Seksuell legning, kristendom og islam.

Nå er det i gang igjen. Pride-month (pride-måned) er i gang og fra alle kanter dukker det opp utspill som for meg som homofil er helt på trynet.

I går leste jeg bloggen «Hverdagsaktiv – mørkemenn uten pride» og igjen er jeg, ikke uenig med, men ikke enig med en medblogger. Det er en forskjell her, bær over med meg. For det jeg ser er at rundt omkring i samfunnet vårt, deriblant flere bloggere, så kritiseres kristne stadig vekk. Kristne kritiseres for å ikke behandle homofile på lik linje med andre mennesker. Kristne kritiseres for å forskjellsbehandle mennesker basert på seksuell legning. Kristne kritiseres for å være fordomsfulle og homofobiske. Det ser jeg i nevnte blogginnlegg, og det så jeg i fjor når Pride begynte å bli aktuelt tema.

Den gang var var det medblogger «Geriatriks» som ytret seg med innlegget «Pride bringer frem de dømmende kristne». I innlegget hans ble de kristne omtalt som de verste. Altså de kristne er de som behandler homofile dårligst fordi han har lest på nettet at de som hetser på nettet er kristne, og ingen er verre enn dem mot homofile. Der var intet poeng i å komme med innspill der, for selv om det er trist og leit at homohets skjer, at det er stygge kommentarer mot homofile på nett, så er jo så absolutt ikke dét det verste homofile utsettes for.

Alle som stikker hodet frem på nett risikerer en dose hets, det ser vi jo hele tiden. Nettvett er dårlig stilt i de generasjoner som ikke vokste opp med sosiale media. Yupp jeg innrømmer det. Men ja, nei, ikke noe vits å ta diskusjon med «Geriatriks», han har bestemt seg for at slik er det. Kristne er de som opptrer verst mot homofile.

Som så mange ganger ellers så ville jo bloggeren «Kjerringtanker» kaste litt ved på bålet, og ut fra at jeg faktisk prøvde forklare en ting eller to til «Geriatriks» så måtte hun poste et eget innlegg om meg. Selvfølgelig om hvor feil jeg tar.

Tar jeg feil?

Jeg er homofil. Jeg har opplevd netthets. Både med og uten min legning involvert. Altså, jeg blir ikke mer eller mindre lei meg om noen kaller meg ‘jævla homo’ eller ‘soper’ på nett enn ‘idiot’, ‘rasist’ eller ‘morrapuler’. Hallo, jeg synes det bare er teit. Jeg blir mer lei meg når noen lyver om meg.

Når noen har bestemt hva som er verst for meg som homofil, når noen heterofile bedrevitere og forståsegpåere skal fremlegge sitt godhetstyranni så burde de gå noen meter i noen andres sko. Altså, ta dere en tur til Grønland i Oslo på kveldstid hånd i hånd med en person av samme kjønn. Ha gjerne en regnbuepin på dere, gi veldig gjerne hverandre en liten smask og se hva som skjer. Jeg er ganske sikker på at den kommentaren på Facebook plutselig ikke betyr så mye.

Når man skal dra inn religion som argument, hvorfor er berøringsangsten så stor når det kommer til islam? Når jeg kritiserer islam så spretter «Kjerringtanker» frem og kritiserer meg, ja til flere moskeer, ja til uvettig innvandring fra MENA-land, ja til utrop fra moskéers minareter, ja til Allah, Muhammed og islamisering.

Joda, all ære til Kjerringtanker for å si sine meninger, jeg tåler meninger. Det er ytringer om meg jeg ikke liker, påstander og fremstillinger om ting jeg hverken har sagt eller gjort. Men nok om det..

Berøringsangsten er stor når det kommer til islam. Det faktum at koranen, imamer og moskeer bedriver opplæring i hat mot homofile. Det er ikke kristne som som roper jævla homse og soper når de kjører forbi. Det er ikke kristne som viser fingeren. Det er ikke kristne som kommer fem stykker og kjører en kniv opp i halsen på deg. Det er ikke kristne som truer med å drepe deg. Yupp, jeg har opplevd og opplever alle disse nevnte tingene, og enda skal voksne heterofile mennesker fortelle at for meg som homofil er kommentarer på nett fra såkalte kristne verre enn kniven på strupen av en islamist? For Gud forby, vi må ikke kritisere islam.

En annen blogger ‘hun hvis navn ikke kan nevnes fordi det er mobbing’ skrev i bloggen sin at jeg er rasist og sprer hat fordi jeg kritiserer islam. Javel, det er jeg som sprer hatet. Jeg skal liksom bare finne meg i dette? Homofile skal ikke tolerere noen ufine ord fra såkalte kristne, men Jihad og Sharia er greit?

Hvor gale er folk?

I hvilke land er det de steiner homofile? Hvilke land er det de henger homofile? Hvilke land er det homofile kastes fra bygninger? Hvilke land er det fengsel, tortur og dødsstraff for å være homofil? Det er da i all hovedsak islamske land. Og hvilke holdninger tar de som flytter fra islamske land med seg til Norge? Her går folk og trur at så snart en kommer over grensa så endrer menneskesyn og holdninger seg..

Alt jeg skriver her nå blir ignorert av enkelte. Berøringsangst. Bare ‘rasister’ kritiserer islam, og rasister vil man jo ikke være.

LA OSS KRITISERE DE KRISTNE!

DET ER LOV DET!!

En risikerer ikke bli steinet eller drept for å kritisere kristendommen eller brenne bibelen. Så for all del, la oss kritisere de kristne. La oss beskytte islams følgere, det er synd i dem som ønsker å undertrykke kvinner, selge og gifte bort mindreårige pikebarn og henrette homofile. Dette er islams leveregler.

Vær klar over at det er ikke hverken muslimer, islamister eller muhammedanere som definerer islam. Det er islam som definerer muslimer. Det samme gjelder kristendom, det er ikke de kristne som definerer kristendommen, det er kristendommen som definerer den kristne.

For å sitere Jesus fra Bibelen, Matteus 7:1-5:

«Dere skal ikke dømme andre, for da blir dere ikke selv dømt. Gud kommer til å behandle dere på samme måte som dere behandler andre. Den målestokken dere bruker når dere dømmer andre, den kommer Gud til å bruke når han dømmer dere. Hvorfor henger du deg opp i bagatellmessige svakheter hos dine medmennesker, når du ikke erkjenner dine egne feil som er mye større? Hvorfor sier du til andre: ’Kom hit så skal jeg åpne øynene på deg slik at du ser feilene dine,’ mens du samtidig er blind for egne feil? Du falske menneske som bare later som om du er lydig mot Gud! Først må du rette dine egne feil! Etterpå kan du se klart nok til å hjelpe dine medmennesker med sine».

Disse kristne som dømmer er ikke kristne, de må gjerne tro det, for all del. Idioter som dem er. De er faktisk mer islamister enn kristne. Ekte kristne dømmer ikke. Folkens, bruk hodet, slutt å dømme de virkelige Kristne for andres ukristelige adferd, slutt å beskytte islamister og islams følgere for deres islamske adferd.

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#islam #kristendom #bunny #bunnytrash

8 kommentarer
    1. Fantastisk godt skrevet ♥️.
      Spesielt likte eg det du skreiv om kristne.
      Det er islam som definerer muslimer. Det samme gjelder kristendom, det er ikke de kristne som definerer kristendommen, det er kristendommen som definerer den kristne.
      Dette er det dessverre svært monge såkalla kristne som ikkje har skjøna, og då verte det berre tull av det.
      I forhold til det du siterte frå Bibelen, så henger eg meg på med eitt sitat frå eitt av Korinterbreva.
      Kva har vel eg med å døma dei som er utanfor! Er det ikkje dei som seier seg innafor de skal døma?
      Eg skulle ynskja alle som kalla seg kristne, kunne få med seg dette. Då hadde dei kanskje ikkje vore så kjepphøge mot andre.

      1. Jeg skulle ønske at folk sluttet å ignorere de faktiske problemer med dette. Religion har dårlige holdninger til homofile, men at det fremheves ift kristendom og dekkes over i forhold til islam blir for meg helt feil. Jeg blir heller dømt hver dag av såkalte kristne enn å bli torturert og hengt på et torg av islamister.

        1. Ja, der er jo ein viss skilnad på dei alternativa, så valget er jo enkelt, men begge er unødvendege, og ingen av dei fører noko godt med seg.
          At trakkaseringa frå “kristne” verte framheva, medan kva skriftene i islam seier, og trakasseringa frå muslimer skal teiast ihjel, og skjulast, er jo hinsides all fornuft.
          Altså, å fornekte det som står i skriftene, og handlingane det fører til, er jo direkte patetisk. Men det er jo Noreg i eitt nåtaskal.
          Når så i tillegg handlingar, som ikkje er gode, og ikkje skal forsvarast, men longt ifrå så brutale som hjå islam, som bortimot det verste, då er det sjukt. Skikkeleg sjukt.

    2. Som kristen er jeg glad for at du poengterer det som sant er. Vi kristne skal følge Herrens Ord, og det er flere eksempler på at vi ikke skal dømme andre i Bibelen. Nå er det slik at vi alle er syndere, og det betyr at kristne også faller for fristelsen til å dømme likevel.
      Derimot er det stor forskjell på å dømme verbalt eller skriftlig, enn den straffen som islam og dens følgere forfekter.
      Når sinn og øyne er lukket for sannheten om islam, så vil fremtidens konsekvenser bli alt annet enn fredelig, inkluderende, mangfold, bærekraftig og frihet. (Måtte bare inkludere nåtidens mantra)

      1. Nå er jeg antireligiøs, men jeg er drit lei at det skal være helt greit å kritisere kristne, men islam kan ikke berøres, da er man rasister. En annen ting er at folk skal fortelle hva som oppleves verst for homofile, jeg kan dømmes hver dag av såkalte kristne hvis jeg har valget mellom det og behandlingen islamister gir homofile.

    3. Det jeg reagerer på i slike sammenhenger er at Seksuell legning trekkes frem i yrkessammenheng og i det offentlige rom. Jeg er sterkt motstander av at legning, kjønn, tro, hudfarge eller andre faktorer skal være en del av folks CV.
      I politikken og styrerom skal man ha kjønnsfordeling, helst skal det være flerkulturelt og man slenger på en eller annen seksuell legning for godt mål. Slike vurderinger er en oppskrift på problemer.

      Det er helt uforståelig at det, man har mellom bena skal gi rett til å stå på valgliste, eller hvilken farge man har på huden skal gi fortrinn i politikken. Når man nå i tillegg drar frem seksuelle preferanser som faktor for deltakelse, da blir jeg helt målløs.

      Dette går faktisk ikke bra om vi fortsetter velge ledere basert på slike kriterier.
      Vi må velge mennesker basert på deres egenskaper og hvordan de ivaretar de oppgaver de tildeles.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg