Norge vaksineres, når vi viser vårt sanne selv!


Nå har jeg først tatt en luftetur med jentene, deretter en tur til sentrum og hjem igjen alene. Masse frisk luft skulle vel hjelpe både på humør og psyke, og det gjorde det jo, men likevel blir jeg ikke kvitt denne konstante tomhetsfølelsen som jeg har hatt de siste dagene, i tillegg har jeg fått hodeverk.

Det er vel slik at alt dette med korona, vaksiner, restriksjoner og vaksinepass har gitt meg en knekk. Jeg må innrømme det. Min konstante bekymring for mine nære og kjære sliter på meg. Det hjelper heller ikke at folk er bedritne.

Snuppen min fikk første dose koronavaksine 17. februar. Denne fikk han samtidig med flere av sine kolleger. AstraZeneca. Han var den eneste av disse som vaksinerte seg den dagen som ikke fikk bivirkninger med det samme.

Folk spør nå i etterkant om han har hatt noen bivirkninger, om han har kjent noe, om dette har gått bra for hans del. Neida, ingen bivirkninger, alt har gått så bra svarer han. Jeg står der og vet at dette stemmer ikke. Han har hatt flere bivirkninger. Det har vært mange «episoder».

Han er blant annet blitt plaget med «press i hodet», en form for hodepine- og plage han ikke har opplevd å ha før vaksinen. Aldri! Han klarte ved et tilfelle ikke å gå hjem fra jobb da jeg møtte han, så vi måtte ta bussen hjem. Her snakker vi om en mann som kan gå milevis daglig. Nå her om dagen fungerte ikke beinet hans, han mumlet noe om at han var redd det kunne være blodpropp. Jeg kan ikke bastant påstå at dette er pga vaksine, kan ikke bevises.. hvor tilfeldig kan dette være? Men han blåser dette vekk, vil ikke tro at her er en sammenheng.. ser ikke at dette er de vaksinene i historien vi vet minst om før de blir skutt inn i armene på folk. Det er nå testingen foregår, det er nå de krysser av på skjemaene bivirkninger og resultater. Og de er enda på begynnerstadiet.

Snuppen min har full tillit til hva han blir fortalt av myndigheter, folkehelseinstituttet og så videre. De nyheter han får er fra statsstøttede media, altså NRK, VG, Dagbladet og TV2. Han jobber med slike som Wasim Zahid. Corona er jo nærmest blitt religion. Alle i jobben hans tilber vaksinene, unntatt en person som takket nei, og de som ikke sier noe i frykt for å miste jobben sin, bli uthengt eller utstøtt.

Nå er ikke dette helt sant, at han har hundre prosent tillit, han synes en del ting skurrer han også. I jobben hans så legger man merke til ting over tid også. Og det er akkurat det, hadde det ikke vært for at snuppen min jobber i akutten så ville han nok ventet og sett ting litt an før han tok sitt valg, men med sin jobb ble presset for stort, rett og slett. Under en pandemi og en situasjon som har vært i siste året så er ikke tidspunktet her for hverken å si opp jobben eller starte i noen ny jobb.

I dag skulle snuppen min egentlig få andre dose av koronavaksinen. Men AstraZeneca-vaksinen ble jo stanset ikke lenge etter han fikk første dosen, og dermed ble vaksinering dose to utsatt. Etter det har det vært mye fram og tilbake. Alt tyder på hodeløse høns som vet for lite om hva dem driver med. Sjansespill. Jeg tenker på russerne og deres roulette. Der var en stund snakk om at vaksinedose nummer to ville bli Johnson&Johnson, men det skjedde noe der også. Så da ble ikke det noe av. Hele greia er insane.

Nå har de som sitter og tar avgjørelser funnet ut at snuppen min kan velge om han vil ha Moderna eller Pfizer som dose to. Jeg vet ikke om det gjelder alle som har fått kun første dose AstraZeneca, eller om det er fordi han jobber der han jobber?! Men slik er det altså.. nå kan han velge..

Men hva i H****** er valget mellom?? Det er jo ingen som kan si noe om hva som er forskjellen, hva det egentlig har å si hva en gjør. Hvilket valg en tar. Det er ingen svar som gis som en blir klokere av uansett. Vet de i det hele tatt hva det vil gjøre i menneskekroppen å blande disse vaksinene? Virker på meg som at sannsynligheten er at nettopp dette er selve testingen.. så får vi svar med tiden?!

Og hvilke resultater gir svarene? Hvilke bivirkninger? Konsekvenser? Utfall?

Yupp, jeg blir psykisk syk av dette. Det er et jævla mareritt hele greia. Og nå leser jeg at det til og med skrives blogger der vi som er «motstandere» av dette fordømmes. Vi skal liksom få høre det fra alle kanter, in real life, media, sosiale media.. i det hele tatt!

Alle som føler at noe skurrer og ikke har tillit til hvordan denne prosessen foregår, alle som er redde, psykisk belastet, har angst og plages med depresjon under dette, blir hensynsløst hengt ut som egoistiske og grusomme mennesker. Og stadige scenarioer om, en hvis, hva om.. Et samvittighetskjør i tillegg til alt det andre.

Fuck dere møkkafolk!!

Min avgjørelse er gjordt, dere får ikke presset meg til å gjøre noe jeg ikke vil. Jeg har nok med å håndtere hva som skjer med mine nære og kjære. Jeg snakker da ikke kun om snuppen min, men mest. Bivirkninger som kommer etterhvert er én ting, men psykiske belastninger og ødeleggelse av folkesjela og samholdet i samfunnet. Det ligger på deres skuldre nå. Det er dere som gjør dette, hensynsløst, egoistisk og ondskapsfullt – dere vet hvem dere er!!

Denne dugnaden som vi alle har bidratt så godt vi kan med for å bekjempe elendigheten, den er ingenting verdt hvis folk skal stille seg på sin høye hest og liksom være bedre enn andre fordi de enten ikke skjønner eller bryr seg om disse overgrepene vi faktisk nå blir utsatt for. Kan få post traumatisk stress syndrom av mindre.

Jeg er sint for tiden, og det er jeg i min fulle rett til, med så mange troll der ute som påstår at de gjør hva de gjør for hverandre og samfunnet. Som om jeg ikke skjønner at det er løgn, hadde man gjort ting med kjærlighet så hadde man vist både respekt og forståelse for andre, og ikke gulpet opp dritt som dette!!

Med det sagt så må jeg bare fortsette å holde ut, regner med vi får beskjed snart om neste vaksine for snuppen min, så får jeg bare være sterk for han, og være sterk for meg selv slik at vi kommer oss best mulig gjennom dette uansett hva som skjer.


Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#vaksinering #press #vaksinesertifikat #holdninger #egoisme #angst #frykt #vaksinepass #depresjon #mentalhelse #psykiskhelse #astrazeneca #vaxzevria #sputnik #johbsonjohnson #pfizer #moderna #omtanke #omsorg #kjærlighet #bekymringer #covid #korona #corona #norge

12 kommentarer
    1. Jeg føler så med deg vennen, dette er så utrolig tungt. Jeg har som helsepersonell tatt mitt valg og sagt permanent NEI til vaksine,.dette har ikke hatt noe å si for meg i min jobb (enda) og det er jeg glad for.
      Min kollega som fikk anafalystisk sjokk etter vaksinen har store plager, hodepine eller “press i hodet” er det som plager jente mest i hverdagen. Hun har i tillegg blitt sykemeldt nå grunnet Fatigue.

      Jeg kjenner din smerte, sinne og frustrasjon oppi dette, men vit at du har meg på din side!!!! Love you (og snuppen) ❤
      Klem

    2. Hei igjen 😊👍🏻🌺

      Dette kjenner eg meg igjen i,det verste er nok engstelsen for mine nærmeste,noen av dem har fått første dose og noen har fått tilbudet.Eg kjenner personlig to personer som har fått store helseproblemer etter første dose av vaksinen.Den ene har fått store konsentrasjonsvansker,hodepine og utmattelsessyndrom.Den andre vet eg lite om bivirkningene annet enn at vedkommende er sykemeldt for tiden.
      Seinest i går var vaksineproblematikken oppe til diskusjon igjen på min arbeidsplass,noen har fått første dose og andre ikke og andre igjen har ikke fått tilbudet.Det eg merker meg er at de som har fått første dose reiser seg og går når man diskuterer dette,kan det være fordi at de har gitt etter for presset vi alle kjenner på og at de nå føler et snev av anger og engstelse selv.
      Min bror har blitt frarådet av sin fastlege å ta vaksinen på grunn av høyt blodtrykk,men det er ikke en akseptert grunn for å la være ifølge de mest ihuga vaksinetilbedere,han kjenner på presset han og.
      Eg har ikke forandret mening etter debattprogrammet i går,heller tvert imot,om noe så er eg enda mer forvirret etter den merkelige opptredenen til ekspertisen og kompetansen som deltok.
      Eg håper det står bra til med snuppen din og deg❤
      Hilsen synskepeggy.

    3. Når Høie står i NRK-debatten og ber Fredrik Solvang om å slutte å spre tvil om effekten av munnbindbruk i en tone og med et kroppsspråk som får Putin til å fremstå som en forkjemper for demokrati og åpenhet, da er siste spikeren dunket ned i kisten hva min troverdighet til styre og stell angår iallfall..
      Jeg var i utgangspkt. ikke vrangvillig m.h.t den vaksinen, da jeg antok den hverken ville gjøre noe fra eller til. Heller ikke enkeltstående blodpropptilfeller skremte meg, da det alltid vil være de som ikke tåler ditt og ikke tåler datt innen medisin. Det som gjorde susen, var sånt du forteller her; ‘Tilfeldige’ plager som oppstår umiddelbart etter vaksinering, men som ikke kommer frem fordi det (angivelig) ikke kan påvises noen sammenheng.. Jeg mener.. Når jeg har vist meg immun mot en sykdom, så risikerer jeg pokker ikke å skade kroppen ved å vaksineres for noe jeg ikke blir syk av! 😛

      1. Man skal ta medisiner for å bli friske eller unngå å bli syk. Her tar friske folk «medisin» og blir syk. I dag har Høie sagt at fullvaksinerte kan ha nærkontakt. Er det en «test»?

    4. Lise.

      Føler med deg. Har fått “koronaknekk” selv. Orker ikke å lese, se eller høre mer om det. Blir faktisk dårlig av det

      Ta vare på deg selv og dine

      Klem

      1. Takk, har tenkt tanken selv, å stenge alt det der ute.. men det er en umulighet, snuppen min jobber i akutten, og alt en ser selv bare en går utenfor døren.. noe er verdt å få med seg da, som når Nakstad står og lyger Svein og hele Norge rett i trynet på Debatten.. Anyways, du også, ta vare på deg og dine, og takk for titten ❤️

    5. Hei på dere,føler inderlig med dere.Min mor gikk fra å være en rak dame på 80 år ,til å bli en sunket rulator dame.begge beine svikta,og ho har vondt.merkelig at dette kom tre uker etter at hun var fullvaksinert.vel jeg hadde tenkt og ta vaksina,nå tørr jeg ikke.HÅper bivirkningene er forbigående med din kjære.ønsker dere alle en god dag.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg