Taxi MotherFuckers!!

Nå må jeg spørre dere folkens, hva synes dere om taxisjåfører som lurer eldre for småpenger? Jeg vet hva jeg syns, jeg blir forbanna, og jeg er drit lei den slags. Det har i alle mine år i Drammen vært problemer med disse sjåførene, uansett hva man sier og gjør så er det ingen som tar tak og ordner opp. Jeg har gjennom årene skrevet ganske mange innlegg om slike negative opplevelser med disse taxi-folkene.

Link: Drosjemiljøet i Drammen (10.09.17)

I fjor var det to opplevelser som hisset meg opp, begge de gangene var det sjåfører som skulle kjøre omveier for å få takstameteret til å gå. Den ene gangen sa jeg hvor, hvilken vei han skulle kjøre, men han nektet, siden han nektet fikk jeg medhold da jeg klaget saken inn, og jeg fikk pengene tilbake inn på konto få dager etter. Den andre gangen hoppet jeg ut av taxien da han skulle kjøre meg hjem. Noen uker etter fikk jeg melding om at om jeg ikke betalte ville jeg bli anmeldt. Det svarte jeg var helt greit, for når en bestiller taxi hos det selskapet så må en oppgi både adressen en skal hentes og hvor man skal, jeg skulle hjem, dette var på natta, så det hadde vært moro å høre taxisjåføren forklare i retten hvorfor vi befant oss da på et sted som ikke befinner seg på den vei man kjører fra A til B hvor jeg skulle. Da hørte jeg ikke mer.

I all hovedsak handler dette om selskapet Drammen Taxi, så de unngår jeg å bruke så godt jeg kan, må jeg ta taxi i dag så henvender jeg meg først og fremt til Elvebyen Taxi.

I dag altså, så skulle jeg hjelpe en eldre dame fra A til B med ting og tang hun måtte ha med seg på en taxitur. Jeg fungerte som støtte og følgesvenn. Hun hadde bestilt drosje, og det var Drammen Taxi. Dama er dårlig til beins, bruker rullator og har en liten hund. Dette opplyste hun om ved bestilling. Drosjen kom og kjørte oss fra A til B, og da vi kom fram skulle han ha betalt, selvsagt. Dama betalte med kort og det var greit, men så skulle han 60 kr ekstra fordi hun hadde denne lille hunden. For det første ble ikke det opplyst om ved bestilling, og for det andre krevde han få disse pengene kontant. Forklaringen var at han ikke visste hvordan slå dette inn på takstameteret.

Jeg har to små hunder selv, jeg ante ugler i mosen, og det er jo veldig spesielt å kreve kontanter. Jeg ringte Drammen Taxi, og der var svaret at sjåfører kunne kreve 25 kroner for hund, men da blir man enig eller opplyst om det i forkant, det skal slås inn på takstameteret, og de kan ikke kreve hverken kontanter eller den sum (60kr) som sjåføren lurte ut av hun damen jeg var følgesvenn for i dag.

Dette er simpelt, disse menneskene gjør seg til kjeltringer for småpenger, og egentlig er det ikke småpenger heller, en kan bare forestille seg hvor mye det er snakk om alt i alt disse lurer eldre folk for.

Dette minner meg om en sak herfra Drammen for 4-5 måneder siden hvor Drammen moske forteller at oppussingen som er foretatt i moskéen er betalt av private aktører. Moskéens prosjektleder Gondal ble intervjuet av Drammens Tidende hvor han fortalte at enkeltpersoner hadde bidratt med store summer. Han fortalte at blant annet har 20 forskjellige drosjesjåfører bidratt med 250 000 hver.

Link: Ga en kvart million hver til moské.

«Wake up and smell the coffee!!»

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#taxi #drosje #drammen #norge #bunny #bunnytrash

7 kommentarer
          1. Jeg gir meg ikke, selv om det ikke hjelper. Slik er det med alt, og det blir det innimellom leven av, men jeg kan ikke bare holde kjeft, det er nok av den typen.

      1. Har styrt mye med disse folka i byen her, de første PR-ene var de veldig å skulle lure meg, trodde jeg var turist pga dialekten. Nå vet de fleste hvem jeg er, men tydeligvis ikke dusten i dag. Men nå vet han.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg