«På Guds jord og i hass hage»

Edit: Jeg skrev en unødvendig setning her som jeg har fjernet. Denne saken har jeg overlatt til en tredjepart, så da får det bli med det og nå blåser jeg opp en blå ballong, knytter en snor på den, så later jeg som ballongen er hin, klipper snoren og lar ballongen fly avsted til hvor den fortjener å være.

Du ska itte trø i graset.
Spede spira lyt få stå.
Mållaust liv har og e mening
du lyt sjå og tenkje på.
På Guds jord og i hass hage
er du sjøl et lite strå.

Du skal ikke røre reiret,
reiret er e lita seng.
Over tynne bån brer erla
ut sin vâre varme veng.
Pipet i den minste strupe
skal bli kvitring over eng.

Du skal itte sette snuru
når du sir et hara-spor.
Du skal sjå deg for og akte
alt som flyg og spring og gror.
Du er sjøl en liten vek en,
du treng sjøl en storebror.

Diktet «Du ska itte trø i graset» er skrevet av Einar Skjæraasen. Bildene er fra langs elva og Gulskogen Gård her i Drammen forleden dag. Det er ikke like fint i været i dag, men jeg har troen på en fin dag likevel. Når snuppen min står opp blir det deilig frokost. Ikke mange planer for dagen ellers. Besøke ei venninne, ta en tur på treningssenteret. Hente den største kofferten opp fra kjelleren i kveld og pakke litt.

Hva er deres planer for dagen?

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

#drammen

#bunny #bunnytrash

20 kommentarer
    1. Si meg, er det ingen voksne hjemme? Nå syns jeg du skal la henne være i fred. Det er nok nå! Hva har hun egentlig gjort deg, annet enn (til slutt) ta til motmæle mot dine flere ganger ukentlige bevisste stikk, karakteristikker og nedsnakking i hennes retning? Du snakker om at Kjerringtanker hetser og forfølger deg, men det bitte lille hun har skrevet om deg de siste 2-3 årene kan jo ikke sammenlignes i det hele tatt mot alt det negative du har skrevet om MV. Du virker helt fullstendig besatt. Jeg forstår at du er ute av stand til å være i arbeid, men kanskje en hobby kunne vært noe?

      1. Dette er jo lavmål til selv deg å være, ilegger meg handlinger og intensjoner DU ikke vet noe om. «Rette rævva som feis» som dei sei i Måløy. Trodde du hadde stukket av med halen mellom beina for godt.

    2. God føremiddag 😊.
      I dag syner du verkeleg storsinn ♥️.
      Flotte bileter, frå det som ser ut til å vera ein fin tur 😊.
      I dag er det Hallvarddag, så då verte det berre litt putling rundt i tunet, før me hentar han. Og då verte det standard opplegg, med tur, film og lesestund, før me køyrer han heim igjen.
      Lag deg ein flott dag 😀.

      1. Var ikke så storsinnet da jeg først postet innlegget. Et nytt utspill gjorde meg skikkelig sur, men etter en kopp tassimo kaffe så jeg verden «i nytt lys», så jeg «redigerte meg» litt. Altså de tassimo-produktene er jo helt geniale, hehe.. kos dere masse, hvis været er som her då er jo dette en fin dag for film og lesestund ihvertfall 😜👍🏾

        1. Har aldrig prøvd dei der tassimodrikkane, men vanleg coop extra kaffi duger godt det og 😊. Ellers har me ein Philips kaffibryggar me fyrer opp av og til.
          Været er heilt topp her for tida, med nærare 20°C og sol. Fint turvær 🌞.

    3. Herlige sommerbilder fra Drammen 😍
      Diktet har jeg faktisk bare hørt første vers av tidligere. De er fine alle versene her😊
      Kos deg på ferie😚☀️😙🍹

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg