Nordbykollrunden ble helt tullete, haha!!

Irritasjonen over postleveringen her jeg bor vil ingen ende ta. Jeg hadde bestilt en liten grill på tilbud fra Spekebua, samt en forundringspakke med diverse greier og noen chillipølser. Jeg valgte levering i pakkeboksene rett over gata. Hadde pakken blitt levert der hadde det tatt to minutter å hente den hjem, men neida, det fungerer ikke slik. Pakken ble levert på Spar Kristensen, nederst i dalen som ligger mellom Fjell og Nordbykollen. Det er så forbasket, for om en ikke går eller kjører, så krever det altså fire busser for å få hentet pakke. Nå har jeg altså bestemt meg for å slutte forhåndsbetale leveringer. Kommer ikke pakkene hit, så henter jeg dem ikke, værsågod miljø, klima og whatever!!

Anyways, fordi jeg skulle hente denne pakken nedi dalen, så bestemte jeg meg for at når jeg likevel må helt ned dit, så kunne jeg ta meg en tur til Nordbykollen først og nyte utsikten, få god trim og alt som hører med. Nydelig vær i dag også, så da var det jo tilrettelagt for en utmerket fin tur.

Nedover gikk jeg, kjøpte meg en halvliter Solo Super underveis, en ostebriks og en liten tube baconost, så kunne jeg kose meg med en liten lunsj på toppen med fin utsikt i godværet.

Da jeg begynte å gå opp bestemte jeg meg for å forsøke en ny sti. Før en kommer til toppen er det noe som heter «Nordbykollrunden», en løype på 3,3 km som går rundt toppen. Usikker på om jeg hadde gått den veien før, så bestemte jeg meg for å prøve. Konklusjonen ble at jeg har ikke gått den veien før. Man tenker ofte at 3,3 km er 3,3 km, men når veien går opp og ned i store bølgedaler, så er ikke 3,3 km bare 3,3 km. Så da jeg hadde gått et godt stykke rundt begynte det å gå vel mye nedover. Jeg fant ut ned meg selv at hvis jeg skulle opp til Nordbytårnet ville det bli en heftig bratt stigning til slutt, og jeg var allerede sliten i beina. Så jeg snudde, og kikket så etter første mulige sti som pekte inn i skogen retning opp mot Nordbytårnet, så gikk jeg der da, og havnet på tulltur inne i skogen. Der var masse stier, og jeg havnet i myr, og skråninger, svære veltede trær og masse hindringer. Haha..

Rundt 5 timer var jeg i skogen, på en tur som egentlig tar maks tre timer. Jaja, jeg kom til tårnet. Spiste lunsj og nøt utsikten. Koste meg jeg, tok den vanlige «photoshooten» før jeg begynte på nedturen. Så gjorde jeg det igjen, bestemte meg for å prøve en ny sti. Snakker om ulendt terreng, og tykk skog. Stier med svære steiner og svære røtter. Masse vann, og måtte virkelig tenke før jeg plasserte beina og stotret nedover. Spindelvev overalt, og jeg spyttet spindelvev flere ganger. Ble hellig overbevist om at nå landet det masse flått i huet på meg og gir meg borreliose, og jeg kom sikkert til å møte mine første hoggormer noensinne, og de kom sikkert til å bite meg. Det gikk heldigvis bra, og etter en tid var jeg nede.

Så gikk jeg til Spar Kristensen og hentet pakken min. Den var tyngre enn forventet, da hadde jeg fått nok tur, ikke faen om jeg skulle bære den opp og hjem til Fjell. Så ble det bussen da, inn mot sentrum for å skifte buss der og opp til Fjell og hjem. Fem timers tur, pluss en halvtime med buss. Jeg er fornøyd jeg, men jeg tenker ikke gjøre noesomhelst mer i kveld, nå blir det Netflix og sjokolade-is 😜🐰

Takk for titten!!

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!