Noen synes det jeg bringer er støy!

Det tar et helt liv å bli de beste vi kan bli.
Vi har ikke tid eller rett til å dømme hverandre fra et enkelt utsagn, en enkelt handling, et enkelt bilde.
Vi er våre egne uperfekte perfekte, vi er og vi lever våre liv, det kan ikke byttes inn eller byttes bort.

Vi har, såvidt vi vet, kun ett liv, så en kan kun selv sørge for at innholdet av det er noe en selv liker og er tilfreds med.

Jeg er hva jeg er, jeg er den jeg er.
Det er ikke nødvendig med ros eller skryt, jeg vil ikke ha medlidenhet eller medynk. 

Jeg lager min egen vei, jeg danser til min egen melodi, jeg vil gjerne at andre skal lytte og danse med meg. Jeg vil være din venn. Hvis du ikke føler rytmen, så hold min hånd og jeg vil gjerne dele min med deg.

Noen synes det jeg bringer er støy, jeg synes det viser hvem jeg er. Jeg er den jeg er, jeg er bra nok, jeg er mitt ekte uperfekte perfekte meg.

Og hva så om jeg elsker å prøve, hva så om jeg tar kampen mot håpløshet? Det er bare én måte å unngå kritikk, ikke si noe, vær ingen!

Livet ditt er en skam, ikke verdt en dritt, til du kan rope ut: «Jeg er hva jeg er, jeg er den jeg er, jeg er mitt ekte uperfekte perfekte meg, dette er mitt liv, jeg lever det, når alt kommer til alt, så er det noe jeg kan være stolt over, mitt ekte uperfekte perfekte meg».

Ingen skal måtte gjemme seg og sitt liv, ingen skal måtte tvinges i falskhet. Jeg kan være stolt, jeg er meg, jeg gjør mitt beste, hva med deg, kan du si det samme?

Bunny

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#bunnytrash #bunny

36 kommentarer
    1. Ja det kan jeg, Mye fordi jeg er inspirert og lever så godt jeg kan etter Oscar Wilde’s kloke ord om så mye og så mangt 😉

      1. Hahaha.. det var dagens. Du kan jo ikke stå for hvem du er engang, du med alle dine pseudonymer og falske identiteter. Slik holder du på frivillig. Jeg er meg, hvem er du? Hehe..

        1. Ja det var det da, hvem er jeg? Avslørte det i min naivitet i kommentarfeltet til den innvandringskritiske , islamkritiske, “nettavisen “Reset” phu.. det ble styr.. haglet med kommentarer som ikke jeg kan gjengi her på grunn av selvsensur. Men det gikk på jeg vet hvor du bor, jeg vet hvor mora di bor, jeg vet hvor barna dine går på skole… osv osv.. Så derfor surrer jeg rundt og sprer mitt positive budskap ingongnito uten fare for min eller mine sin helse 😉

            1. Nei, ikke før jeg skjønte etter hvert hvem disse menneskene var. En gjeng med eurofobiske vrangforestillinger og et verdenssyn og virkelighetsoppfatning, hinsides min verden. Skjønte fort at det nytta ikke å diskutere, blir omtrent det samme som å diskutere med en fra Jehovas Vitner. Fastlåst i konspirasjonsteorier på hver sin måte, ;

              1. Du diskuterer jo ikke, du er ufin, utidig, feig og falsk.. du er ikke verdt noe for noen, annet en algoritmene på blogg, haha.. kaller folk stygge ting fordi man kritiserer den politiske ideologien islam, men du selv kan snakke nedsettende om menneskene i Jehovas Vitner.. ganske spesielt, du mener deg i din fulle rett til å stigmatisere samtlige som er innad Jehovas Vitner, mens de som kritiserer en ideologi er hatefulle rasister osv ifølge deg.. du avslører deg virkelig.

    2. Jepp, jeg kan si det samme. Jeg har valgt å være autentisk, og jeg har betalt en faen så høy pris.

      Men akkurat dette kan jeg ikke støtte deg i, at du mener:

      «Livet ditt er en skam, ikke verdt en dritt, til du kan rope ut: (…)»

      For man vet aldri forhistorien til den som kanskje lever en løgn.

      1. Det handler vel mer om hvordan en velger å tolke de ordene. Så de står jeg ved, men det er jo subjektivt, kan ikke jeg være meg, så er hverken jeg eller livet mitt verdt noe, uansett forhistorie. Det samme tenker jeg gjelder andre. Hva er vel verdien av å leve et liv i løgn? Hvem er du da? Ikke deg selv, mener jeg. Falske folk og falskhet er det verste jeg vet. Da tenker jeg ikke på om du feks ikke står frem som homofil fordi du da vil bli utstøtt av familien eller muligens drept. Dét er noe helt annet. Da er du frastjålet din identitet og ditt liv, men likevel, hvor mye er man verdt da? Dette handler uansett om de valgene du selv tar i frihet, velger du å være ditt ekte deg, eller en falsk løgner.

        1. Har du noensinne i livet ditt sakt ,sorry, jeg har tatt feil? som jeg har sakt før, et klokt menneske kan skifte mening, et mindre klokt menneske gjør det aldri. Det var min objektive mening. 😉

          1. Jeg har skiftet mening om mangt, det handler om utvikling og et bredere perspektiv. Men at dette er en objektiv mening fra deg, et nettroll som har brukt flere år av livet sitt til å slenge utidigheter til meg, morgen, ettermiddag, kveld, natt, i høytider og når det måtte være. Du er ikke akkurat den klokeste vet jeg, kloke folk holder ikke på slik. Du har sikkert sagt både sorry og unnskyld i ditt liv, men det har ingen betydning når man ikke mener det. Da blir det bare enda dummere, slik jeg ser det. Bedre å være mindre klok enn stokk dum, har ikke Oscar Wilde forklart deg det 😜

        2. Du har selvfølgelig rett når det gjelder tolkning.

          Jeg er vel kanskje preget av å ha levd med mange fortielser og løgn fra omgivelsene som ung. Men for meg, så var det min virkelighet, og min sannhet – dog bare en løgn.

          1. Triste greier. Men jeg tror vi alle mister verdi når man må leve en løgn. Jeg husker en tid da folk spurte den vanlige frasen «har du det bra». Bare det å si ja reduserte min selvverdi. I dag kan jeg si ja uten at det skjer 🥰

            1. Dét kan jeg si meg enig i, og den dagen jeg skjønte at jeg hadde levd i en løgn, så fulgte aktive valg. Mye jobb, mye tøffe tak. Jeg er veldig stolt og glad over det ekte, tydelige mennesket jeg har blitt 😊.

              1. Men da er du jo med meg. Det var jo ikke din løgn. Du var jo ikke falsk og uekte. Er du ekte og autentisk er du ingen skam, og livet er masse verdt 🥰

    3. vi lever alle med en livsløgn. men noen må fortelle hele sin løgn og alle sine fei,les,,,jeg har vært rusmisbruker,jeg har jeg jeg jeg jeg jeg,herregud hold kjeft…

      1. Det du beskriver er vel det å være selvsentrert og egoistisk, hvor alt skal handle om meg, meg, meg.. det kan oppleves masete, men å bare være åpen og ærlig om hvem en er synes jeg er en fin ting. Å stå for sine handlinger, ikke være falsk, men heller stolt på tross av sine «feil og mangler», bare være sitt ekte perfekte uperfekte selv 😊

        1. Oscar Wilde sa noe veldig klokt om egoisme. ” Egoisme vil si å leve som man ønsker å leve, det vil si å forlange at andre lever som man selv ønsker. 😉

          1. Fy du er fjern.. Oscar Wilde sa ikke «Egoisme vil si å leve som man ønsker å leve, det vil si å forlange at andre lever som man selv ønsker». Han sa «Egoisme er ikke å leve som man selv ønsker å leve. Det er å be andre leve som man selv ønsker å leve» 😂 men jeg får vel sette deg på blokkering igjen, når du bare kommer med rør i din kjedsomhet. Natta!

            1. Har ikke samme sitatboka vi da 😉 Men uansett så tillater jeg men en et egenkomponert sitat i sitatet fra Wilde, “Det er å forlange (be)av andre at de skal tro og tenke på det jeg selv tror og tenker 😉 Ja ja..

              1. Så du kaller deg selv en egoist, javel, kall deg selv hva du vil, det er jo ikke noe nytt at du kaller deg selv mye rart i kommentarfeltene her på blogg. Jeg har ledd godt når du kaller deg Sol 😂

    4. Vi kan være stolte av å si: “Jeg er meg – og slik er det med den saken… ” Vi må alle prøve – og av og til blir det litt for mye.. og hva så.. vi må da prøve og feile… kanskje er vi litt “mye” alle og en av og til …. jeg vet JEG er litt mye av og til… og da oppdager jeg det selv faktisk… Og de gangene føler jeg meg bittelitt for “høy” hehehehe 😀 Lag deg en fin fag 🙂

    5. Ditt autentiske jeg jeg jeg jeg,har stengt deg ute fra andre some,,,,hva sier det… …..,., våken opp bunnen, bynny meg, meg ,meg ,bare meg, bare meg,meg,meg,meg,,,ha en god meg dad dag.

    6. Dette er et forsøk på svar på noe lenger oppe. For å unngå at ramsen av ord blir redusert til bare bokstaver, på mobilen. Skriver jeg en ny kommentar. Før det første vil si meg 100%, om enig i at du kritiserer radikale islamister. Jeg vil gå enda lenger, jeg fordømmer de på det aller sterkeste, for de grusomme uhyrligheter de begår.

      På den andre side stigmatiserer jeg ikke samtlige av de 200 000 muslimer i Norge, fordi en håndfull av dem er mer en klin gærne.

      Når det gjelder dette med at jeg kritiserer Jehovas Vitner , Det jeg kritiserer er den psykiske terroren overfor de utstøtte. Av det som kalles “Eldsterådet”
      Et lite et eksempel, en datter som valgte kjærligheten til en jente framfor eldsterådets rigide lover og regler, Ble så klart utstøtt. Andre vitner har forbud om omgang med denne jenta. Det som er enda mer uforståelig og grusomt for meg at foreldrene anser datteren som ikke eksisterende. Om de møtes i byen, går foreldrene over på fortauet på den andre side.
      Det er dette jeg kritiserer eller fordømmer. Dette er bare ett av hundrevis av tilfeller.
      Heldigvis så har staten tatt grep og varslet i fjor høst om at Jehovas Vitner vil miste både statsstøtten og registreringen som trossamfunn.
      I disse dager planlegger Jehovas Vitner å saksøke Barne- og Familiedepartementet for ugyldig og lovstridig vedtak.
      Det kan bli en interessant rettsak å følge.

      1. Leser du hva du selv skriver? Det er langt flere enn en håndfull som er klin gærne. Det er disse jeg kaller islams følgere, og mange av dem, de fleste er islamister. Enig med deg angående Jehovas vitner, men nå er det engang slik at blant dem finner du verdens beste mennesker, de er vitner fordi de ikke vil bli utstøtt, de vil ha kontakt med sine småsøsken, foreldre og så videre. Jeg kjenner, har nære venninner som er utstøtte. Slik er det i islam også, men jeg har tilgode å kjenne noen som går med voldsalarm, lever på skjult adresse, og er drapstruet. Tvangsgiftet, voldtatt igjen og igjen, født flere barn som barn. Pisket, slått med belter, svidd med sigaretter på brystene. Jeg kjenner ingen Vitner som har familie hvor noen er blitt fengslet eller drept for å være sånn eller sådan. Jeg har aldri blitt voldelig angrepet av Vitner, jeg har aldri bevitnet forsøk på drap og æresdrap på grunn av Vitner. Aldri møtt et frafallent Vitne som må ha politibeskyttelse. Aldri sett noe Vitne som ligger i en blodpøl etter 31 knivstikk på grunn av «tro».

        1. Det er sant, det er rett og slett bestialsk det de driver med. Blir litt forbannet på dyrenes vegne, når enkelte sier at de oppfører seg som dyr. Dyr oppfører seg ikke slik!.
          PÅ den andre siden er Jehovas Vitners praksis med utstøtelse av de “frafalne” grusom på en annen men tragisk måte. Det å forlate Jehovas Vitner kan være en stor påkjenning og resultere i psykiske plager som angst og posttraumatiske lidelser , Flere har valgt å ta sitt eget liv..
          P.S.. Det går bra med jenta jeg nevnte. Hun lever, men du verden hvor hun har slitt.

    7. Jeg las innlegget ditt tidligere i dag og tekte dette må jeg svare på, for det du skriver er så viktig. En skal vel aldri dømme hverandre, for en vet aldri. Alle har vi vår vei, ikke lett å finne den alltid – men en bør prøve. Jeg kommer nok til å prøve så lenge jeg lever. Det er viktig å danse til sin egen melodi…og jeg tenker at alle prøver så godt dem kan. <3

      1. Så koselig å se dine bokstaver her igjen. Jeg tror vi alle dømmer, vi kan ikke for det, og jeg forstår hvorfor. Jeg dømmer, når folk igjen og igjen og igjen begår handlinger som ikke er bra. Når folk gjør urett mot andre med vitende vilje. Helt bevisst. Men å dømme folk man ikke kjenner, utfra et eneste bilde, en eneste handling, da.. det er nærmest fordommer. Jeg selv har gjort handlinger som jeg gjorde i god tro, men utfra noen andres perspektiv så var det ikke så bra likevel, og av dem er jeg dømt. Det er ikke lett, vi er jo alle forskjellige og har forskjellige syn på ting. Mitt forsvar blir da, jeg mente ikke gjøre noen urett, jeg er den jeg er og det står jeg ved. Takk for ditt innspill, at du var innom og la igjen noen ord 🥰

        1. Det er den forbaska tiden min som gjør jeg ikke er så ofte innom, gjelder de flest her…jeg er nok ikke flink på tid.
          Urhjernen er i aksjon; venn eller fiende. Og en kan aldri bestemme hva andre skal mene og syns, sjøl jobber jeg nokså hardt for ikke å lage fullt av tankesenario om hva jeg tror andre mener, syns, gjør – enkelt er det ikke. Det er så alt for lett å misforstå. Men jeg prøver å høre bedre og ikke tro at jeg vet. Sannsynlig gjør jeg aldri det.
          Forskjellige syn vil nok folk alltid ha, så var det dette med sak og person. Jeg syns dette er et veldig spennende tema. God natt, Bunny 🙂

          1. Jeg bruker si at man har fått to ører og én munn for å kunne lytte dobbelt så mye som en prater. Vi har to øyne også. Natta Ingvild, drøm ufint 😜🐰

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg