Street art, sitater om livet og kokt kanin!

I dag har jeg vært ute og gått i mange timer, som jeg gjorde i går. Men denne gangen ble det ikke skogstur, men bytur og vennebesøk. Jeg gikk hjemmefra i formiddag og ned til Bangeløkka hvor dyreklinikken er. Fikk ordna resept til jentene og hentet ut pillere mot flått. Det er virkelig på tide. Deretter gikk jeg Strømsø- og Holmenbrua over til Brakerøya og CC kjøpesenter. Jeg er på leting etter noen blomsterhyller til balkongen her. Derfra tok jeg runden rundt hele elvebredden i sentrum før jeg så gikk på besøk til ei venninne. Der koste vi oss på balkongen hennes før vi tuslet inn til sentrum igjen. Jeg fikk handlet poteter og noen småting og tuslet videre hjem.

Forsidebildet på innlegget er hva jeg så på min ferd i dag. Drammen er kjent for å ha mye Street Art, og for tiden er det blitt mye av den typen dere ser på bildet. Samtidig som jeg ikke ser hensikten med søppelbokser som ikke tømmes, så syntes jeg jo dette er et morsomt syn. Det var litt fargerikt. Og det er heller bedre slik enn disse folka som kaster bøsjeposer i grøfter eller henger dem opp i trær, for det er en del av dem også.

Nå må jeg bare koble ut litt her, dette været er jo insane bra. Altså 18 grader i skyggen, og det er ikke en sky på himmelen, ikke blåser det eller noe. Det er faktisk talt som å være i syden. Drammen leverer for tiden, baksiden er at nå er denne kaninen helt kokt og må flate ut en time på sofaen. Under er noen fine sitater om livet som er helt Bunny:

«Livet handler ikke om å finne seg selv. Livet handler om å skape seg selv». – G. B. Shaw

«Å virkelig leve er svært sjeldent. De fleste mennesker eksisterer bare». – O. Wilde

«Tilgivelse er den høyeste og vakreste formen for kjærlighet. Tilbake vil du få uante mengder lykke og fred». – R. Muller

«Stol på den bittelille stemmen som sier: ‘Dette kan gå, jeg skal prøve det’». – D. Mariechild

«Jeg snakker på samme måte til alle mennesker. Uansett om det er søppelmannen eller universitetsrektoren». – A. Einstein

Ha en nydelig kveld!

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#bunnytrash #bunny

6 kommentarer
    1. Enig – det var et kult motiv med den søplekassa…! Kos deg i sola – det er jo såå deilig! Likte forresten godt sitatene, og jeg bruker det med den bittelille stemmen ofte….. 🙂

    2. Gatekunst / tagging kan være flott, men den kunsten du fant i dag burde vært unødvendig. Greit nok at det ikke er nok søppelkurver, men er det fult tar du posen/ søppelen din med deg videre. Om så må være hele turen hjem.
      Noe annet jeg tenker på når jeg ser bildet. Utrolig at kommunene ikke lærer. Åpne søppelkasser er jo å be om søppel strødd rundt, selv om folk bruker dem. Fuglene er jo flittige skattejegere oppi der.
      Fine sitater 1. 4. og 5. er nok meg

      1. Mye kaninbra gatekunst i Drammen, men dette er ikke så pent, selv om det var litt fargerikt. Når det gjelder å ta med seg bæsjeposer hjem, så går jo det fint om en har små mops som jeg har. Men har man en Grand Danois så blir det faktisk mye å bære på, og har man to eller tre så blir det fort noen kilo. I 2023 burde det være unødvendig at en skal måtte ha på seg ryggsekk for å gå tur med hunder. Setter kommunene opp søppelkasser, så burde det være gode rutiner på å tømme dem også tenker jeg. Ganske vilt at en boks kan bli seende ut som dette. Tydeligvis en del av byen hvor de som har ansvaret for renovasjon er sløve. Burde kanskje sendt inn klage..

    3. Det frisker iallefall opp, med alle fargene di har på besjeposene nå 😊, men kommunen/bydelen burde skjærpe rutinane for bosstømming.
      Kjempebra sitat.
      Ein ting er sikkert, eg snakka ikkje annleis, verken til kong Olav, eller dåverande kronprinsesse Sonja, enn eg ville gjordt til uteliggaren og alkoholisten. Noko dei begge syntes var ein god ting.
      Som kong Olav sa, det handla om å ha respekt for alle mennesker, uansett stand og stilling, og då gjer ein ikkje forskjell på folk.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg