Stakk til Tønsberg i dag på grunn av minner.

Dere som følger litt med i bloggen her har kanskje fått med dere at snuppen min og jeg hadde planlagt en tur til Harstad i forrige måned. Planen var å ta tog oppover og ta med oss jentene. Dessverre ble det mye krøll og buss for tog mesteparten av turen. Det tar et døgn å komme seg fra Drammen til Harstad på den måten, og med buss for tog ville det ta minst 50% lengre tid. Altså 36 timer. Minst!!

Vi kansellerte den reisen. Ordnet barnevakt til jentene hjemme i Drammen. Så tok vi fly nordover. Det ble dobbelt så dyrt, og vi savnet jentene veldig. Vi var jo veldig innstilt på at de skulle være med, og gledet oss masse til det. Men det ble som det ble, og det å se mamma én og to ganger i året betyr veldig mye for meg.

På tross av regnfulle dager nordpå var det jo fint å være der. Vi fikk fartet litt til spesielle steder, fikk sett øyene utenfor byen, fjorder og fjell. Fikk også møte et par gode gamle venner, en del bekjente og tilbragt tid med mamma. Det var verdt det.

Eneste som var er gamle minner. Heldigvis ikke dårlige minner, men gode.  Litt vemodige, men fremdeles gode. Jeg hadde en veldig god venninne, Karine. Vi hang sammen i maaaange år. Vi var på turer rundt omkring, fisket, besøkte folk, tok oss en fest innimellom og mye spesielt som jeg ikke trenger og utbasunere om her og nå. Men vi var et godt team, veldig gode venner.

Etter jeg flyttet fra nordnorge ble kontakten mindre. Vi snakket sjeldnere og sjeldnere. Hun fikk flere barn og startet nye kapitler i sitt liv. Og jeg startet helt på nytt her i Drammen. Jeg trives så godt her, og angrer ikke sekunder engang på valgene jeg har tatt.

Men etter turen i nordnorge kom det en del tanker. Da jeg bodde der oppe fikk jeg fartet mer rundt. Når snuppen min er på jobb, så tilbringer jeg ganske mye tid alene. Jeg har få venner som bare dukker opp og spør om vi skal ta en tur hit eller dit. Kjøre til et sted å fiske, dra på shopping eller noe. Her i Drammen er det mest i helgene jeg treffer venner, og da er det vanligvis til fest og selskaper.

Så i dag bestemte jeg meg for å ta en tur utenbys. Snuppen min på jobb, kveldsvakt. Jeg gadd ikke spørre noen om de har lyst å bli med. Det er som oftest så mye om og men, og folk har ikke tid, er opptatte med sitt. Her er det ikke enkelt å finne noen å dra på Ikea sammen med i det minste, haha, så jeg bare satte meg på toget og dro til Tønsberg.

Jeg var et par timer i Tønsberg. Shoppet og koste meg i «Karine sin ånd». Kjempefin dag å ta en tur på, sol og flott. Så dermed ble det nye bukser til både snuppen min og meg. En kul t-skjorte til han, og en skjorte til meg. Jeg fikk jommen meg en bodyspray på Rituals også. Veldig fornøyd med shoppingen. Avsluttet på Burger King (faktisk) med to mini chilli cheesburgere før jeg tok toget hjem til Drammen igjen.

Livet er fantastisk, en må bare huske hva som er bra, ta vare på gamle minner, og lage nye. Være positiv og finne på ting selv. Nå gleder jeg meg til snuppen min kommer hjem. Jeg er spent på om han liker hva jeg har kjøpt til han. Takk for at dere leser, ha en riktig fin helg alle sammen 😘

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#nostalgi #minner #vennskap #nordnorge #harstad #drammen #tønsberg #hjem #kjærlighet #shopping #burgerking #newyorker #rituals #farmanstredet #tur #familie