Stolt av å være rasist i dag!


Rasisme er en form for etnisk diskriminering. Det innebærer at mennesker blir diskriminert på bakgrunn av blant annet:

– Hudfarge

– Etnisitet

– Nasjonalitet

Rasisme kommer til uttrykk på ulike måter. Det kan være ekstreme ideologier som bygger på at etnisitet og hudfarge skaper uoverkommelige skiller mellom mennesker eller hverdagslige holdninger og handlinger der mennesker med en gitt hudfarge eller etnisitet tillegges bestemte egenskaper. Slike fordommer og forutinntatte holdninger fører til forskjellsbehandling og diskriminering.

Felles for de ulike formene for rasisme er at enkeltpersoner reduseres til representanter for en gruppe, basert på sitt utseende eller sin etniske bakgrunn.

Dette synes jeg var en fin oppsummering. Rasisme som her beskrives er for meg forkastelig, og jeg tar selvsagt avstand fra den slags. Med det så vet jeg at jeg ikke er rasist i ordets riktige og opprinnelige betydning.

Jeg er motstander av religioner, alle religioner og ekstreme ideologier som tas ut i offentlige rom og som pådyttes oss andre ufrivillig. Be kan man gjøre hjemme, det er ingen grunn til å bygge bedehus og moskeer for å nøre opp til fanatiske samlinger og ukulturer.

Jeg er imot religioner, sekter, farlige ideologier, holdninger og ukulturer som er ødeleggende for mennesker og samfunn.

Jeg er imot at en bruker religion som et dekke for politiske agendaer, jeg er imot livssyn som legitimerer diskriminering av kvinner og homofile, jeg er imot livssyn som legitimerer flerkoneri og pedofili, jeg er imot livssyn som krever «religiøs» stempling av mat og mishandling av dyr. Jeg er imot livssyn som har egne lover som følgerne mener er hevet over de respektive lands lover og levesett. Jeg er imot jihad og sharia.

Listen er lang, gjør den kortere. Eller enda bedre. Forby religioner og farlige ideologier i det offentlige rom.

Bort med symboler som halal, niqab og hijab. Skal man ha et flerkulturelt samfunn så må man stå sammen og være integrert i et felles samfunn. Parallellsamfunn som forteller at man har sin egen måte som er hevet over det samfunn man lever i og har blitt tatt imot av. Det må det bli slutt på. Skal man ha likeverd og aksept så kan man ikke støtte diskriminerende ideologier og kalle det religion, gjemme seg bak å være såkalt religiøs. Vekk med maskene. Vi skal se hverandre og være åpne. Det må være respekt for ytringsfriheten, og respekt for Norge.

Hvilken farge et menneske har, om man har bakgrunn fra andre land er meg klinkende likegyldig. Selv om jeg er kritiker av hva andre tror på, så vil jeg aldri være krenkende mot det enkelte mennesket. Selv om jeg er imot religioner så har de fleste rundt meg sin tro, og så lenge de ikke bruker sin tro, sin religion til å skade mennesker eller samfunn, så har jeg ingen problemer med det.

Aldri har jeg vært ufin eller diskriminerende mot noen på grunn farge på hverken hud, hår eller øyne. Jeg finner det faktisk kult og fascinerende. Aldri har jeg vær ufin med noen fordi dem kommer fra et annet land, da er jeg heller nysgjerrig og ender ofte opp med å besøke disse landene. Aldri har jeg vært ufin med noen på grunn av at de er vokst opp i kristendom, Jehovas vitner eller Islam. Aldri har jeg gjort forskjell på rik og fattig. Min kritikk mot enkeltmennesker har alltid vært berettiget, spytter du på meg, spytter jeg tilbake.

Jeg synes som sagt det er berikende, fascinerende og interessant med venner fra andre land og bakgrunn. Mine nærmeste venner har bakgrunn fra alle kriker og kroker i verden og er vokst opp med forferdelige religioner tredd over hodet deres. Saken er at jeg elsker mine venner for de menneskene dem er, ikke bakgrunnen.

Likevel opplever jeg innimellom å bli kalt rasist. I dagens samfunn har ordet blitt gitt en ny mening. I dag er man rasist hvis man liker filmer som «Grease» og «Tatt av vinden». Man er rasist hvis man hører på musikk som «Turboneger» og «Hellbillies». Man er rasist hvis man er innvandring og religionskritisk. Man er rasist hvis en på butikken spør etter ‘Negro’ i stedet for ‘sukkerkulør’. Vi har laget et krenkesamfunn hvor det er moderne å bli krenket. Her er også listen lang, og i tillegg patetisk latterlig!

En dame fortalte meg at jeg er rasist fordi jeg leser nyheter fra alle media og ikke bare de norske statsstøttede. Så rasist i dag er å være opplyst. Med ordets nye betydning er jeg en stolt rasist, jeg tar det om et kompliment. Jeg er heller rasist, med stolthet, for ignorant og dum ønsker jeg ikke være!!

Takk for titten!!


Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#rasisme #rasist #religion #islam #kristendom #holdninger #ukultur #tro #livssyn #lov #jehovasvitner #levesett #ytringsfrihet #norge

4 kommentarer
    1. Når man blogger i den genren vi bedriver, burde jo folk skjønne at man ikke lar seg affisere av ‘name-calling’. Da krever det en god del hardere skyts hva hersketeknikker angår (haha)

    2. Hei igjen 😊👍🏻

      Eg er så enig i dette her !
      Rasismekortet blir jo kastet i hytt og vær som hersketeknikk og forsøk på å stanse debatt der den som slenger rasismekortet ikke kan svare for seg.
      Eg er totalt motstander av all form for negativ autoritet,nedrakking,alle former for overgrep mot barn,dyr andre forsvarsløse og alt liv og eg bryr meg lite om hvilken nasjonalitet eller etnisk eller religiøs bakgrunn sånne som driver med sånt har,er like mye motstander om utøveren er etnisk norsk eller annen nasjonalitet.
      Det rare er at eg kan uttale meg alt eg orker om sånne negative egenskaper om det gjelder en nordmann,men sier eg det samme om hvem som helst som ikke er etnisk norske,da er eg i trøbbel – skikkelig trøbbel.
      Nå er eg en sånn person som liker å “dømme” etter personlighet og ikke nasjonalitet,trosretninger osv..
      Kan for min del si at selv så er eg oppdratt i kristen tro,har tilhørt statskirken i hele mitt liv,men personlig så har eg følt meg dratt mot buddhismens tenkning,filosofi og livsstil mesteparten av mitt liv fra tidlig alder.Det er der min personlighet hører hjemme føler eg,og eg prøver å leve livet mitt deretter.Hva gjør det meg til ? En hykler ? En vantro ? Eller noe annet,det finnes helt sikker en negativ beskrivelse av sånne som meg (i visse kretser).

      Ha en fin søndag,Bunnytrash 🌺☀️Hilsen synskepeggy.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg