Tatt på senga – viktig å stille opp!

Litt av en dag ja. Jeg ble fullstendig tatt på senga i går da jeg ble opplyst om at Lily skulle brenne hijab på Youngstorget i Oslo i dag på denne «hijabens dag» som ubrukelige politikere og ignorante feminister har tilrettelagt for de som hater ytringsfrihet og elsker islam. Helt absurd å ha en slik dag.. hvor er respekten for kvinner og menneskeliv? Hva slags feminisme er dette? Nei, forby hijab og islamuniformer!

Anyways, spørsmålet jeg måtte stille meg selv var om jeg kunne greie komme meg til Oslo i dag å være på Youngstorget å møte Lily før klokken 11:00 i dag. Jeg måtte bare ærlig innrømme for meg selv at det var ingen garanti, selv om jeg hadde viljen, og selv om samvittigheten ville tære på meg om jeg ikke tok turen. Lily er en 74 år gammel mor, bestemor og oldemor fra Iran, som går ut med at hun alene skulle stille seg midt i Oslo og brenne islams uniform for kvinners rettigheter, ytringsfriheten og opplyse hvor farlig islamisering er, med hva hva det kunne medføre. Hun er tøffere en de fleste jeg vet om, altså hvor er folket når det gjelder de viktige tingene?

Les: I Oslo i dag med Lily.

Flere uker har jeg gått uten medisiner som jeg skal ta daglig, og siste tiden har det føltes som om jeg var på vei ned i et stort mørkt hull. Pusteproblemer, søvnvansker, en sliten kropp, men så da i midten av forrige uke fikk jeg alle medisiner og kunne starte på igjen. Et par uker skal det ta før en er sånn nogenlunde seg selv igjen, men i morges hadde jeg god energi, fikk gjort det jeg skulle, og kunne dra inn til Oslo og støtte saken med god margin. Vet ikke om det er medisinene, eller frihetskjemperen i meg om å stille opp for rettferd og være medmenneske som fikk meg avgårde, kanskje en blanding, men med svære poser under øynene, et ansikt som bokstavelig talt hang ned på brystet, uklippet hår og ellers en shabby look kom jeg meg avgårde, haha..

Jeg fikk også unna noen ærender før jeg dro hjem igjen. Nå driver jeg og lager «Piratform» til middag (ja det er chilli i den), snuppen min jobber overtid til klokken 18:00 så da er alt klart til da. Så blir det å slappe av i kveld med boka jeg holder på med. Muligens kommer jeg innom senere med et innlegg til, men jeg føler jeg har bidratt nok til omverdenen og samfunnet i dag. Viktig å stå for hva man tror på, og stille opp for sine medmennesker.

Neste markering jeg skal være med på blir noe helt annet, ikke lenge til, faktisk bare noen dager, det er et jubileum, og jeg gleder meg.

Takk for at dere leser Bunny, fin fin kveld til dere 🐰

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#bunny #bunnytrash

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg