Omsorg og kjærlighet, må livet ha, det trengs for å leve, og for å ha det bra.

I dag gikk det tregt å stå opp, det er ikke noen bombe, men det er som det er, og jeg føler at jeg begynner å bli flinkere til å holde meg positiv i forhold til akkurat det. Jeg fikk luftet jentene en liten tur før jeg dro videre på hudbehandling. Deretter tok jeg toget til Oslo og trikk videre til Rikshospitalet.

En god venninne fikk diagnosert blodsykdom, leukemi, blodkreft, i slutten av november. I går ble hun innlagt på Riksen og startet i dag med intensiv cellegift behandling. Det er helt grusomt trist, og urettferdig. Særlig med tanke på at hun har gått gjennom kreft og cellegift behandling før. Og blitt «frisk». Det er noe med at enkelte er veldig utsatte og må gjennom så mye «dritt» mens andre vandrer gjennom livet som en dans på roser, intetanende om livets tøffe tak og brede veier.

Det var godt å se henne, hun virket med godt mot, og jeg ser en tøffhet i henne som det virker som hun ikke ser selv. En godhet som er sjelden. Hun har en veldig snill mann som jeg vet er der for henne. Hun står ‘den’ av denne gangen også, blir tøft fremover, jeg kan ikke forestille meg engang. Men jeg skal gjøre meg forstått på at dem begge vet hvor dem har meg og vil «bruke» meg hvis det er noe. Jeg er her for mine venner, det er noe jeg vil. Venner er ikke bare fest og glede, venner er også noen å være trist sammen med og dele sorger. Venner stiller opp for hverandre. Jeg liker å tro at jeg er en sann venn for mine venner.

Tro ikke mørket når lyset går ned
i skumringens fang.
Alltid er det på jorden et sted
soloppgang.

Egentlig følte jeg for å skrive et dikt nå fordi jeg sliter litt med å overføre mine følelser til ord. Et dikt for deg min kjære venninne. Den flotte vakre himmelen for deg i kveld, for den du er, og fordi du fortjener det 😘

Følg Bunny Trash på Facebook: Link!!

#venner #kjærlighet #sykdom #glede #sorg #leukemi #rikshospitalet #tøffhet #blodkreft #styrke #indrestyrke #urettferdighet #kreft #vilje #pågangsmot #himmel #venninne #god #ekte #mot #fin #vakker #jatillivet

Sitat: André Bjerke

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg