Snuppen min i hønsehuset.

Personalmøte.

Kyllingnuggets og opphøgde søtpoteter med diverse kalde sauser som tomat- og chillipesto, sursøt chillisaus, rømmedressing og sterk ajvar er ikke å forakte innimellom, så det hadde vi til middag her etter snuppen min kom hjem. Så skulle vi slappe litt av på sofaen, og dermed var det takk til han. Zzzzz..

Snuppen min blir innimellom helt utslitt. Etter å ha vært borte fra jobben en uke fordi han hadde c0vid og satt i isolasjon, så har han kommet tilbake til akuttmottaket hvor det nå har blitt nesten doblet med pasienter på én vakt. Det som er greia er at flesteparten kommer med alt mulig fra det ene til det andre, ikke c0vid, men så blir de testet og det viser seg at de har c0vid, og da skal de jo isoleres.

I tillegg er jo kollegaer sykemeldte og i isolasjon på grunn av c0vid, og som tidligere skrevet om flere ganger så er det i løpet av pandemien ikke lagt opp til å øke beredskapen i sykehusene eller helsesektor generelt. Derimot så er det slik at helsearbeidere slutter, de sier opp og flykter rett og slett. Nå snakker vi om en situasjon over hele landet, nødvendigvis ikke alle steder, men veldig mange. I begynnelsen av pandemien ble helsearbeidere gjort ære på, men etterhvert har det vist seg å være tomme ord. Tvert imot så blir de heller utnyttet.

Det er jo betenkelig at i løpet av denne uken eller neste uke fjerner de isolasjonstiden her i Norge og tillater smittebærere å avgjøre selv om de vil gå på jobb, imens omplasseres uvaksinerte i helsesektoren til tross for at de har vært smittet tidligere, til å vaske toalett og andre ting som ikke innebærer pasientkontakt til tross for at folk som har gjennomgått sykdom med c0vid har høyere nivåer med antistoffer og det foreligger lite forskning som beviser eller motbeviser at de med gjennomgått c0vid smitter videre. Altså selv om det er blitt gjort lettelser, så er det masse greier som ikke henger på grep. Vi ser med egne øyne at alle får smitte og at det ikke er forskjell på vaksinerte og uvaksinerte iht hvor syke man blir og videre smitte. Les innlegget «Hva er de FOR egentlig?»

I går var det personalmøte på akutten, og i dag hadde snuppen min medarbeidersamtale, og det ser ut til å slite han mer ut enn selve jobben. Sorry damer, men dette er sant, at snuppen min er eneste mann i denne gruppa gjør det hele mer slitsomt for han.

Jeg har selv jobbet sammen med utelukkende kaklekjærringer i hønsehus, så jeg kan relatere. Disse har også humor og selvironi, så snuppen trives elles godt iblant disse, som jeg gjorde. Men jeg har aldri hatt c0vid, kommet tilbake til en jobb der arbeidsmengden har nærmest doblet seg, nye systemer innført, kollegaer har sagt opp, og fått personalmøte og medarbeidersamtale oppå det hele. Så jeg tenker jeg lar han sove..

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#helsesektor #pandemi #bunny #bunnytrash

4 kommentarer
    1. Jepp – det rette blir å la han sove! For det er et umenneskelig press i hans bransje – og med sånne dilldall-møter på toppen av det hele, ja – da kan en ikke be om mer…..! Og selv om jeg er ei kakle-høne sjøl, så har jeg null sans for all den kaklinga som foregår! JA til mannlige kollegaer! 🙂

      1. Hehe.. du fikk det sagt, samtidig så, uten at det skal være stigmatisering, så føler jeg at det er flest kvinner som passer i omsorgsyrker, det er bare når disse samles kollektivt at det kan bli.. vel.. mye 😂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg