Passer meg bra med flytende kjønn!

Jeg har de siste par dagene lest store overskrifter om at denne personen Demi Lovato vil omtales med kvinnelig pronomen igjen. Jeg ante ikke hvem dette var, og måtte søke henne opp, en sangerinne, javel – bra for henne da. Etter disse oppslagene er det ikke sangerinne jeg kommer til å huske henne som, men men.. det er nå så.

Jeg leser at Demi Lovato har tidligere kommet ut som ikke-binær og endret da til kjønnsnøytralt pronomen. Altså hun var hun/henne, men forlangte å bli omtalt som de/dem, og nå tilbake til hun/henne. Hellige kaninmåne, dette for meg er bare forvirrende vås. Kan hun ikke bare være seg selv? Demi liksom?

Videre leser jeg at hun i fjor sto frem som ikke-binær. Ikke-binær.. Ikke-binær er en kjønnsoppfatning som innebærer at en person verken opplever seg som hunkjønn eller hankjønn. Ikke-binær er ikke et kjønn i seg selv, men et samlebegrep brukt for alle som identifiserer seg med noe annet enn de binære kjønnene, det vil si hunkjønn og hankjønn.

Ja, jeg har fått med meg denne pågående debatten om at en kan identifisere seg, eller oppleve seg, som et annet kjønn enn det en er. Debatten er dypere og mer omfattende enn som så, men jeg orker bare ikke sette meg inn i dette. Samtidig har jeg fått med meg at mennesker som ytrer at det er kun to kjønn, hunkjønn og hankjønn får mye pes, blir stemplet som transfober, hatere og hva det måtte være av voldsvenstre (of course) fordi dem konstanterer faktum. Det er bare to kjønn, selvfølgelig eksisterer hermafroditter, men disse har ikke valgt det (nå sier jeg velkommen til hylekoret).

Nå får jeg til tider allerede mye pes for å være innvandringskritisk islamofob, homofil og ateist, så det er ikke fordi jeg skulle ha berøringsangst jeg ikke kaster meg ut i kjønnsdebatten, men fordi jeg rett og slett synes den er uviktig.

Kapp penisen av og kall deg Kim om du vil, for meg er du et menneske uansett, og personnummeret ditt forblir det samme. Det er langt viktigere ting i samfunnet å bruke tid på enn å diskutere pronomener til mennesker som er forvirrede eller misfornøyde med tissen sin.

Biologien er uansett slik at gutter har penis og jenter ikke. Menn befrukter kvinner. Det var den enkle versjonen. Her er mange forskjeller som sædceller, eggceller, menstruasjon, testikler, XX-kromosomer, XY-kromosomer og så videre.

I debattene hører jeg at om en kvinne føler seg maskulin så kan hun oppleve seg selv som en mann og da få identifisere seg som en mann, da må man si han, inntil hun føler seg feminin igjen, da må man si hun. Det samme gjelder menn, hvis menn føler seg feminine så kan man identifisere seg som kvinne, og da må man si hun. Hehe.. også er det de som surrer og da krever pronomene de/dem.

Altså, nå har det blitt slik at kjønn er blitt flytende, og det er enhvers rett til å identifisere seg som det kjønnet man måtte ønske. Javel, kan vi bli ferdig med denne debatten nå? Den er forvirrende og fordummende!!

Kan vi ikke bare alle få dokumentert i passene våre ‘kjønn flytende’, så kan jeg identifisere meg som kvinne når det stinker helt for jævlig på offentlige herretoalett og det er fullstendig tilgriset, eller når jeg er på homsebar og der er do-kø på herretoalettet. Og når det er noe jeg ikke vil, eller ikke gidder å gjøre så kan jeg si at jeg menstruerer. Når jeg skal til frisøren derimot vil jeg identifisere meg som mann, det er MYE billigere, og når jeg har sex vil jeg også være mann, for gravid vil jeg ikke bli. Takk for forståelsen!!

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#kjønn #bunny #bunnytrash

2 kommentarer
    1. Det er greit at andre flyter litt på innsiden, og kjenner seg litt mer og mindre av det ene eller andre kjønnet. Det jeg synes kanskje er å forlange litt mye av omgivelsene er hvis omgivelsene også skal klare å holde styr på dette. Hvis det flyter sånn. Vite når de føler at seg han igjen, så hun, kanskje de osv, og klare å tiltale i riktig “form”.

      1. Ja ikke sant, hellige kaninmåne, flyt i vei 🤪 selv aner jeg ikke hvordan hvordan en føler seg som noe annet enn hva man er, hørte ikke om slike følelser før etter milleniumet. For min del helt greit, blir spennende når kaniner føler seg som elefanter og skal identifisere seg som det 🤪

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg