Snuppen min har fått blomster!

Plutselig stod det en pakke i gangen her, fra Mester Grønn, adressert til snuppen min. Jeg ble litt undrende. Hadde jeg glemt noe? Hadde det skjedd noe? Hva er det jeg ikke hadde fått med meg? Nei, det var bare å vente til han selv kom hjem fra jobb. Men han ble like overrasket og undrende som meg.

Esken ble åpnet og inni var en flott blomsterbukett og en hilsen fra sjefen i akuttmottaket som takket for jobben snuppen min hadde gjort med innføring av nytt program (data) i avdelingen, noe som heter Dips Arena. Snuppen min var en av «superbrukerne» som fikk opplæring i dette, for så å lære dette videre til sine kollegaer. Det hadde visst gått mye raskere, bedre og mer smertefritt enn forventet.

Ja snuppen min er flink i jobben sin. Man leser om sykehuset ellers så er det i all hovedsak bare negativ kritikk. Siste tiden har det vært over hele landet skrevet i aviser om «sjokkfunn» på sykehuset i Drammen (Vestre Viken). Det var ei nyoperert dame som hadde tatt bilder av sluket i dusjen på rommet hun fikk etter operasjonen. Grusomt stygt var der, en real bakteriebombe. Sikkert ikke den eneste plassen på sykehuset. Dårlig renhold masse mugg. Denne damen hadde så tatt saken til sykehusets rengjøringstjeneste, og de tok ikke grep. Så tok hun saken videre og det viste seg at ledelsen ved kirurgisk avdeling ikke engang var gjort kjent med saken.

Nå vet jeg litt om rengjøringspersonale på sykehuset, og der er en stor andel det er svært vanskelig å kommunisere med, jeg mener det burde være et krav til å kunne snakke og forstå norsk, og at attitude og holdning skal ha betydning når en ansetter personale, man kan heller ikke bare skylde på de som jobber på gulvet, de lengre opp bør følge opp. Det er ikke noe nytt at det er mye grums, kommunikasjonssvikt og denslags, så det var jo bare et spørsmål om tid før det ble sak av dette.

Direktør i Klinikk for intern service på sykehuset har ytret at Drammen sykehus dessverre har en gammel bygningsmasse, der kun nødvendig vedlikehold prioriteres i påvente av innflytting i det nye sykehuset på Brakerøya i 2025. Men at det likevel ikke skal være så ille som fremkom av bilder.

Å unnskylde med at sykehuset skal flyttes i 2025 kom til kort hos meg, jeg kjenner til historier som er 10-12 år gamle, så jeg skal ikke si mer om det.

Men det jeg kan si at det er mange på sykehuset som får mye ufortjent pes. Jeg ser og hører om det stadig vekk. Og når jeg nå skulle skrive dette innlegget ble jeg sittende å lese noen omtaler på nettet. Blant annet fra denne unge herren som har vært på akuttmottaket i Drammen som skriver: «Når andre som kom etter meg kommer inn før meg gir det ingen mening, Drammen sykehus en plass jeg virkelig misliker. En får aldri hjelp her eller noe, men å sitte og vente skal en gjøre i evigheter».

Dette er typisk unødvendig kritikk. En av de sinnsykt mange som tenker på seg selv først, og deretter kun seg selv. «Meg, meg, meg». Daglig står folk og skriker om ting som dette, og skjønner ikke at de alvorligste tilfellene blir tatt først. De ser ikke barnet som har blitt påkjørt, kvinnen som har fått slag eller mannen som har alvorlig infarkt. De ser ikke menneskene som ligger på operasjonsbordene i et hav av blod. De ser ikke disse hysteriske som har svelget sakser og barberblader. Dette er akutten, og de som virkelig er akutt må tas først. Skal noen risikere å dø fordi voksne folk ikke vil vente der de kommer med et lite kutt i fingeren, eller med en mandelpotet som har forsvunnet opp inn i analen? Hellige kaninmåne..

Det er uansett både morsomt og til å være stolt av, når det kommer til snuppen min. Folk er flinke til å komme med negative tilbakemeldinger og kritikk, hvis noen blir kalt inn på teppet, inn på sjefens kontor, så betyr det at de har fått klage. I min kjæres tilfelle så er det motsatt, der ringer folk inn for å rose denne snille, hyggelige, hjelpsomme mannen som tok imot dem og ivaretok dem som mennesker og bla bla. Jeg har blitt stoppet på gaten og spurt om jeg er sammen med, og de ville bare fortelle meg at.. det er slikt man sjelden hører ellers om ansatte og personale.

Her i desember kom snuppen min hjem med en ufattelig stygg figur av gips. Jeg vet ikke om figuren skal forestille to som holder hender, eller om det skal være to som bryter handbak eller noe. Stygg er den greia, jeg orker ikke hente den fram for å ta bilde av den engang. Har plassert den slik at den kan glemmes og etterhvert kastes ubemerket, hehe.. men dette var da altså en pris som min kjære fikk. «Månedens hardtarbeidende», eller det var vel «Årets hardtarbeidende» og han fikk prisen den måneden..

Det er slik overalt, mange som ikke skulle vært i den jobben de er satt i det hele tatt, så har man enkelte som passer helt utmerket og redder dagen til folk når man møter dem. Det er noe med å jobbe i et sykehus og faktisk se menneskene fremfor et saksnummer på et papir eller en skjerm..

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#sykehuset #drammen #vestreviken #bunnytrash #bunny

10 kommentarer
    1. Jeg har inntrykk av at Snuppen er skikkelig flink i jobben sin 🙂 Det er fint at det blir lagt merke til på jobben, selv om det av og til kommer noen gips-figurer du ikke liker 😀 He-he Blomstene var i alle fall skikkelig fine. Og koselig med litt overraskende også 🙂

        1. Ha-ha, nå måtte jeg le her 😀 Jeg ser deg for meg liste deg ut med den gipsgreia i et ubevoktet øyeblikk 😀 Liker Snuppen den da? Han liker så klart det den STÅR FOR, men selve figuren? 😛

          1. Tror ingen liker en slik greie, tror han ble litt spak da han fikk den. Han liker den ikke, men som du sier så liker han hva den står for og vil derfor beholde den. Men den skal ut, jeg lover!! 🐰

      1. Det var gode ord, tusen takk for det. Vi er på 19 år sammen, og hvis liv og helse ønsker det, så tar vi 19 til på strak arm 🥰🐰

    2. Garantert velfortjent blomster.
      Når det kommer til renhold og slike ting, kan det fort bli en veldig fortvilet situasjon.
      Ingen vil være vaskedame, for ingen vil noen gang bli fornøyd med ei vaskedame, uansett hvor god hun er. Derfor har det lett for å bli slik at dem som ikke er noe god å jobbe, får jobben, i desperasjon for å finne noen til å ta jobben. Spesielt i offentlig sektor.
      Så får vaskedama instrukser fra ledelsen, om å ikke vaske alt som ikke vises så godt, for å være tidseffektiv, å spare penger. Så går det en tid, å d som først ikke syntes, begynner å synes. Da må vaskedama byttes ut, for hun vasker jo så dårlig.

      1. Nåvel, klikket du deg inn på linken i innlegget til denne saken på Drammen sykehus? Jeg tror ikke noen får instrukser til å la det bli slik. En annen ting, det er ingen renholdere som er ansatt som vaskedamer, det er servicemedarbeider, renholdsassistent, rengjøringsbetjent, fagrenholder, og renholdsoperatør. Min mor er renholdsoperatør, og jeg selv har vært innom som renholdsassistent. Ingen med respekt for seg selv og jobben sin lar det bli slik, da fortjener man få fyken 🐰

      1. Uten snuppen min i akuttmottaket i Drammen så synker kvaliteten betraktelig, og det vet dem. Ingen er så hyggelig, oppmerksom og service-minded som han, og det vet dem. Du finner faktisk de som jobber der som ikke ser på deg engang når du snakker med dem, du er fullstendig umenneskeliggjort. Rart hvordan enkelte havner i yrker de overhodet ikke hører til, og hurra for dem som virkelig er på riktig sted 🥰🐰

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg