Støre er kald og ond, men det er ikke han som fryser!

Det koster mellom 5 og 15 øre å lage en kWh norsk vannkraft, men nå må vi altså betale opp mot 6 kroner per kWh. Hvor grusomt sinnsvakt er ikke dette?

I går snakket vi, altså snuppen min og jeg, med en dame på 75 år, hun hadde slått av ovnene sine på morgenen da hun ikke var hjemme mange timer på dagtid. Strømmen skulle være rekorddyr, noe hun ikke hadde råd til. Da hun kom hjem på kvelden var leiligheten iskald, hun slo på ovnene hvilket resulterte i brudd. Begge ovnene hennes røyk.

Folk fryser, sparer mat, har ikke råd julegaver. Vi har sett det i media. Mennesker som blir fattigere og fattigere, som rett og slett ikke har råd til å leve whatsoever i Norge i dag. Dette i en tid som som fra før er umenneskelig hard og knalltøff, med smitterekorder så det ljomer over hele landet. En ny truende variant av koronaviruset. Folk burde holde seg hjemme. Men hva gjør Jonas Gahr-Støre, Trygve Slagsvold Vedum og Audun Lysbakken? De satser på fortsatt skyhøye strømpriser og betaler satsinger i statsbudsjettet med ekstraoverskudd i Statkraft.

Jonas Gahr-Støre som er god for over 100 millioner synes nok dette er festlig. Jeg klarer ikke den mannen, jeg har mine ønsker for han.

Ikke nok med dette. Arbeiderpartiet, Senterpartiet og SV øker også prisen på gass. Det betyr enda høyere strømpris i Norge fordi akkurat nå er vår strømpris like høy som det Europa er villig til å betale for norsk gass. Nå er det vanlige folks tur sier dem. Så det var dette de mente? Å knuse vanlige folk? Hvor ble det av omsorgen for vanlige folk i Norge?

Jeg gremmes. I dag blir det å dra inn til sentrum og ordne en liten julegave til mammaen min og sende nordover. Det svir å tenke på at vi nå har en blodrød regjering som ønsker knuse vanlige folk, som ønsker at man skal fryse, sulte og mange har sikkert ikke råd til å sende en liten oppmerksomhet til mammaene sine. Jeg gremmes 💔

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#arbeiderpartiet #senterpartiet #covid #kulde #sosialistiskvenstreparti #venstresiden #vinter #jonasgahrstøre #gahrstøre #støre #korona #statsminister #regjering #storting #olje #is #trygveslagsvoldvedum #vedum #gass #jul #audunlysbakken #lysbakken #ap #sv #sp #strømpriser #strøm #statskraft # #bunnytrash

6 kommentarer
    1. Du har dine ynskjer for denne mannen 😈.
      Du er ikkje åleine, og han er heller ikkje åleine om dei ynskjene eg har for han.
      For å seia det slik, mine ynskjer for han med fleire, egner seg ikkje på trykk 😈.
      Det er så ravande gale i norsk politikk for tida, at det er vanskelig å finna ord for å beskriva det 😡.

    2. Jeg ble ufør i 2018 etter å ha jobbet i Helsevesenet siden 1974. Jeg mistet da en tredjedel av fast inntekt og all mulighet for ekstra inntekter. (Er 66 år)

      Jeg er ikke det minste bekymret for koronahoax’en, men de har klart å skremme vettet av meg mht strømpriser. Jeg bor alene i et gammelt hus og bruker strøm til oppvarming.

      Tiltak:
      1. Har skrudd av strøm på soverom og loftsgang og sover på sofaen på stua. Har ca 17 grader snitt temp på oppholdsrom (stue og kjøkken), og setter termostater på minimum om kvelden. Det er ca 14 grader når jeg står opp om morgenen.
      2. Jeg bruker minst mulig strøm til matlaging, spiser mye kald mat. Har ikke oppvaskmaskin.
      3. Jeg dusjer maks én gang i uken og skifter ikke klær før jeg er pokka nødt så jeg ikke behøver å bruke vaskemaskinen så ofte.
      4. Har ikke TV eller PC, og alle lys er slått av i rom som ikke er ibruk, kun to lampetter står på hele tiden.

      Er likevel livredd for å få en strømregning jeg ikke har råd til å betale.. hva gjør jeg da?

    3. Slik jeg ser det, er det som skjer nå en åpenbar følge av den smittevernspolitikken som nå har rådet i 21 mnd til ende; – – Det er så forbannet dyrt å lede an i den såkalte koronakrigen, der alle midler settes inn på å redde de som i bunn og grunn IKKE reddes kan, at det nå virkelig begynner å merkes at alle andre liv ofres for å hindre koronaregistrerte dødsfall.. Jo lenger vi tillater lock-downs, sosial distansering og corona-pass for å kunne bevege oss fritt, desto lenger vil AS Norge tape penger. – Penger de ser seg nødt til å hente inn annetstedsfra, og voila! Her har vi utkommet!..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg