To nylige hendelser hvor jeg feiler?!!


Første hendelse påbegynte for noen uker siden, min samboer som jobber på sykehuset var i kantina og kjøpte seg lunsj og bestemte seg for å spise der.

Straks etter han hadde satt seg dukket det opp en mann som satte seg ved bordet ved siden av og de kom da i prat da vedkommende fortalte at han hadde sett min samboer i nabolaget sitt. Det kom da fram at vi faktisk er naboer. Kort fortalt hadde de en hyggelig samtale som ble avsluttet som hyggelige samtaler gjør. «Takk for praten, veldig hyggelig, da sees vi sikkert snart igjen siden vi er naboer». Noe sånt.

Det tar ikke lange tiden så møtes de tilfeldig her i nabolaget og min samboer hilser høflig som han alltid gjør. Men mannen hilser ikke tilbake, men overser han fullstendig. Det skjer skjer igjen, da er vedkommende med en annen mann. Min samboer mottar da et veldig lite hyggelig blikk og skjønner at her er det noe som ikke stemmer, noe som ikke er greit.

Etter en tid, igjen på sykehuset, så kommer mannen bort til min samboer igjen. Han forteller at det må bli slutt på hilsingen, han vil ikke ha noe bekjentskap til homser, han er muslim, homofile skal man ikke akseptere. Min samboer lar det være med det.

Sist helg hadde jeg bursdag og inviterte venner til å feire sammen med meg. Ei venninne som bor i en annen kommune tok bussen inn til sentrum, og videre opp hit her vi bor. På bussen sitter hun da alene og må da tåle å høre innvandrerjenter som slenger kommentarer høyt ut om henne og hennes utseende, hennes norske væremåte og et cetera.

Det var 27 grader på dagtid. Venninna mi hadde kledd seg i kort sommerkjole, hadde løst hår, og følte seg fresh og klar for en liten fest og bursdagsfeiring. Ikke et ord kom fra hennes munn der hun måtte sitte å høre på at det ikke er rart norske henter blir utsatt for overfall og det som verre er. Det ble hennes verste bussopplevelse noen gang, å måtte høre seg selv fremstilt nærmest som en hore og at norske jenter er uverdige.

Den personen jeg er, tar da opp dette i diskusjonsforum. Jeg stiller spørsmål om folk synes dette er greit. Svaret jeg da får er, ikke uvventet, at jeg er fordomsfull, og det er samboeren min og venninna mi også fordi vi snakker om dette. Fordi vi tar opp problemet. Rasistkortet nok en gang. Men jeg må nok en gang bare si at jeg klarer ikke se hvordan det er vi som er de fordomsfulle og hatefulle i disse situasjonene. Jeg synes det er grusomt at det er slik, men jeg klarer ikke se at vi, eller jeg er den som trår feil her.

Jeg har aldri slengt stygge kommentarer til noen uprovosert. Jeg har aldri sagt noe stygt til noen for at de er de dem er.

Hva tenker dere?

Takk.


B
unny Trash på MeWeLink!!

Bunny Trash på FacebookLink!!

#islam #islamisering #islamister #muslimer #muhammedanere #innvandrere #samfunn #homo #homofili #legning #kvinnediskriminering #hijab #sommerkjole #bursdag #mobbing #hets #fordommer #rasisme #norge

22 kommentarer
    1. Det samboeren din og venninna di opplevde er ikke greit. Rasisme og intoleranse finnes også blant de som har en annen kulturell bakgrunn enn oss. Det er like forkastelig med slike holdninger uansett hvem som har de.

      1. Det er jeg helt enig med deg om, men her oppleves det kun en vei, og de utsatte blir omtalt som de fordomsfulle rasistene. Dette vil ikke media skrive om, kanskje med unntak av Document og Resett, men enkelte mener man er rasist om man leser disse.. snakk om å kneble folk.

    2. Nei,dette er ikke greit,men dessverre hverdagslig i større og større grad,man kan rett og slett ikke la sånt fortsette,snart blir vel beskrivelsen etnisk norsk forbudt å bruke !

      Eg kan fortelle deg noe som blir et større og større problem (også) i arbeidslivet.Det begynner en ny ansatt av utenlandsk opprinnelse i en bedrift,som ringevikar.Det er ikke noe fast avtale utenom å bli ringt ved behov,etter at avtalen er inngått begynner den nyansatte å bli svært pågående i jakt på vakter,ser seg ut et mål for å få viljen sin gjennomført,og målet er en typisk “mann” i 50-60-årene som lar seg storsjarmere av den nyansattes innlærte (fra de er født) oppførsel som er å behage vestlige menn og når da denne mannen har litt innflytelse på inntak av vikarer,er massevis av vakter,overtid og det som er sikret for den utenlandske arbeideren.Glemt er ansinitetsprinsipper,reglementer,rettferdig fordeling av vakter og “you name it” den utenlandske ringevikaren har førsterett på alt som er.
      Den nyansatte utenlandske arbeideren er så hinsides passiv- aggressiv i sin væremåte at det er verre enn en slange,vedkommende skyver alltid andre (helst da menn på vei over middagshøyden) framfor seg for å få sine interesser gjennomført at det er umulig å ta noe som helst problemstillinger opp med vedkommende,for vedkommende er så passiv-aggressiv at vedkommende kommer unna med hva som helst – har jo ikke gjort noe galt.Prøver man å ta problemstillingene opp med sin ledelse er det man selv som er sååå stygg med vedkommende nyansatt,får beskjed om å være snille fremfor å prøve å ordne opp i et problem som blir større dag for dag og avstedkommer store frustrasjoner for andre kollegaer.
      Denne vedkommende endte opp med å gå fra ringevikar uten fast ansettelse til fast ansatt på ca seks måneder,andre i samme bedrift har stått på venteliste i flere år i påvente av opprykk på sin allerede faste stilling.
      Fagforeningene kaller dette eksempelet for korrupsjon og ønsker saken belyst på grunn av alvorlighetsgraden,men ledelsen skylder på hverandre for “feilen” som skjedde da vedkommende blei ansatt så da henger saken fortsatt i luften.
      Den nyansatte ringevikaren kommer nok en gang ut av problemstillingen uten en skramme takket være sin passiv-aggresive holdning,later som ingenting,men lar ikke en eneste sjanse til å grafse til seg goder og fordeler gå fra seg.
      Skulle ønske eg hadde de samme “evnene”,dolke kollegaer i ryggen,opptre passivt-aggressivt og late som ingenting enda vedkommende vet at det er vedkommende selv som er skyld i all misnøyen og når ingen tør gjøre eller si noe som helst i frykt for å bli stemplet,blir resultatet ofte at kollegaer,i rein frustrasjon,begynner å hakke på hverandre som etterhvert blir så belastende at det ender med sykemeldinger,avspasering og enhver unnskyldning for å slippe å gå på jobb som igjen gir vakter,overtid osv.til den nyansatte utenlandske ringevikaren og den nyansatte utenlandske ringevikaren “vinner” igjen😡😡Eg er er så misunnelig på de ufyselige egenskapene at eg får ikke sagt det !🤢🤢
      Ledelsen (overalt og i alle bransjer) er blind og døv for problemstillingene,eg har et inntrykk av at holdningen er :går det så går det så lenge det går,og det kan bli lenge,når ansatte som prøver å gi beskjed blir møtt med hersketeknikker fremfor forståelse 😡😡
      Hilsen synskepeggy.

    3. Jeg tenker at en drittsekk er en drittsekk uansett rase eller legning. Absolutt ikke greit med fordommer som dette- fra noen .

        1. Tja hvilken opprinnelse mennesker har? Hudfarge? Det kan vel kalles så mangt. Men vi er jo ulike folkeraser, selv om vi er mennesker alle sammen. Bikkjer er ulike hunderaser, men hunder alle sammen;)

    4. Dette her er IKKE greit ,hverken for venninna eller snuppen din …det er helt forferdelig at det skal være sånn og at ingen tør å prate høyt om det…jeg blir så sint….det er så unødvendig 😡

    5. Norge har kristendommen og humanismen som verdigrunnlag. Sharia har følgelig ingen plass,være seg politisk, eller som aksepterte holdninger. Hva gjør vi med det?

      Det er slett ikke greit det din samboer og venninne opplevde!

      Jeg er kristen, og tror på Jesus Kristus som Herre og frelser. Løsningen mot verdens hat og fordømmelse er Jesus Kristus. Dessverre opplever også jeg at dette er ugreit å si /mene.

      Vi skal tolerere at vi har ulike tankesett og ulik tro. Utfrysing og stygge kommentarer skal derimot ikke tolereres!

      Hva gjør vi med det?

      Det er fint at du skriver om dette.

      1. Løsningen er at folk slutter å røre med religion utenfor hjemmet, lar ukultur som tilhører Midtøsten og Afrika være der, og i Norge fremmer vi sunt bondevett og norsk folkeskikk!

    6. jeg opplevde for noen år siden at jeg måtte bytte buss i Sandnes mens jeg var på tur fra fest i Stavanger. og der på busstoppen stod det en utenlandsk mann. Han var synlig utenlandsk (om du forstår hva jeg mener). så begynte han å prøve seg på meg som “hei, er du på tur fra en fest? jeg også. kanskje vi kan finne på noe”. dette var sykt ekkelt og jeg ble redd. Så jeg trakk meg til side. Han sagt flere sånne ting igjen og jeg trakk meg enda mer. Så klikket det for han og han begynte å skrike ” javla h..re du vil ikke være med hjem fordi at jeg er ikke norsk. om det var en norsk gutt skulle du blitt med han hjem og p..lt og s..get han”
      Jeg ble så pissredd at jeg løp over gata og gjemte meg på Deli De Luca hvor det var folk og ansatte. Sånn er det å være blond jente i Norge.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg