Oktoberfest, tyrkisk aften og amerikansk sinnsykdom!

I går var snuppen min og jeg ute og spiste og koset oss på rolig vis mens byen dundret løs med svært telt på byens største torg. Det var helt ‘insane’ å komme til sentrum, masse folk, og veldig mange kledd i dirndl og lederhosen. Det er oktoberfest på gang, en importert festlighet fra München, Bayern i Tyskland. Jeg liker oktoberfest, det originale konseptet er kult, og menn i lederhosen er ‘kind of’ sexy. Dessverre utvannes konseptet her til lands, der var en del ‘ompa, ompa’ oktoberfestmusikk, men tidvis dundret det også løs med techno, rave kattejammer også. Og overstadig beruset ungdom som lå på benker og spydde.

Anywys, snuppen min og jeg var på Cappadocia Restaurant i globusgården på Strømsø Torg og spiste. Dette er ren tyrkisk restaurant, og da der åpnet for en hel del år siden så var vi ganske ofte der egentlig, der var grei mat til en billig penge. Så ble vi veldig lei, bulgur (tyrkisk ris) til hver eneste rett. Masse bulgur, og bulgur er ikke godt, det smaker blæsst og ingenting, bare vomfyll egentlig.

Nylig har Cappadoccia pusset opp og utvidet lokalene, der er blitt veldig flott, egentlig, og vi bestemte oss å prøve etter å ikke ha vært der på mange år. Tenkte kanskje de hadde fått noen nye retter og hevet maten et hakk. Men maten og rettene var de samme. Snuppen min bestilte Tyrkisk Mixed Grill, og jeg Kokkens Spesial.

Jeg er utdannet kokk, men aldri jobbet som kokk. Jeg tenker at når jeg er ute og spiser på restaurant så skal de kunne servere retter som er bedre enn hva jeg gjør selv. Altså, jeg mener, de lager disse rettene hver dag, om og om igjen. Da er det kun rom for forbedring, litt mer løk, litt mer pepper, sånn og sånn.. ikke sant?! Men nei, maten er bra nok. Jeg går ikke ut for å spise ‘bra nok’. Men vi koste oss vi, min rett ble reddet at at de var veldig rause med osten, neste gang vi skal ut og spise her i Drammen blir det indisk på Safran Indisk restaurant, eller så skal vi prøve Mesa Libre (tapas, spansk), for der har vi ikke spist enda.

På kinoen så vi filmen «Texas Chainsaw Massacre» (Motorsagmassakren). Dere vet den grusomme filmen fra 1974 som gjorde at det ble debatt om sensur. De har fikset litt på kvaliteten på filmen, men det er den originale filmen fra den gang. Det var snuppen min som ville se denne, og siden jeg knapt husker den fordi jeg var barn da jeg så den, så ok.. hellige kaninmåne for en psyk film, treg i starten, så tok det heeelt av, masse hyling, løping og disse helt koko karakterene, er liksom ikke bare «leatherface», altså mannen med motorsagen som er klin koko banana, alle var steike sprø, et resultat av innavl i generasjoner eller noe sånt. Dette er en skrekkfilm, men jeg lo mye, det er jo så absurd, man føler at man kan bli gal av å se noe sånt som dette. Det var én gang jeg skvatt, og da skvatt jeg noe så jævlig også, hahaha.. en 50 år gammel film.

Det ble en bra kveld i går, en herlig blanding av oktoberfest, tyrkisk aften, og amerikansk sinnsykdom. I dag, eller i kveld blir det noe helt annet igjen. Både snuppen min og jeg har nettopp vært hos frisørene våre. Etterhvert skal vi ned til en venninne på enkel mat og vorspiel, deretter skal vi på Strømsø Coverbandaften på Drammen kulturhus. Fire lokale band som skal spille, og da blir det både pop, rock, ska og punk fra 80-tallet og nyere tid, samt reggae og rock, country og funk og norske monsterhits, i tillegg til soul, funk og jazz fra 70-tallet (her tror jeg at jeg tar meg en lengre røykepause, haha), og til slutt rock og punk fra 90 og 2000-tallet.

Tenker det blir noen hjerneceller i hodet mitt som kommer til å danse schwing i hodet mitt før kvelden er omme 🐰

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#livsstil #helg #drammen #bunnytrash #bunny

4 kommentarer

    1. Du har hatt en fin kveld m.a.o, synd rettene på den tyrkiske restauranten ikke var blitt bedre…
      hjelper liksom ikke bare å endre på fasaden, det gjelder folk også for øvrig.

      Kos deg med musikk ikveld!

      Belen

    2. Bulgur er kjedelige greier, helt enig 😀 Vi spiste også mye på en tyrkisk før, men den er blitt lagt ned. Nå tror jeg Bønder i byen kan bli en ny favoritt 🙂 Indisk er alltid godt. Kos dere med kveldens saker. Det høres jo spenstig ut med alt dere skal 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg