbakken.

Heisann igjen folkens!

I dag har vært en knall start på ferien. Jeg kaller dette ‘starten’ siden snuppen min har første feriedag i dag.


Klokken var 10:30 da vi sammen med et vennepar dro til Trillemarka som er Norges største skogreservat. I et vernet område som i 1989 ble gitt til Sigdal kommune av Anne Margrethe Bugge er det satt opp en flott statue. Madonnastatuen.

Fru Bugge hadde et ønske om at det skulle settes opp en Madonna i området. Fruen selv døde i 1995 men hennes ønske ble aldri glemt, og 20. juni 2009 var granittskulpturen på plass. Billedhugger Turid Angell Eng har laget Madonnaen med barnet. Og dette var min første tur til området.

Madonnaen var vakker. Flott skulptur. Hun ser så uskyldsren ut der hun er plassert på et sted der en egentlig minst forventer at det skal stå en statue.

Området er også veldig flott, og alle disse kilometerlange trappene av skiferstein til og fra, veldig fascinerende. Det var veldig fint å se de flotte omgivelsene og utsikten. Det er noe med det at mange ganger kan ikke ord beskrive inntrykk og opplevelser.

Etter turen til Madonnaen dro vi til Vikersundbakken. Der gikk jeg opp hele trappa for første gang (aldri vært der før). 1078 trappetrinn rett opp i 30 grader i skyggen og solsteken i ryggen. Så det ble høy temperatur. Virkelig hett! Jeg er faktisk veldig fornøyd med å fullføre bakken på 14 minutter. Jeg rakk til og med å ta bilde opp og ned og en selfie på de 14 minuttene.

Til slutt tok vi en tur på kinarestaurant og koste oss med deilig middag. Jeg spiste Yin og Yang, altså husets spesialitet, en spicy rett av and og kylling.

Nå er vi hjemme. En fantastisk dag under helt blå himmel og sterk sol. Håper alle dere som leser også har hatt en flott start på en ny uke. Takk for titten 😜😘


Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#ferie #madonna #madonnaen #trillemarka #sigdal #vikersund #vikersundbakken #ferie

2 kommentarer
    1. Det var kjente trakter😃 Madonnaen har jeg ikke sett ennå. Men i Vikersundbakken har jeg vært noen ganger. Har gått de 1078 trappetrinnene 2 ganger. Brukte rundt en halvtime hver gang. Jeg syns det var et under at jeg i det hele tatt klarte å komme opp første gangen. Og hadde aldri trodd jeg skulle gjøre det enda en gang et par år etterpå.
      Jammen er dere spreke 😃

      1. Takk, er litt imponert selv om jeg kan si det. For et halvt år siden var jeg 28 kg tyngre og hadde blitt sliten bare av å se bakken. Ingen hadde fått meg opp der da 😂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg