Selvforsvar forbudt i Norge, mann straffes med fengsel.

En norsk mann ble nylig tiltalt og anklaget for å ha øvet vold mot tre personer ved å spraye forsvarsspray i ansiktene deres. To av personene fikk spray i øynene sine. Også en fjerde person fikk klærne sine ødelagt på grunn av forsvarssprayen.

Dette var hendelser som skjedde da tiltalte holdt lovlige markeringer og demonstrerte mot islamisering og islam i Norge.

Disse hendelsene hvor disse fire personene som påberoper seg av å ha blitt «rammet» av tiltaltes forsvarsspray skjedde ved tre ulike markeringer hvor tiltalte var i god avstand fra andre mennesker. Ved første tilfelle så kom en sint mann løpende mot han og prøvde ta fra han en eiendel. Da reagerte tiltalte med å bruke forsvarsspray mot vedkommende. Tiltalte sa i retten at han var redd for at personen skulle angripe han fysisk. Retten festet ikke lit til dette, de mente tiltalte skulle forsøkt samtale først.

Liksom «hei du, kan du være så snill prøve å la være forsøke stjele fra meg eller ikke angripe meg?».

Ved en annen markering kom en person mot tiltalte, med en hånd i lommen, tilsynelatende opptatt av eiendelen tiltalte på det tidspunkt holdt i hånden. Tiltalte brukte sin paraply for å holde denne personen borte fra seg for at vedkommende ikke skulle ta eiendelen fra han. Mannen forsøkte da å dra vekk paraplyen og tiltalte tok da frem forsvarsspray, mannen viket ikke og ble da sprayet med denne. Retten mente at tiltalte ikke skulle forsvart seg.

Et tredje tilfelle demonstranten var tiltalt for ble han frikjent. Her var det en politimann som fikk forsvarsspray på seg i en situasjon som beskrives som truende og kaotisk, og hvor politiet hadde mistet kontrollen. Jaha ja..

Så det vi ser her er at aktivister som demonstrerer mot islamisering og islam kan angripes. Norske myndigheter synes det er fint og flott. I to av tre tilfeller ble tiltalte dømt for vold for å ha forsvart seg mot truende adferd fra aggressive personer. Det tredje tilfellet blir han ikke straffet for vold etter å ha forsvart seg, fordi «politiet hadde mistet kontrollen».

På hvilken måte har politi og rettsvesen noensinne hatt kontroll, når personer som holder markeringer blir angrepet, og når en forsvarer seg selv så ender en opp med å bli tiltalt for vold, og faktisk blir straffet for to av tre hendelser?!

Dette er jo et meget tydelig signal til kriminelle voldsutøvere at de bare kan angripe folk. Enda verre er signalet om at den de angriper er den som må ta straffen. Dette er helt bakvendt. Tiltalte fikk en dom på tre uker fengsel og 3000 i saksomkostninger for å ha forsvart seg mot aggressive ikke-norske fremmede.

Etter dommen ble den dømte tiltalte spurt av en journalist om han kommer til å å benytte forsvarsspray igjen. Den dømte tiltalte sa da at han hadde ingen lyst til å svare hverken ja eller nei på om han kommer til å fortsette med forsvarsspray fremover. Han sa videre at det er ikke sikkert at det er fornuftig å svare ja eller nei på et slikt spørsmål, men at han har åpenbart gjort seg sine tanker om det.

Jeg tenker, hva hvis journalisten hadde spurt den dømte tiltalte om han vil forsvare seg om/hvis han i framtiden blir angrepet igjen? Da måtte svaret blitt «nordmenn har ikke lov å forsvare seg her i Norge, man får fengselsstraff for å forsvare seg».

Forsvarspray er lovlig, men ikke å forsvare seg.

Jeg får ønske den dømte tiltalte et best mulig opphold i fengsel tre uker på statens regning. Kost, losji, toalettpapir og strøm er betalt. Der er kabel-tv, bibliotek og treningssenter og i det hele tatt – en velferd vanlige folk ikke er unnet ellers i Norge, da særlig ikke uføre og pensjonister – og ihvertfall ikke de som bor på bo- service og sykehjem

Norge altså, verdens beste land! 🇳🇴

Følg gjerne bloggen i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#norsk #bunny #bunnytrash

18 kommentarer
    1. Jeg kjenner ikke denne saken, så mitt syn er ene og alene på egne vegne.
      Sier ikke AT jeg har bjørnespray i lomma, men hvis jeg nå skulle ha det, og følt meg tvunget til å bruke det, da hadde jeg definitivt gitt advarsel i forkant til den truende part. Hvis personen ikke hører/oppfatter eller forstår norsk – det er ikke min feil.

      1. Nesten helt enig med deg, da jeg har vært ute for overfall før, så vet jeg at dialog eller varsel hadde jeg driti i, ting skjer rasende fort, så spray først, varsel etterpå. Dialogen kan noen andre ta i moskéen, jeg forhandler ikke med terrorister.

    2. Den tiltalte hadde vel i utgangspunktet “forventninger” om at han kunne få bruk for forsvarssprayen… Kanskje man burde skrive på sprayen i hvilke tilfeller det er lov å bruke den. 🤔 Like greit at han ikke svarte på spørsmålet fra journalisten.

      1. Ja, jeg har vel «forventninger» jeg også siden jeg har forsvarsspray. Så da blir det vel fengsel på meg også om noen angriper meg og jeg bruker den. Merkelig land dette, knivstikkere går fri, og gjenger som voldtar småjenter får noen timer søppelplukking som «straff» og de kaller det «samfunnstjeneste»..

        1. Jeg er så naiv at jeg ikke tror noen kommer til å prøve å skade meg, og har heller ikke forsvarsspray. Men jeg kan klore, sparke og slå… Nei, helt enig, voldsutøverene får altfor liten straff! Hadde jeg møtt noen slemminger, skulle jeg stukket ut øynene deres, sånn at de aldri kunne gjenkjenne meg!

          1. Livet mitt er for kostbart til å være naiv. Den ene gangen, da de var fem og en med kniv, jeg hadde ikke kommet langt med slag og kloring, det var et spark, helomvending 180 grader og kaninfart uten like. Skal si deg at angsten og pulsen var der oppe, og jeg stengte meg inne på badet da jeg kom hjem. De hadde greid ta mobilen min, men angsten roet seg da jeg kom på at mobilen var registrert på adresse i nordnorge. Rart å tenke på at det sparket, som mest sannsynlig reddet livet mitt, kunne medført en tur i fengsel.

            1. Jeg vet det er veldig dumt å være naiv. Føler på en måte at noen passer på meg, og at det vil gå bra, uansett. Men det er jo bare til det ikke gjør det lenger… Og har slemmingene kniv eller andre våpen, har man lite å stille opp med. Men det ER lov å forsvare seg! Regner med at skrekken fortsatt sitter i kroppen når du tenker på det du ble utsatt for.

              1. Usikker på om det er lov å forsvare seg. Trynefaktor. Nei, skrekken sitter ikke i, jeg går ikke rundt og er redd. Men jeg er ikke naiv lengre, så jeg har lært, det er en fordel. Det har vært mange episoder gjennom årene, og trusselen ligger jo i hverdagen. Synd at folk ikke ser det. Man må oppleve det, inntil man opplever det selv så bryr ikke folk seg, det er bare ord, luft som blir blåst bort. Selv i dag når en leser om knivstikkinger og vold i media hver dag, så blåser folk det bort. «Det er ikke sant, det skjer ikke meg». Før eller siden, om det ikke skjer med en selv, så kommer det til å skje noen man har nær, noen man er glad i, som kreft, bare verre.

                1. Jeg tenker uansett norske lover at jeg har rett til å forsvare meg. Tar heller straffen for å ha forsvart meg, om så skulle skje. Bra at du ikke går rundt og er redd!

    3. Er ikkje bare bare med den forsvarsretten om man bli angrepet, det gikk faktisk for alvor opp for meg da Jr fikk svart belte i kampsport. Da han begynte å gå ut med kamerater og sånn på byen var eg alltid litt extra nervøs, fordi: ER man på byen og det evn blir knuffing og senariet eg ser for meg er at noen sier “Han har svart belte i kampsport” og peker på sønnen min. Vet hvordan det kan være. Da er det garantert noen som vil prøve seg, være tøffe og terge litt extra. Hvis han da blir angrepet og forsvarer seg vil han bli arrestert. Fordi: Når man får svart belte i kampsport blir man registrert i våpenregisteret – Var noe eg ikkje var klar over, men kroppen hans er altså et våpen! Kan blir litt av en papirmølle og mer arbeid om han en gang må forsvare seg kan du si…

      Eg brakk nesen på en tyrker nyttårsaften `89…. Han hadde vært ute etter meg hele kvelden og ga meg ikkje fred,på et tidspunkt ble eg forbannet, hoppet og sparket…Eg trente karate og ble i ettertid utvist fra klubben…

      Tror det beste er å ta beina på nakken å løpe!

      Vibbe 😀

      1. Det med kampsport var ikke jeg heller klar over. Hoppet og sparket, nå så jeg filmen i hodet mitt, haha.. men synd du ble utvist. Vet du, jeg ble overfalt av fem jævler og en av dem trakk kniv. Ifølge dommen som igår ble gjort av Oslo tingrett så skulle ikke jeg gjøre det jeg gjorde den gang. Jeg sparket han med kniven, SÅ, løp jeg. Ifølge Oslo Tingrett skulle jeg ikke sparket, men sagt «hei du kan vi snakke om dette, kan du være så snill å ikke stikke meg med den kniven». I dag er ikke å løpe alternativ for meg, hadde ikke kommet lengre enn skilpadda. Oslo Tingrett kan si hva drm vil, jeg hsr sjokknsllneonrosa forsvarspray som hyler fra Drammen til Bergen om noen prøver seg. Om det betyr 3 uker fengsel og 3000 i saksomkostninger, so be it, jeg hadde gjort det igjen og igjen akkurat som han som ble dømt i går. Jeg står da faen ikke å venter på knivstikk eller springskalle og prøver meg med noen dialog med uintegrerbare voldskriminelle. Heia Norge!!

    4. Trodde den som angriper noen tok en kalkulert risiko på at det kunne gå utover angriperen tilslutt. Men når risikoen er borte, er det helt ufarlig å forulempe.
      Må være politikker eller dommer for å forsvare slike hendelser.

    5. Jeg for min del blåser i den loven langt dit pepperen gror. Bedre å komme i fengsel enn å bli slått og ødelagt for livet. Angrep er beste forsvar.

      1. Jeg er helt enig med deg. De visste han hadde spray, og de har ingen rett til å prøve stoppe han fra å demonstrere, ytre seg, eller prøve ta fra han noe som er hans. Når de da kommer og er aggressive så ja helt enig, angrep er beste forsvar, man står ikke å venter på springskalle.

    6. Ja blitt sånn, kalles blind vold på toppen av det hele,
      I dag skal man ikke forsvare seg, men anmelde volden og håpe det beste.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg