Nye blogger, bloggjobb og bloggtreff!

Det popper stadig nye blogger opp på blogg.no (velkommen!!), og noen gamle dukker plutselig også opp innimellom. De enten redigerer et gammelt innlegg og legger inn ny reklame som de henviser til gjennom snapchat, instagram og denslags, så tjener de noen kroner. Nå driver jeg ikke med reklame, ei driver jeg med opptjening av kroner på bloggen heller. Jeg liker å skrive, og jeg liker å formidle, så derfor er jeg her. Mye jeg skriver om mener jeg er viktig å få ut i samfunnet også, temaer som må belyses, diskuteres og økes kunnskap om.

Nye bloggere er veldig hyggelig, jeg håper disse er flinkere enn bloggere i dag er til å dele innlegg og reklamere for plattformen blogg.no på andre sosiale media. At det kommer noen få nye bloggere innimellom hindrer ikke blogglandskapet å dø ut hvis man ikke gjør noe for å dra inn lesere andre steder fra. Bloggere som leser og kommenterer hverandres blogger, det er ikke hva som bringer blogg tilbake på folkets lepper, men gode innlegg som likes og deles på andre plattformer derimot.

Selv har jeg slitt litt med å finne ut hvordan omgå «shadowbanning» på facebook, som da er plattformen hvor hovedandelen av mine lesere kommer fra. For de som har vært innom bloggen her før så vet man at her kan komme innlegg som belyser virkeligheten på en annen måte enn ønsket av statsstøttet media. Og da kan man bli shadowbanned. Med det er det slik at jeg risikerer ende opp med bare å skrive, men ikke formidle, som er hele poenget med å bruke tid på blogging. Å skrive noe som ingen leser er jo ganske.. fånyttes.

Når det hele tiden blir slik at en må finne nye løsninger, metoder, skape diskusjoner for å tiltrekke oppmerksomhet, så blir bloggingen plutselig nesten en fulltidsjobb. Det har jeg ikke anledning til, så vi får se hvordan dette går. Jeg håper bare de som faktisk leser innleggene mine blir flinkere å dele dem, da spesielt på facebook, det betyr mye! I dette innlegget kan de som ønsker lese litt mer om shadowbanning og det som foregår: «Nye utfordringer for bloggen».

Nå er det slik at en blogger på plattformen har tatt til ordet for å arrangere bloggtreff ei helg, mest sannsynlig en av de første par ukene i juni. Initiativtaker er «KariEngesvik», en blogger som jeg faktisk har truffet og tilbragt en kveld sammen med. Kjempehyggelig blid dame, helt klart. Kjempemoro var det å tilbringe litt tid sammen med henne.

Nå er det slik at Kari bor i Trondheim, og dette treffet som forsøkes arrangeres blir da der. Når jeg da bor i Drammen, så spørs det. Jeg har ikke fraskrevet meg å delta. Jeg har lyst å besøke Trondheim igjen, det er en flott by som jeg selv har bodd en liten periode. Men jeg foretrekker å bo her jeg bor, som blir som smørøyet i grøten, fremfor Trondheim som har en beliggenhet som skjeen ved siden av grøtskålen.

Økonomi spiller også inn, reise, hotell, etc. Vi lever jo i usikre tider, det er vanskelig å planlegge. Har jo også planer om Bergenstur med «Vibbedille» til våren, og da også kanskje treffe «Mammapåhjul» igjen. Dette er jo bloggere jeg har hengt med før og liker veldig godt. Nå liker jeg jo «KariEngesvik» også, men vet lite per i dag om hvem andre bloggere som kommer til å stille i Trondheim. Treff med «Geriatriks», «Kjerringtanker» og andre som ellers omtaler meg negativt er vel ikke det jeg er mest sugen på. Uffameg..

Har jeg ingen å henge med, så risikerer jeg at det bare blir en jævla kjedelig utgiftspost. Jeg har bodd i Trondheim, men den gang var jeg i miljøpartiet de grønne, hang med «stoners» og de sexuelt utagerende homofile. Det er ikke miljøer jeg har lyst til eller trenger å oppsøke i mitt liv i dag, hehe.. skal godt gjøres for meg å ikke finne liv og røre og ha det moro, men som sagt, jeg har en fortid i Trondheim. Jeg elsker byen, men jeg lever et annet liv nå og vil ikke fornærme noen.

Jeg har flere ganger tenkt at bloggtreff burde være her i Drammen, en by under stadig utvikling og hvis beliggenhet er som plommen i egget, eller midt i smørøyet som nevnt.

Det er langt flere bloggere her nede, kortere avstander, færre trenger bo på hotell, flere kan delta. Toget fra Stavanger går rett hit, og populære bloggere som «AnneBe» og «AudMarit» bor like i nærheten. Jeg tror ingen av dem kan stille i Trondheim, ihvertfall ikke sistnevnte, og hun fortjener virkelig å få være med på bloggtreff. «TorjusDølo» bor jo her i Drammen. Selv de som bor i Fredrikstad blir dette lettere for, og Drammen er jo bare en svipptur fra Oslo, Askim, Sandefjord, Larvik og så videre. Jeg liker også å kunne inkludere lesere som er like integrert i bloggermiljøet som bloggerne selv, for eksempel «Verdande» og «Bien». Sistnevnte har jo lyst å sutte på aluminiumsballtreet mitt vet jeg, hehe..

Selvsagt blir dette langt for de som bor fra Trondheim og nordover, men her er flere flyplasser, Gardermoen, Rygge og Torp. Følger man med så er det gode tilbud innimellom, fra 299 kr, har til og med sett 199 kr hver vei, men det er sjeldent. Uansett, samlet sett er treff i denne delen av landet mer gunstig for flertallet. Og når det kommer til været, så er Drammen byen med det beste været og har flest soldager i året.

Som sagt, har ikke lagt fra meg ideen om å dra på bloggtreff til Trondheim, men siden planen om turen til Bergen ble til først, så prioriteres selvsagt den. Så var det alt dette andre nevnte som spiller inn. Jeg vil uansett si at dette er et kjempebra initiativ av Kari, og jeg må si at dere hyggelige medbloggere og lesere som jeg har kjemi med, jeg er alltid åpen for å treffes.

Jeg har jo som nevnt møtt «KariEngesvik», det var kjempehyggelig. «ZoeticWorld» har jeg møtt totusen ganger og vært i bryllupet til. Jeg har vært på tur med «Linda» og spist middag hjemme hos henne, «Gryende» har vært på besøk her hjemme hos meg hvor vi drakk øl på balkongen og skravlet oss hele natten gjennom. Blitt servert av «LeneAlexandra», «LilliBendriss» har laget middag til meg. Visste dere at «Sylvi Listhaug» har vært blogger? Jeg har vært på besøk hjemme hos «Mammapåhjul» og gått i Fakkeltog i Bergen med henne, hun trillet selvfølgelig. Og «Vibbedille» har jeg vært på tur med, busstur, gåtur, pubvisitt, restaurantbesøk og hva vi ikke rakk på to dager. Kunne sikkert ramset opp flere. Uansett, bare fantastiske folk alle sammen, og svært så forskjellige må sies!

Før pandemien møtte jeg folk gjennom bloggen stadig vekk og i hele verden, takket være bloggen har jeg fått gode venner faktisk på Kreta, i Tyrkia, Tunisia, Nederland.. nå skal jeg ikke ramse opp, jeg tenker dere skjønner at etter over 12 år på blogg så har denne bloggen vært medvirkende til mange opplevelser, og bloggen er en reise i seg selv.

Bloggere og lesere, sees vi?

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#blogg #norge #bunny #bunnytrash

20 kommentarer
    1. Så mange bloggere du har møtt! Kult. Har selv møtt en del bloggere fra “gammelt av” her på blogg.no. Har selv hatt mange års pause, men kom tilbake igjen nå før jul. Savnet å skrive om livet mitt 😉

      1. Velkommen tilbake, har poppet opp en del her i det siste, noen kjenner jeg igjen, andre ikke. Prøvde titte innom deg nå, men navnet var ikke linket til bloggen.

    2. Hei og interessant å lese. Selv føler jeg meg ikke som en del av et blogg-miljø, men det har sikkert sine årsaker, som blant annet av hvor ofte jeg skriver osv. I begynnelsen av min tid som blogger lå jeg ganske høyt oppe på listen med noen av mine mest personlige innlegg – det er gøy å tenke på, men det er ikke et mål i seg selv. Jeg skriver fordi jeg er glad i det☺️Ellers har jo du vært inne å kommentert et par tre av mine innlegg, så takk for det🥰

      1. Bare hyggelig. Jeg er vel heller ikke i noe miljø, føler meg mer ekskludert enn inkludert til tider. Det er en fast klikk her inne som dominerer kommentarfeltene og klapper hverandre på skuldrene, mens andre får en kald skulder. Men noen har jeg møtt, andre liker jeg veldig godt selv om jeg ikke har møtt dem, så hvis de rette dukker opp på et bloggtreff så kan jo det være moro. Treffet de prøver å få til i Trondheim kan jo bli riktig så hyggelig, for bartebyen er en fin by man føler seg velkommen i. Sånn ellers liker jeg å møte folk jeg har kjemi ned, om det er bloggere, lesere eller whatever. Takk for titten og fin fin dag til deg 🥰

    3. Du er jo en dreven og erfaren blogger, Bunny, og det står det respekt av. Du er tøff, har en skarp tunge, men også et mykt indre, med empati for de som fortjener det. Jeg setter pris på deg som menneske og syntes det var både spennende og interessant å få bli kjent med deg irl i Drammen på “date”. Håper du får mulighet til å komme til Trondheim i juni! Jeg tror at det kommer til å bli veldig sosialt og morsomt. Vi legger opp til at det skal være hyggelig for alle! 🤗😍😉

    4. Som deg prioriterer eg å få til en tur til Bergen og Vivian, for meg er det viktigst. Men, på den andre siden hadde det vært gøy med en tur til Trondheim. Prismessig har det alltid vært dyrt å fly Stavanger-Trondheim (Via Gardermoen). De gangene eg har vært der er det minst 2K+ bare i fly + hotell i 2 døgn. Må se det an når det nærmere seg, holder jo på å selge et hus så litt lommepenger blir det nok. Vil jo selvfølgelig også vurderer litt i forhold til hvem som reiser, eg reiser ikkje til Trondheim om det er 10 bloggere eg ikkje kjenner til f.eks.

      Treff i Drammen der i mot, ja det er eg nok med på 🙂 Har familie Oslo m/gjesterom 🙂
      Klem Vibbe 🙂

    5. Så bra👍 Jeg leste også at det tenkes på et bloggtreff i Trondheim, men vet ennå ikke om jeg kan. Hadde vært kult. Jeg har blogget MYE kortere enn deg☺️ Starta høsten 2018, tok en pause fra våren 2020 til desember 2022. Så det blir hittil under 2 år med blogging, det🤗 Har faktisk aldri truffet noen av medbloggerne på Blogg.no. Jeg bor i Oslo nå, så klart at Drammen ville vært enklere for meg. Får sjå hva som skjer🙋🏼‍♀️

    6. Bloggtreff er flott og moro! Jeg har jo vært på et par tidligere, og har selvfølgelig lyst til å dra til Trondheim! Har begynt å tenke og teller penger….! Fly og hotell osv blir jo noen tusen – så turen må bli istedet for noe annet! Hmmm – uansett så er det et supert intiativ som er tatt! 🙂

    7. Hadde vært kjekt å se deg i Trondheim på bloggtreff 🙂 Men alt koster og du har jo allerede planer om å treffe andre bloggere 🙂 Dersom du arrangerer bloggtreff i Drammen eller Oslo neste år kan det godt tenkes at jeg blir med på det og da får jeg jo også treffe andre bloggere som bor i de områdene 🙂 Lag deg en fin dag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg