Skal jeg, eller skal jeg ikke!? 😳

I (les:) et tidligere innlegg skrev jeg om at jeg kan bli borte fra blogg fordi mobilen min begynner å bli gammel og slitt, henger seg opp og blacker ut. Jeg blogger på mobil fordi det har seg slik at i gamle dager brukte jeg både laptop og nettbrett for å blogge, men jeg møtte på stadige problemer med det.

Jeg er ikke noe god på teknologi og data, helt elendig faktisk. Virusprogrammer og installeringer, oppdateringer og blablabla.. så selvfølgelig tar det ikke lang tid med en laptop at den blir treg og nesten umulig for meg å bruke. Ikke har jeg noen rundt meg heller til å hjelpe med sådanne ting. Jeg har hatt laptops til reparasjon og betalt dyrt for noe som ikke vedvarer. Føler meg lurt hver gang. En følelse jeg ikke utstår.

Jeg var veldig fornøyd med et nettbrett jeg hadde, for det holdt lenge, men så skjedde det noe og jeg leverte det på SpaceWorld Drammen hvor det var kjøpt, for at de skulle fikse det, men de rotet bort brettet, og jeg fikk det aldri tilbake, det var triste greier.

Så kjøpte jeg en laptop på Elkjøp (IKKE HANDLE PÅ ELKJØP!!), og den fungerte egentlig ikke fra dag én, det var noe galt med den fra start, den ble levert inn og jeg fikk den tilbake og den var like ille. Hadde så mye fram og tilbake med Elkjøp at FUCK DEM og så kasta jeg laptopen i søpla.

Dermed ble jeg vant til å blogge på mobil.

Etter faren min døde så var jeg i leiligheten hans for å hente fotoalbum og sende til min søster nordpå, der hadde han en ny laptop, og under hadde han klistret en post-it med koder på, så den tok jeg med meg. Har den enda, men bruker den ikke, fordi som sagt så blir slike ting raskt infisert og vanskelig å ha med å gjøre i mine hender. Mobiler er greiere sånn, mange års bruk, ingen virus. Dessuten så kommer navnet til min far opp på laptopen hver gang jeg slår den på, og det orker jeg ikke på daglig basis, og jeg vet ikke hvordan å fjerne det, ingen jeg kjenner vet hvordan.

Nå ser det ut til å ha dukket opp en hel del andre ting som kan medføre at det blir slutt med blogging og Bunny Trash, det er trist, men jeg jobber med saken. Skal jeg blogge så må det være på blogg.no’s plattform, jeg hadde et eget domene for noen år siden, og det ble for komplisert. Bloggen har gitt meg utrolig mye, jeg har møtt folk in real life over hele verden gjennom Bunny Trash. Mange dritkule opplevelser.

Anyways, uten eller med blogg så må jeg ha ny mobil. Nettopp nå blacket denne ut, og det tar jo da en evighet å få ferdigstilt et blogginnlegg, aaarrrgghh.. og fortsetter jeg å blogge så hadde det vært optimalt med en mobil som tar gode bilder, og at mobilen er noe jeg forstår med én gang. Folk skryter, og jeg ser at Huawei og Samsung tar veldig bra bilder, men iPhone er den jeg kan og forstår.

Så nå sitter jeg her, skal, skal ikke. Fristelsen er stor til å legge inn bestilling på en iPhone 13 Pro Max. Det har seg slik at den har «tidenes største oppdatering av Pro-kamerasystemet med tre helt nye kameraer for utrolige bilder og videoer i svakt lys, makrofoto og ProRes-video. Dette er bilde- og filmmagi».

I bunn og grunn hadde jeg tenkt å vente til jeg ser utfallet av strømregningene nå midtvinters. Hadde tenkt å vente til vi ihvertfall har sett regningen for februar. Altså pluss minus 15000 for en mobiltelefon, det er jo insane. Men samtidig er jo mobilen hva jeg bruker mest i hele leiligheten her, og utenfor. Sosiale media, blogg, Netflix, nyheter, vips, Spotify, alle disse appene som gir rabatter på butikker, buss og togbilletter, betale regninger, sjekke e-post. Mobil i dag brukes jo til alt. Mangler bare alkometer.

Så hva hvis mobilen jeg bruker nå bare slutter å fungere i dag?! Da blir jeg jo funksjonshemmet og muligens gal i tillegg. Jeg har jo ingen annen sosial kontakt for tiden enn gjennom denne dingsen. Det er jo så sjeldent jeg møter folk at det kan nesten ikke tas med i betraktning. Må jo unngå å ta bussene her i byen, for de er jo tettpakket med gale folk som roper og skriker, starter mopeder inni bussen og røyklegger hele greia, går med kniver og slåss. Det er en prøvelse. Og som ufør med mine diagnoser så har jeg hverken førerkort eller bil, og det hadde jeg ikke hatt råd til likevel slik tingenes tilstander er i dette landet i dag, med en ny regjering som gjør at man såvidt kan dra til lege.

Blir man syk og havner på sykehus så mener jo befolkningen at man skal ta regningen selv siden man ikke er «vaksinert mot covid». Leste nettopp en artikkel i VG der ei fittekjerring mener uvaksinerte burde settes opp i gapestokk på torgene.

Hva gir dere meg?

Hvor ble det av «vær varsom»-plakaten hvor det uttrykkelig står at «Det er pressens oppgave å beskytte enkeltmennesker og grupper mot overgrep»?

Så i bunn og grunn så er det jo billigst og best å bare kjøpe den mobilen, holde seg hjemme og leve det sosiale liv gjennom mobil. Blir jeg syk og får behov for sykehushjelp så kan de bare avlive meg, så slipper de tenke på min status, men da har jeg i hvertfall mobil inntil den dagen.

Hva mener dere, skal jeg slå til? 😂

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#blogg #mobil #farvel #frihetsberøvelse #virus #trist #vondbroten #lei #bunnytrash

17 kommentarer
    1. Jeg også ser på en slik, men ikke den nyeste. Iphone 12 eller noe sånt. Kommet ut av tellinga jeg. Mobil er det samme som mat – det må man ha!

    2. Jeg har vurdert ny mac, og litt samme dilemmaet. Den gamle streiket for snart to år siden. Jeg tenker at blogg virker til å være en passion, og passion står høyt hos meg. Så bare du vet hva som ville gledet mest og hva du vil gå for. Og jeg tror du vet det. Jeg synest det er stress å sette meg inn i nye ting, å kjøper ofte samme merket.. men har bare hatt mac som er apple til nå. Og har speilrefeks til bilder. Håper du finner ut av det. Å ikke ha noe tror jeg ikke du blir så happy av hvert fall. Så gå for det som du blir mest gira av 😉

    3. Løp og kjøp! Håper du aldri slutter å blogge. Du er min favorittblogger . En dag skal eg fortelle deg om hvorfor innleggene dine betyr så mye for meg , da sikter eg spesielt til alt det kjekke du og din kjære gjør på . Det gir meg sjelefred å se at det faktisk går an å ha det så fint som dere har det når en ser all ondskapen som herjer i enkelte land og miljøer her til lands . Du er en reflektert og klok mann som skaper tillit med din åpenhet og rett fram være måte i alle innleggene dine , Tommel opp!

      Ha en fin kveld videre .

      1. Oi, dette er det hyggeligste og fineste jeg har lest i år. Blir så glad når slike som deg dukker opp, for som jeg nettopp skrev i et kommentarfelt i en annen blogg: jeg har alltid visst at det er mye ondskap, men gjennom to år med pandemi så har jeg sett hvor enormt det faktisk er, det er så ille at jeg må jobbe med meg selv hver dag for å komme over den nye kunnskapen. Tusen takk for gode ord, og riktig fin kveld til deg 🥰

    4. Du må nok gå for telefonen…tror det er lurt. Krysser fingrene for at du får en human strømregning. Kaninen må være på blogg.no, det er sikkert :).

    5. Herregud, nå ble jeg helt svett her!!
      Skremme på den måten. IKKE OK!! 😉

      Du får Inte sluta blogga.. Eftersom jag som dig inte träffar folk typ alls så måste jag ju ha några vettiga människor “omkring” mig. Och du är en av dom som jag faktiskt får ut något av att läsa och att jag får en inblick i den riktiga världen.
      Vore ju hemskt om det skulle tagits ifrån.
      Så tack gode.. (vem fan som helst!) att du köpt ny telefon!
      Mer Kanin åt folket 😉
      <3

      /Hondjuret… Med en Chromebook hon inte fattar ett skit utav! :p

      1. Har en pågående kamp med FB, min blogg kan ikke deles. Over tid vil bloggen dø ut hvis folk ikke kan dele innleggene. Antall lesere er over halvert på en uke, har ramlet fra 4 til 13-plass.

    6. Phuu 🤓. Takk og pris at du har ordra ny tlf. Det ville ikkje vore greit å vera utan Bunnyen. Det var nok ikkje berre du som hadde klikka, om du vart utan tlf. Me som ikkje hadde fått vår daglege dose Bunny Trash, hadde nok og klikka 🤪.
      Når ein er omgitt av kun slike som svelger alt som kjem frå styresmaktene og MSM, rått, og alt anna er konspirasjonsteoriar og løgn, har me behov for å få inn ein god dose fornuft, for ikkje å tilta totalt.
      Då er Bunnyen skikkeleg god å ha 😊.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg