Noe som gjør meg glad i dag!

I dag har jeg vært «urven» hele dagen. En ekkel følelse i magen, småkvalm. Utilpass. Helt klart har det noe med stortingsvalget å gjøre. Det påvirker meg veldig fordi jeg vet hva som kommer. Slik har det vært siden jeg våknet og sto opp i morges. Jeg bestemte meg egentlig for å bare «koble ut» og henge fingrene i noe annet. Men det er jo ikke lett når valget er tema fra enhver, uansett om det er sosiale media, nyhetskanaler, in real life eller whatever. Og ikke var jeg i form til noen skogstur heller.

Snuppen min og jeg spiste frokost, brunsj som det egentlig er hos oss. Det var deilig, jeg hadde kjøpt røyket laks, og snuppen laget omelett. Så med litt attåt så var det en trivelig og god frokost. Sola skinte ute, blå himmel og grei temperatur. Tassimo-kaffe på balkongen med en sigarett til. Da begynte det å bli bra. Så kom snuppen min med et brev til meg, han hadde hentet posten.

I forbauselse og sjokk faktisk viste det seg at brevet var fra politiet. Både snuppen min og jeg måtte kikke på dette brevet flere ganger. At norsk politi bruker tid og ressurser på dette er for meg en gåte. Hva skal vi med politi liksom? Jeg orker ikke ta den historien her og nå, det blir for dumt. Brevet var adressert til meg, men har i bunn og grunn ikke noe med meg å gjøre. Så med det greide de å lage mer irritasjon på meg i dag.

Anyways, ting som gjør meg glad i dag. Jeg må fokusere litt på det, «booste» meg selv litt. Først og fremst så ligger bloggen «Mamma på hjul» nummer 1 på Topplisten, der har hun ligget noen dager, og det er der hun burde være mener jeg. Folk burde lese «Mamma på hjul» som er en fin blogg om livets realiteter. Tristhet, glede, kjærlighet, you name it, skrevet på en måte som bare griper en, og som en rød tråd er hvordan systemet i Norge fungerer, eller ikke fungerer. Og hva vi som medmennesker burde få mer fokus på og gjort noe med! «Mamma på hjul» som nummer 1 gjør meg glad!


Selv datt jeg ut av topp 20 på Topplisten i går. Facebook begrenser meg og prøver kneble bloggen min og meg. Og når det skjer får jeg ikke akkurat mye hjelp med å dele innleggene mine slik at folk vet om dem. Så jeg ble jo glad for at Facebook fjernet begrensningene i natt, og med det var jeg tilbake på topp 20 og på vei opp i dag. Det gjorde meg litt glad, særlig da jeg observerte at «
Gryende» altså bloggen til Gry ble min nærmeste nabo på lista. Håper hun får tid til bloggen sin fremover, for hun begynner gjøre det bra nå altså. Heia, heia!

«Vibbedille» og «Doc&Dask» ligger også høyt, og det gleder meg.

Ellers gjør jo familien min meg alltid glad da. Jentene som praktisk talt ligger oppå meg her nå og koser. Varme og deilige, snille og gode som dem er. Vi skal gå en luftetur straks jeg har skrevet dette innlegget. Litt frisk luft er også bra for humør. Det gjør meg også glad når snuppen kommer hjem. Vi spiser sen middag når han har jobbet kveld, i kveld skal vi nyte hver vår baconburger, hver vå spicyburger og vårrull. Haha.. mat gjør både snuppen min og meg glad, så ingen dager uten lykke og glede!

Fortsatt god kveld alle sammen, take care 😘


Alt jeg skriver om I bloggen min er ut fra engasjement og interesse. Jeg har grupper hvor jeg publiserer mine innlegg etterhvert som de blir produsert. Dere er mer enn velkommen til å følge disse.

Bunny Trash på MeWeLink!!

Bunny Trash på FacebookLink!!

#følelser #glede #frustrasjon #valg #politi #familie #interesse #mammapåhjul #vivian #gryende #gry #blogging #mat #familie #bunnytrash

13 kommentarer
    1. Det er fint at det finnes (alltid?) ting å glede seg over. Og at Mamma på hjul er på toppen er absolutt topp, hun har fått utdelt den aller verste jeg vet om. Ellers artig med alle som får gode plasseringer, du og. Ta vare sjøl <3.

      1. Ting er jo som regel hva man gjør dem til selv, men noen ganger må en jobbe ekstra hardt da omstendigheter kan styre mye også. Men snart blir det burgere, burgere gir lykke 😜

    2. Av og til er det ein fordel, svært ofte faktisk, å vera autist. Eller ha asberger syndrom, som diagnosa heitte før.
      Me er jo litt rare då, men me har spesielle evner, som t.d. å kople ut kjensler som irritasjon, ekkelt, og slike ting. Der er dei som påstår at me ikkje har dei kjenslene, men det er berre tull. Me har dei i rikt monn, me og, men evner altså betre å styre dei, og velge å ikkje bruka energi på dei.
      Difor slepp eg å gå å kjenna meg orven over at valget ikkje gjekk slik eg vona.
      Sjølv om eg veit kva som kjem, så konstaterer eg berre at slik er det, og synes synd på alle dei som ikkje har forstått det, og er heilt uforberedt når ting verkeleg går galt. Me som har forstått det, har iallefall den fordelen, at me kan forberede oss.
      Ellers synes eg det er kjekt med Mamma på hjul, på topp. Det gleda meg.
      Synes kanskje du burde vore høgare på lista, men me kan vel ikkje alltid få det som man vil.
      Du får ha ei rekteg god natt 😴 💤 💤 💤, og vonar dagen i morgon verte betre.

      1. Jeg har jobbet med barn som er diagnoserte med autisme og asberger. Vet ikke hva som har endret seg, men den gang ble asberger beskrevet som en mildere grad av autisme. Rare og rare, haha.. de rareste jeg vet har hverken asberger eller autisme, men skjønner hva du vil fram til. Når det gjelder feks valget, så må jeg bearbeide eller prosessere litt, så går det greit. Jeg hadde en del opplevelser etter «innvandringskrisa» i 2015/2016 og vet jo hva som har skjedd med samfunnet som følge av den «krisa». Så med hets og trusler og økning av slike problemer så bekymrer jeg meg for min samboer. Og mennesker generelt, men særlig homofile og kvinner. Vi kjører ikke bil noen av oss, og livet blir bare farligere og farligere med islamiseringen og gale politikere. Mamma på hjul er en klar favoritt hos meg, en viktig blogg driftet av en dame som har en gave når det gjelder å skrive. Takk for at du mener jeg skulle vært lengre opp på lista, jeg har vært på toppen, og da ble det dårlig stemning i bloggverdenen, trives veldig godt sånn innenfor topp 20, men vil jo gjerne ha flere lesere så det er jo litt dilemma.. riktig god natt til deg også 👍🏾🌹

        1. Ja, det stemmer at asberger er ein mild form for autisme. Det vil sei at me er rett innafor grensa til å verta diagnostisert autist.
          Det er ikkje så store endringar, dei har berre tatt bort asberger, og kaller nå alt for autisme. Og så har dei litt fleire graderingar av autisme.
          Når det gjeld “flyktningekrisa”, så er der vel ein grunn til at Bibelen åtvarer på det sterkeste mot å blanda folkeslaga. Der står ikkje så mykje om kvifor, men når me ser på fylgjene av migrasjonen, tenkjer eg det hadde vore fornufteg å høyrt på den. Ser me litt tilbake i tid, var ikkje våre forfedre så mykje betre enn muslimane er i dag, så det går igjen, der det er stor migrasjon. Farleg er det uansett.

          1. Ok, da hadde jeg ikke rotet med hukommelsen og er herved oppdatert. Bibelen er en ting, men bare det at det ble til grenser mellom land burde jo fortelle en del..

    3. Det er en hyggelig ting å glede seg over, heldigvis så finnes det mer å glede seg over enn å ergre seg over. Mammapaahjul fortjener alt, hun skriver godt og er ei bra dame 😍 Ha en god natt

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg